Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز |

در جریان برگزاری دومین نشست کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان خوزستان طی سال جاری، اقدامات لازم به منظور ساماندهی اسکله های فاقد مجوز بهره برداری در سطح سواحل استان خوزستان تصویب گردید.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به برگزاری این نشست طی27 خردادماه سال جاری در محل سالن جلسات استانداری خوزستان با حضور مدیران و نمایندگان ارگان های ذیربط در حوزه سواحل و بنادر خوزستان، بیان داشت: در این نشست مقرر شد که فهرست اسکله های دارای مجوز از سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان یگانه مرجع صادر کننده مجوز نهایی بهره برداری از اسکله ها و کارگاه های دریایی تهیه و به منظور تصویب در هیأت وزیران ارائه گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضازاده با تأکید بر لزوم اخذ مجوز نهایی بهره برداری از سازمان بنادر و دریانوردی به منظور فعالیت در ساخت و ساز اسکله ها و سواحل و بهره برداری از آنها، از تعیین مهلت شش ماهه برای دریافت و یا تمدید مجوز از سازمان بنادر و دریانوردی بر اساس مصوبات متخذه در این کمیته خبر داده و افزود: سازمان بنادر و دریانوردی به استناد قانون بند ٢٢ ماده ٣ آیین نامه سازمان بنادر و دریانوردی، تنها مرجع اعلام موافقت اولیه با احداث طرح مورد نظر، صدور مجوز تاسیس و ساخت و مجوز بهره برداری از سازه ها، تاسیسات و تجهیزات دریایی به متقاضیان حقیقی و حقوقی می باشد و طی این نشست مقرر گردید مسئولان اجرایی، قضایی و دریابانی نیروی انتظامی در زمینه ی جلوگیری از فعالیت اسکله ها و کارگاه های فاقد مجوز همکاری لازم را با این مرجع قانونی به عمل آورند.

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان همچنین با اشاره به کنترل و نظارت کامل بر اسکله های متروکه و بدون متولی در سطح استان خوزستان، بیان داشت: به منظور تسهیل کنترل و نظارت های لازم که توسط دریابانی نیروی انتظامی صورت می گیرد، لیستی از اسکله هایی که قابلیت بهره برداری از آنها وجود دارد، تدوین می گردد.

رضازاده با اشاره به تشکیل کارگروه کارشناسی با حضور نمایندگانی از دستگاه های ذیربط عضو کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان خوزستان، اظهار داشت: در این نشست بر لزوم تعیین وضعیت اسکله ها و کارگاه های تعمیر و ساخت شناور در سواحل استان تأکید شد و بررسی آخرین وضعیت انها توسط کارگروه کارشناسی مذکور مصوب شد.

وی با اشاره به اهمیت انجام مطالعات تدقیق مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی در استان خوزستان و تعیین سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مجری طرح مذکور، خاطر نشان ساخت: حسب مصوبه نشست اخیر کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان خوزستان، به منظور همکاری در فرآیند انجام تدقیق مطالعات طرح مذکور، کلیه دستگاه های اجرایی ذیربط ملزم به ارائه اسناد بالادستی مطالعات آمایش سرزمینی و دیگر مطالعات ناحیه ای، منطقه ای و استانی خود و همچنین نیازها و مشکلات ذینفعان و دستگاه های اجرایی خود به دبیرخانه این کمیته گردیدند.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۴۱۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴.۲ کیلومتر از جاده دسترسی به بندر نگین بوشهر آماده بهره برداری است

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: ۴.۲ کیلومتر جاده مجتمع بندری نگین نیز آماده بهره برداری شده و بزودی آیین افتتاح آن انجام می شود.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمد شکیبی نسب  در بازدید از مجتمع بندری نگین اظهار کرد: براساس برنامه ریزی و روند پیشرفت تا کیلومتر هفت جاده نیز تا شهریورماه آماده افتتاح خواهد شد.

شکیبی نسب افزود: هم اینک قطعات پل فلزی مسیر مجتمع بندری نگین به طور کامل ساخته شده و ۹۵ درصد آن به محل اجرا طرح انتقال یافته و مابقی نیز در فرایند انتقال به طرح قرار دارد.

وی یادآور شد: مراحل ساخت قطعات بتنی پل مجتمع بندری نگین نیز به اتمام رسیده و ۲ قطعه بتنی پل نصب شده است.

شکیبی نسب تصریح کرد: با روند کنونی اجرا پل جاده دسترسی مجتمع بندری نگین پیش بینی شده تا شهریور ماه به بهره برداری برسد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: طرح برق رسانی به مجتمع بندری نگین نیز با توجه به انتخاب مشاور، اکنون در مرحله تهیه اسناد مناقصه و انتخاب پیمانکار قرار دارد که براساس پیش بینی ها انتظار است این طرح تا شهریورماه عملیاتی شود.

وی افزود: مشاور طرح تکمیل فاز نخست تاسیسات زیربنایی مجتمع بندری نگین نیز انتخاب شده و اکنون در فرایند انتخاب پیمانکار قرار دارد.

شکیبی نسب اظهار کرد: در راستای آماده سازی زیرساخت های مجتمع بندری نگین جهت جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی تیم مدیریتی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر و شرکت سرمایه گذار به صورت مستمر از این مجتمع بازدید و موانع و مسائل آن را مورد ارزیابی قرار می دهد.

در بازدید تیم مدیریتی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از مجتمع بندری نگین همچنین روند تخلیه و بارگیری کامیون های ترانزیت مشتقات نفتی به صورت میدانی مورد بررسی قرار گرفت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  •  ۲۰ اردیبهشت‌ماه آخرین‌ مهلت تبدیل پروانه کسب فیزیکی به الکترونیکی
  • سفر حدود ۷ میلیون گردشگر با وسیله نقلیه شخصی به قشم
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور
  • تخلیه و بارگیری ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن کالا در امیرآباد
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی ها در حوزه شمال کشور​
  • افزایش درآمدها وموفقیت درجذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دربندرامام خمینی
  • مغروقه آبکوهی از سواحل جاسک خارج سازی شد
  • فاز نخست جاده دسترسی مجتمع بندری نگین آماده بهره برداری است
  • ◄ مغروقه آبکوهی از سواحل جاسک خارج سازی شد
  • ۴.۲ کیلومتر از جاده دسترسی به بندر نگین بوشهر آماده بهره برداری است