Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@14:03:04 GMT

افزایش 75 درصدی مبادلات غیر نفتی ایران و آذربایجان

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۷۴۲۱۰۹

افزایش 75 درصدی مبادلات غیر نفتی ایران و آذربایجان

به گزارش ایرنا، بنیاد حسین اف روز سه شنبه در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی افزود: این افزایش در حالی است که مبادلات تجاری جمهوری آذربایجان با سایر کشورهای همسایه در این مدت کاهش یافته است.
وی با تاکید بر اینکه مردم آذربایجان نسبت به پزشکان و داروهای ایرانی اعتماد و باور دارند، ادامه داد: ماهانه یک میلیون نفر از اتباع جمهوری آذربایجان به کشور ایران سفر می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسین اف اظهار کرد: در سال های گذشته پنج هزار کامیون بین دو کشور به ترانزیت کالا اقدام می کردند که این رقم به 15 هزار کامیون افزایش یافته است.
وی با تاکید بر افزایش مبادلات اقتصادی بین دو کشور، گفت: بازار تبریز، بازاری جهانی و تاریخی است و آماده افزایش مراودات اقتصادی و بازرگانی خود با تجار تبریزی و ایجاد بازار تبریز در باکو هستیم.
سفیر جمهوری آذربایجان در ایران افزود: متاسفانه فرهنگ صادرات در جمهوری آذربایجان و ایران وجود ندارد و اگر این فرهنگ گسترش یابد، خواهیم توانست بازارهای جهانی را کسب کنیم.
وی با اشاره به ایجاد راه آهن بین ایران و آذربایجان گفت: با ایجاد این خط راه آهن امکان صادرات محصولات ایرانی از طریق جمهوری آذربایجان به اروپا فراهم شده است.
حسین اف با اشاره به دیدار متعدد روسای جمهوری دو کشور در چهار سال گذشته ، ادامه داد: نتیجه این دیدارها فعال شدن بخش خصوصی است.
وی افزود: در عید نوروز سال جاری 46 هزار نفر از ایرانیان به جمهوری آذربایجان سفر کردند.
خبرنگار: مینا بازگشا**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6120/518

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۴۲۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر امور خارجه: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است

به گزارش قدس آنلاین، امیرعبداللهیان در دیدار با حسین عوض وزیر امور خارجه سودان ضمن تبریک انتصاب وی به عنوان وزیر خارجه این کشور، برای وی آرزوی موفقیت کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: ما مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان و آماده کمک به برقراری بازگشت آرامش و ثبات به این کشور هستیم.

 امیرعبداللهیان همچنین تاکید کرد: دشمنان سودان جایگاه مهم این کشور را می‌دانند و سال ها برای تجزیه سودان تلاش کردند و اکنون آتش جنگ داخلی را به دامن این کشور انداخته‌اند و امیدواریم به زودی شاهد بازگشت آرامش و ثبات به سودان باشیم.

حسین عوض وزیر امور خارجه جدید سودان نیز با ابراز خرسندی از این دیدار و تقدیر از مواضع اصولی ایران در حمایت از سودان، بر سابقه روابط تاریخی و دیرینه دو کشور و اهتمام کشورش به روابطی راسخ و ممتد با ایران تاکید و ابراز امیدواری کرد روابط دو کشور در بهترین سطح گسترش یابد.

حسین عوض همچنین آخرین تحولات و اوضاع این کشور و بروز ناامنی و بی ثباتی توسط شبه نظامیان با دخالت و حمایت برخی دولت های خارجی و غربی را برای همتای ایرانی خود تشریح کرد.

خاطر نشان می شود حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با همتایان خود در کشورهای مالی، گامبیا و سودان و نیز با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در حاشیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول پایتخت گامبیا دیدار کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • مخبر: ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • رشد ۵ درصدی مبادلات تجاری ایران و هند
  • تحقق هدف گذاری ترانزیتی برنامه هفتم در گرو چیست؟
  • وزیر امور خارجه: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • امیرعبداللهیان: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • زائران حج در واقع سفیران جمهوری اسلامی ایران هستند
  • زائران حج، سفیران جمهوری اسلامی هستند
  • افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از ارتش ایران