Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، هادی شوشتری صبح امروز در حاشیه نشست خبری که در سالن اجتماعات دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی این شهرستان برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دولت خواهان ایجاد 12 منطقه اقتصادی بوده که یک‌فوریت آن در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است و در حال حاضر با ارجاع به کمیسیون اقتصادی در حال بررسی هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری اینکه این موضوع از دستور کار مجلس خارج نشده و پس از بررسی در کمیسیون تخصصی دوباره به صحن می‌آید، گفت: در فرایند بررسی برنامه ششم توسعه نمایندگان اختیار مناطق ویژه اقتصادی و آزاد را که در نهاد ریاست جمهوری بود گرفته و به وزارت اقتصاد و دارایی محول کردند تا بتوان در صورت وجود مواردی مبهم از وزیر سؤال کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیش‌نویس و لایحه جدید سنای آمریکا درباره تحریم‌های جدید علیه ایران که به تصویب 98 سناتور رسیده است، بیان کرد: بر اساس نظر کارشناسان ساختار سیاسی و حقوقی ایالات‌متحده آمریکا به‌گونه‌ای بوده که تا تبدیل‌شدن این اقدام سناتورها به قانون و امضای رئیس‌جمهور فاصله زیادی است.

برجام تنها محصول توافق جمهوری اسلامی ایران با ایالات‌متحده آمریکا نیست

شوشتری ارائه متمم این لایحه که روسیه نیز به آن اضافه‌شده است را دارای ملاحظاتی برشمرد و افزود: این موضوع در جلسه هفته گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مطرح و قرار شد مرکز پژوهش‌ها یک طرح متناظر تهیه و ارائه بدهد تا در جلسه هفته آینده این کمیسیون مورد بررسی قرار بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه ایالات‌متحده آمریکا تنها یک‌طرف برجام بوده و این توافق با کشورهایی همچون روسیه، چین، اتحادیه اروپا و غیره نیز انجام‌شده است، ابراز داشت: برجام محصول توافق جمهوری اسلامی ایران با ایالات‌متحده آمریکا نیست و اطرافیان دیگری در این موضوع دخالت و وجود دارند.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی شایعه تغییر فرماندار این شهرستان را فاقد اصالت دانست که تنها در شبکه‌های مجازی مطرح بوده و ادامه داد: هنوز در دولت یازدهم قرار داریم و دولت جدید تشکیل نشده است و فارغ از این مباحث باید هیأت وزیران، وزیر کشور و استاندار خراسان رضوی تعیین تا فرماندار معرفی شود.

شوشتری با اشاره به مشکلات کارخانه «آساک دوچرخ» و یادآوری اینکه این مجتمع در مجلس ششم از بانک صنعت و معدن به فردی حقیقی واگذارشده بود، گفت: علت اصلی مشکل این کارخانه مدیریت آن است و وقتی 98 درصد سهام آن کارخانه خصوصی است از نظر حقوقی نمی‌توان آن را مصادره کرد.

وی بابیان این مطلب که تسهیلات پرداختی به این کارخانه به دو صورت ریالی و ارزی انجام‌شده بود، تصریح کرد: به اصرار مجموعه این شهرستان بیش از یک میلیارد تومان این تسهیلات به‌صورت ریالی برای پرداخت مطالبات کارگران داده شد و مابقی از طریق صرافی بانک مرکزی به‌صورت ارزی به‌حساب شرکت صادرکننده قطعات واریز شد.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی از ارزیابی بانک ملی درباره بدهی‌های این کارخانه خبر داد و افزود: تمام بدهی 300 میلیارد ریال است که معادل این رقم در انبار نیز موجودی وجود دارد اما مشکل در مدیریت است و کسی نیست که این قطعات موجودی و مجموعه کارخانه را مدیریت کند.

