Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، آقایار حسینی در گفتگو با ایلنا گفت: گرمای فوق حاد خوزستان در چند روز اخیر باعث اتخاذ تصمیمی از سوی ستاد مدیریت بحران مبنی بر کاهش ساعت کاری ادارات شد، اما متأسفانه برخی شرکت‌ها بزرگ صنعتی، این تصمیم را نادیده گرفته‌اند، زیرا در این بخشنامه دستگاه های اجرایی ملزم به کاهش ساعت کاری شده اند و به صراحت نامی از شرکت های خصوصی برده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی گفت: با توجه به اینکه کارگران برخی شرکت ها مانند فولاد خوزستان در شرایطی سخت، در کوره های ذوب مشغول کار هستند، شرایط بوجود آمده جوی، برای سایر کارگران در مجموعه های دولتی، تغییراتی را ایجاد نموده ولی برای این دسته از کارگران، خیر. پس انتظار داریم استاندار خوزستان در این موضوع ورود کرده تا حقی از کارگران زحمتکش ضایع نگردد و کارگران در هر بخش، چه دولتی و چه خصوصی، به یک چشم دیده شوند.

دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان افزود: وقتی استاندار خوزستان برای مشکل پیش‌آمده در خوابگاه دانشجویی دختران، صحبت از بسیج تمام امکانات استان می‌کند که البته قابل‌تقدیر است، انتظار می‌رود که کارگران این استان نیز در بخش های مختلف، مورد توجه قرار بگیرند و با شرکت‌هایی که تصمیماتی چون تصمیم ستاد بحران استان مبنی بر اعلام ساعت کار اداری تا ساعت 12 را لحاظ نمی‌کنند، یا عدم پرداخت مطالبات کارگران شهرداری اهواز، برخورد شود.

حسینی افزود: فرضاً که واحدهای تولیدی ناچار به ادامه‌ی روند تولید باشند، واحدهای ستادی آنان می‌توانند از کاهش ساعت اداری استفاده نمایند یا لااقل معادل آن، اضافه‌کاری برای کارگران در نظر گرفته شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان ادامه داد: ما تا حصول نتیجه‌ی نهایی، این مسأله را دنبال می‌کنیم، زیرا معتقد هستیم که حقوق کارگران نباید در این شرایط حاد، نادیده گرفته شود.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۴۱۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای عجیب کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی پنجشنبه!

کیومرث سرمدی واله، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اخیراً گفته بود: کلیات لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته به دو روز در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شد. هنوز مشخص نیست که چه روز‌هایی تعطیل خواهد شد، اما ساعت کاری کارمندان در هفته از ۴۴ به ۴۰ ساعت کاهش می‌یابد.

در پی این اظهارات خانه صمت ایران در نامه‌ای به نمایندگان مجلس ضمن انتقاد از تعطیلی پنجشنبه‌ها به شنبه‌ها اعلام کرد که در قانون کار میزان ساعت کاری هفتگی ۴۴ ساعت در هفته است و چنانچه یک روز تعطیلی به ایام کاری اضافه گردد ساعات کاری هفتگی ۴ ساعت کاسته شده و به تبع آن مزد کارکنان و کارگران نیز ۱۰ درصد کاهش خواهد یافت.

کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی ۵ شنبه تخلف است

محمد چکشیان، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه درباره اعلام خانه صمت مبنی بر کاهش ۱۰ درصدی حقوق کارگران با تعطیلی پنجشنبه‌ها گفت: این حرف نمی‌تواند اجرایی شود، چون تخلف است و کسی نمی‌تواند حقوق کارگر را کم کند و خلاف قانون کار اقدام کند لذا در صورتی که چنین تخلفی صورت گرفت باید جلوی آن گرفته شود.

چکشیان صیانت از حقوق کارگران، مطالبه حقوق و دستمزد، نظارت برکارگاه‌ها و مشکلات کارخانجات، تخلفات صورت گرفته در بنگاه‌ها و اجرای مباحث ایمنی را از جمله ماموریت‌های معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت کار برشمرد و گفت: اگر در حوزه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اتفاقاتی که طی ۳ سال گذشته افتاده با دوره قبل مقایسه و بررسی شود می‌بینیم که این وقایع و آمار‌ها و تغییراتی که به لحاظ کمی و کیفی و پشتوانه‌های اسناد بالادستی صورت گرفته بسیار بوده است با این حال این اتفاقات نمی‌تواند عقب ماندگی‌های چند ساله را جبران کند.

منبع: تسنیم

tags # حقوق کارگران ، تعطیلی ادارات سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • فیاضی: مجلس آینده باید مشکلات کارگران را تا حد امکان کاهش دهد
  • برخورد تهدیدآمیز و امنیتی با مسائل کارگری را قبول ندارم/ تنظیم چند لایحه درخصوص مواد قانون کار توسط دولت
  • کارگران اخراجی کاغذپارس به کار برگشتند/ برچیدن بساط قرارداد‌های یک ماهه کارگری
  • ماجرای عجیب کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی پنجشنبه!
  • کاهش حقوق کارگران با تعطیلی پنجشنبه تخلف است
  • خوفی که به جان کارگران افتاد | کاهش حقوق در صورت تعطیلی پنجشنبه ها
  • تحقق شعار سال در گروی نقش آفرینی کارگران و کارفرمایان
  • ◄ انتقاد رانندگان تاکسی از شرایط تبعیض آمیز با اسنپ و تپسی
  • اقدام تبعیض‌آمیز سازمان برنامه درباره برخی دستگاه‌ها
  • اقدام تبعیض‌آمیز سازمان برنامه در افزایش هزینه برخی دستگاه‌ها