Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز به نقل از صندوق ضمانت صادرات ایران، سید آرش شهرآیینی عضو هیات مدیره این صندوق که جهت پیگیری وصول مطالبات کشورمان از دولت کوبا به آن کشور سفر کرده است اظهار داشت: با اشاره به اهمیت و دشواری بازیافت و وصول مطالبات خارجی، با پیگیری ها و مذاکرات مداوم با دولت و بانک مرکزی کوبا و حمایت وزارت امور خارجه، خوشبختانه موضوع تجدید ساختار بدهیهای کوبا به سرانجام رسیده و طرف کوبایی شش میلیون یورو از بدهی حدود ۵۰ میلیون یورویی خود را پرداخت نموده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طبق توافق نامه منعقده سال گذشته، مقرر شد طرف کوبایی ماهانه یک میلیون یورو در سال ۲۰۱۷ و حدود دو میلیون یورو در سال ۲۰۱۸ پرداخت نماید که تاکنون به تعهدات خود عمل نموده است.

شهرآیینی افزود، بر طبق قرارداد متممی که هفته گذشته میان صندوق ضمانت صادرات، بانک توسعه صادرات و بانک خارجی کوبا در هاوانا به امضا رسید اختلافات باقیمانده میان طرفین در خصوص میزان اصل و سود حل و فصل گردید و سند الحاقیه به امضا رسید. وی ابراز امیدواری نمود با تعامل خوبی که میان بانک توسعه صادرات و صندوق ضمانت صادرات ایران شکل گرفته، سایر مطالبات خارجی این دو نهاد به زودی بازیافت شود.

وی عنوان داشت در صورت ادامه عمل به تعهدات طرف کوبایی، موضوع اعطای اعتبارات صادراتی جدید در سال آینده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

شایان ذکر است، اعتبارات موضوع توافقنامه مذکور، حدود ده سال قبل برای خرید کالا و خدمات از شرکتهای ایرانی به دولت کوبا از طریق بانک اکستریودو کوبا اعطا شده بود و صندوق ضمانت صادرات ایران، ریسک عدم بازپرداخت طرف کوبایی را به پشتوانه تضمین دولتی کوبا عهده‌دار گردید. در ادامه به دلایل مختلف، دولت کوبا نتوانست در سررسید، به تعهدات خود عمل نماید.

شهرآئینی در تشریح خط اعتباری ایجاد شده بین ایران وکوبا افزود، این منابع از محل حساب ذخیره ارزی تامین شده بود و خط اعتباری از سوی بانک توسعه صادرات ایران به بانک «اکستریو دو کوبا» اعطا شد.

به گفته وی، در مکانیسم اعتبار خریدار، شرکت‌های صادرکننده ایرانی از همان ابتدا پول خود را از این محل دریافت کرده بودند، اما این بانک و صندوق هستند که درگیر این بدهی‌ها شده‌اند. وی عنوان داشت صندوق تاکنون بیست و دو میلیون یورو از خسارت مذکور را به بانک توسعه صادرات پرداخته و مابقی بدهی قرار است مستقیماً توسط طرف کوبایی بازپرداخت شود.

سیدآرش شهرآئینی، فعال سازی مجدد خطوط اعتبار خریدار به مقصد بازارهای واردکننده کالا و خدمات ایرانی را از برنامه های مهم سال جاری بانک و صندوق عنوان نمود.

401

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۴۱۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی

دانشجویان دانشگاه هاوانای کوبا تجمعی اعتراضی را علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی برگزار کردند.

 به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از اسپوتنیک، دانشگاه‌های جهان یکی پس از دیگری شاهد خیزش دانشجویان بیدار علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی در حق فلسطینیان به ویژه در نوار غزه است.

منابع خبری گزارش دادند که این بار دانشگاه هاوانا شاهد تجمع اعتراضی ضدصهیونیستی دانشجویان بوده است.

بر اساس گزارش‌های رسیده گروهی از دانشجویان دانشگاه هاوانا کوبا با برگزاری تجمعی اعتراضی حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه را محکوم کردند.

همچنین دانشجویان کوبایی در این تجمع اعتراضی ضدصهیونیستی، پرچم فلسطین را در کنار پرچم کشور خود به اهتزاز درآوردند.
این در حالی است که بسیاری از دانشگاه‌های جهان از جمله دانشگاه‌های آمریکا، کانادا و فرانسه شاهد برگزاری تجمع‌ها و تحصن‌هایی مشابه در حمایت از فلسطینیان و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه بوده است.

در آمریکا که داعیه‌دار حقوق بشر و آزادی بیان است، تجمع‌های دانشجویی ضدصهیونیستی به شدت سرکوب شده و شماری از دانشجویان نیز به دلیل حمایت از فلسطین و محکوم‌نمودن حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه از ادامه روند تحصیل محروم شده‌اند.

دیگر خبرها

  • تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی
  • تجارت ۸۵۰ میلیون یورویی ایران و اتحادیه اروپا در ۲ ماه
  • در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی عجله نمی‌کنیم
  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه
  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه/تزریق۱۰۰همت به مسکن در۱۴۰۳
  • بانک مسکن: در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی عجله نمی‌کنیم
  • ارائه تسهیلات کم بهره برای جهش تولیدات شیلاتی در استان بوشهر
  • دستاورد ۵میلیارد یورویی اکسپو ایران
  • چند درصد چک‌ها در اسفند ۱۴۰۲ برگشت خورد؟
  • آمار هولناک تلفات جاده‌ای/ زخم کیفیت خودروهای داخل درمان نمی‌شود؟