شوشتری در ادامه با اشاره به اینکه مشتری واقعی برای این کارخانه وجود ندارد، بیان کرد: طی روزهای اخیر با شرکت هلدینگ تأمین اجتماعی مذاکراتی صورت گرفته تا پس از حصول نتیجه شاهد رونق سرمایه و اشتغال در این شهرستان باشیم.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۴۰۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیسیون‌های مجلس به آموزش و پرورش توجه کنند

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه نسل جدید حرف‌ها و سؤالات جدیدی دارد، گفت: بسیاری از این پرسش ها و چالش‌ها را نمی‌توان با روش‌های گذشته پاسخ داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی در دیدار نوروزی مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان استان قم که در دفتر مدیریت حوزه‌های علمیه کشور برگزار شد، اظهار داشت: آموزش و پرورش توانست بحران‌های مختلفی را تدبیر کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه بحران نیرو یکی از چالش‌های سخت است، مطرح کرد: آموزش و پرورش باید کانون توجهات مردم و دستگاه‌های اداری و وزارتخانه‌ها باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه همه باید به دنبال کمک به آموزش و پرورش باشند، عنوان کرد: آموزش و پرورش در مجلس یک کمیسیون ندارد بلکه تمام کمیسیون‌ها باید به آموزش و پرورش توجه داشته باشند. این موضوع نیز به دلیل آن است که آموزش و پرورش به همه خدمت می‌کند.

اعرافی خاطرنشان کرد: کشورهایی که آموزش و پرورش را در صدر می‌بینند جزو کشورهای موفق هستند.

وی افزود: دستگاه هایی که به دنبال ساخت مسکن در مجموعه‌ها و شهرهای جدید هستند باید به فکر احداث مسجد و مدرسه نیز توجه لازم و کافی را داشته باشند

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه آموزش و پرورش، کشورساز است، تصریح کرد: قم منزلت و جایگاه ویژه‌ای وجود دارد و دستگاه‌های مختلف از جمله آموزش و پرورش باید این منزلت و جایگاه را صیانت کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه باید متناسب با این شأن و منزلت قم تلاش داشته باشیم، یادآور شد: مسائل تربیتی و پرورش اگر به صورت جامع و متوازن دیده شود در تمام حوزه‌ها اثرگذار خواهد بود.

اعرافی با بیان اینکه مهم‌ترین مسئله در موضوع تربیت این است که امروز پل‌های ارتباطی ما با نسل جوان تقویت شود، ابراز کرد: نسل جدید حرف‌ها و سؤالات جدیدی دارد و بسیاری از این پرسش ها و چالش‌ها را نمی‌توان با روش‌های گذشته پاسخ داد، در نتیجه نیازمند افراد توانمند با گفتمان‌های جدید هستیم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه مسائل معیشتی برای تمام مردم حرف اول را می‌زند، مطرح کرد: اگر چه افراد جهادی وجود دارند، ولی باید به مسائل معیشتی معلمان توجه کافی شود.

اعرافی با بیان اینکه خدمات جانبی می‌تواند بخشی از مشکلات معیشتی معلمان را جبران کند، عنوان کرد: احیای صندوق ذخیره فرهنگیان و تعاونی‌ها می‌تواند برخی از مشکلات معلمان را رفع کند.

مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به اینکه می‌توان در حوزه مسکن برای فرهنگیان مصوبات ویژه گرفت، خاطرنشان کرد: در مواردی این اتفاقات موجب تحولات بسیار بزرگی خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کمیسیون‌های مجلس به آموزش و پرورش توجه کنند
  • تسویه ۲۱ هزار میلیارد ریال از مطالبات مراکز درمانی و داروخانه‌ها
  • طرح نماینده مجلس برای FATF، برجام و سند ۲۰۳۰: آنها را بومی کنیم!
  • نماینده مجلس: باید FATF، برجام و سند ۲۰۳۰ را در کشور بومی کنیم!
  • جلالی، نماینده مجلس: باید FATF، برجام و سند 2030 را در کشور بومی کنیم!
  • تسویه بیش از ۲۱ هزار میلیارد ریال از مطالبات مراکز درمانی
  • سرنوشت لایحه مدیریت تعارض منافع در مجلس چه می‌شود؟
  • ۲ همت از مطالبات مراکز درمانی و داروخانه‌ها تسویه شد
  • تسویه بیش از ۲۱ هزار میلیارد ریال از مطالبات مراکز درمانی و داروخانه‌های طرف قرارداد
  • سرنوشت «لایحه مدیریت تعارض منافع» در مجلس چه می‌شود؟