Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا-آثار حاصل از کتابت مشترک سوره «ياسين» توسط هنرمندان خطاط ايران و مالزي و نمايشگاه نقاشي، خط و تذهيب هنرمندان ايراني، عصر دوشنبه 29 خرداد در کوالالامپور گشايش يافت.
به گزارش خبرگزاري آريا، اين نمايشگاه که تا روز شنبه 3 تير در گالري «وايت باکس» مجموعه «پابليکا سولاريس» شهر کوالالامپور برپا خواهد بود، توسط مرضيه افخم، سفير و علي‌محمد سابقي، رايزن فرهنگي ايران در مالزي و جمعي از اساتيد و دانشجويان و علاقمندان ايراني و مالزيايي به هنر خوشنويسي، گشايش يافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در آيين برپايي اين نمايشگاه همچنين ده‌ها تن از هنرمندان ايراني و مالزيايي و علاقمندان دو کشور به رشته نقاشي و خطاطي و هنر تذهيب شرکت داشتند.
هنرمندان ايران و مالزي که روز چهارشنبه گذشته (24 خرداد) در فعاليتي مشترک به مناسبت ماه مبارک رمضان و در «جشنواره مشترک قرآني؛ خوشنويسي اسلامي هنرمندان ايران و مالزي» خوشنويسي، کتابت و تذهيب سوره «ياسين» را آغاز کرده بودند، محصول کار مشترک خود را در اين نمايشگاه در معرض ديد عموم قرار دادند که مورد تحسين بازديدکنندگان قرار گرفت.
در اين نمايشگاه که به همت رايزني فرهنگي كشورمان برپا شده است، محمدعلي قرباني، استاد مسلم خوشنويسي با 18 اثر از آيات قرآني و اسلامي در قالب خط نستعليق، نسخ و خط نقاشي، محمد طريقتي با 16 نگارگري شامل تذهيب، گل مرغ، مينياتور و تشعير و ناصر طاووسي، با 15 اثر از آيات قرآني در قالب نسخ، خط رقاع، خط محقق و خط نستعليق هنرمندان اعزامي از ايران بودند که آثار خود را در اين نمايشگاه در معرض ديد عموم قرار داده‌اند.
همچنين آقايان اميرحسين ذکرگو با 6 اثر خوشنويسي به سبک‌هاي کوفي، نستعليق و ثلث با رويکرد مدرن به صورت نقاشي خط، فتح‌الله مرزبان با پنج اثر ترکيب مواد (Mixed Media)، حجت‌الله رنجبر با پنج اثر نقاشي خط در موضوعات انتزاعي، ندا ذوقي با سه اثر تشعير، تذهيب و گل مرغ که از هنرهاي تزييني وابسته به خوشنويسي هستند و آناهيتا غضنفري نيز با دو اثر، هنرمندان ايراني مقيم مالزي بودند که آثار خود را در اين نمايشگاه به نمايش گذاشتند.
علي‌محمد سابقي، رايزن فرهنگي ايران در مالزي طي سخناني در آيين افتتاحيه اين نمايشگاه اعلام کرد كه اين نخستين نمايشگاهي است که در آن هنرمندان ايراني مقيم مالزي به همراه هنرمندان مقيم ايران و هنرمندان مالايي آثار خود را به صورت مشترک در معرض ديد عموم قرار دادند.
اين نمايشگاه كه در فضاي بيش از 450 متر مربعي برگزار شده است، تا روز شنبه 3 تير ميزبان علاقمندان به اين هنر خواهد بود.
بنا بر اعلام اين خبر، اين نمايشگاه آخرين ايستگاه «جشنواره مشترک قرآني فرهنگ و هنر: خوشنويسي اسلامي هنرمندان ايران و مالزي» است که از روز چهارشنبه 24خرداد ماه آغاز به کار كرده است. در اين جشنواره طي روزهاي گذشته علاقمندان به هنر خطاطي در نشستي يک روزه از سخنراني‌ها و کارگاه‌هاي آموزشي اين رشته از هنر اسلامي بهره برده و اساتيد و کارشناسان ايران و مالزي در بخش خوشنويسي به تبادل تجربيات و دستاوردهاي خود پرداختند.
برگزاري کارگاه آموزشي خط نستعليق، خط نقاشي و نگارگري ايراني از ديگر برنامه‌هاي اين جشنواره فرهنگ و هنر ايران و مالزي بود که با استقبال بسيار زياد هنرجويان رشته خوشنويسي قرار گرفت.
در برنامه کارگاه خوشنويسي، محمد‌علي قرباني، از اساتيد خوشنويسي ايران در يک جلسه به معرفي خط نستعليق و در جلسه‌‌اي ديگر، ندا ذوقي و محمد طريقتي، از هنرمندان نگارگري ايراني به معرفي هنر تذهيب و حجت رنجبر، به معرفي تکنيک‌هاي خط نقاشي ايراني به هنرآموزان مالايي پرداختند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۴۲۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) فردا بزرگترین نمایشگاه دستاورد‌های ایران افتتاح خواهد شد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • کوالالامپور؛ خواهر مدرن اما سنتی اصفهان
  • نمایشگاه نقاشی گروهی دانش آموزان ابتدایی شاهرود
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • برگزاری نخستین همایش خوشنویسی «کاتبان وحی» + تصویر
  • افتتاح ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • (ویدئو) فردا بزرگترین نمایشگاه دستاورد‌های ایران افتتاح خواهد شد
  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • «سفر آخر» شهید آوینی تماشایی شد/ بینال ونیز و حواشی غرفه یهودیان