Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری فارس استان سمنان، محمد طاهری ظهر امروز در نشستی با خبرنگاران و اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته ملی آب اظهار کرد: هدف ما تأمین آب با کیفیت مناسب برای مردم استان سمنان است.

وی افزود: 19 شهر استان سمنان زیرپوشش شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان قرار دارد و 20 هزار نفر از روستاییان این استان نیز از منابع آب شهری استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان با بیان اینکه 257 هزار مشترک آب در این استان زیرپوشش این شرکت هستند، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 96، 5 هزار انشعاب آب در این استان اضافه شود.

طاهری ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود با راه‌اندازی خط انتقال سد کالپوش حدود 200 لیتر در ثانیه آب به توان شهر شاهرود اضافه شود.

وی با تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی برای مصرف بهینه آب تصریح کرد: با توجه به اینکه استان سمنان از نظر کمی با مشکل کمبود آب مواجه است، مردم باید با صرفه‌جویی در مصرف آب برای رفع این مشکل همکاری و تلاش کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان افزود: 86 درصد مصرف آب در بخش خانگی است و درمجموع تنها یک‌سوم هزینه تمام‌شده آب از مشترکان دریافت می‌شود.

طاهری با بیان اینکه روش‌های صرفه‌جویی در مصرف آب را باید به مردم آموخت، تأکید کرد: کولرهای آبی در طول شبانه‌روز در حدود 350 تا 400 لیتر آب مصرف می‌کنند و با نصب ترموستات و سایه‌بان برای کولر می‌توان تا 28 درصد در مصرف آب صرفه‌جویی کرد.

وی با بیان اینکه در مناطق جنوبی سمنان منابع آبی موجود است؛ اما کیفیت لازم را برای استفاده آشامیدنی ندارد، گفت: کیفیت آب خط قرمز ماست و با توجه به اینکه با سلامت مردم نمی‌توان بازی کرد، به هیچ عنوان از این منابع آبی استفاده نمی‌کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان با اشاره به اینکه در هیچ جایی از استان آب با سرب و سایر فلزات به مردم ارائه نمی‌شود، گفت: تنها در شهر سرخه EC آب یا همان هدایت الکتریکی آب که املاح هادی موجود در آب را نشان می‌دهد، بالاست.

طاهری ضمن تأکید بر صرفه‌جویی آب در ماه‌های گرم سال اضافه کرد: هر دو درجه که دمای هوا بالا می‌رود، مصرف آب یک درصد افزایش پیدا می‌کند.

وی همچنین با اشاره به برنامه‌های هفته ملی آب در استان سمنان، برگزاری نشست خبری با اصحاب رسانه، دیدار با ائمه جماعات و نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان، بیان گزارش عملکرد، سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه در روز نهم تیرماه، تبلیغات محیطی و چاپ بروشور و تبلیغات، بیان توصیه‌های صرفه‌جویی آب و ... را ازجمله این برنامه‌ها عنوان کرد.

انتهای پیام/خ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۴۲۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طبخ غذاهای دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی جواد گوزلی در برنامه طبخ غذای‌های گونه آبزی و عرضه آن در بین اهالی و دانش آموزان کم برخوردار روستای عنصرود در بخش مرکزی اسکو، بر اهمیت مصرف غذا‌های دریایی و آبزیان در سبد غذایی مردم تاکید کرد و گفت: میزان سرانه مصرف غذا‌های دریایی در آذربایجان شرقی حدود ۸ کیلو گرم است که این میزان در کل کشور ۱۴ کیلوگرم بوده و از این نظراستان ما در رتبه‌های پایین مصرف قرار دارد.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از انجام اقدامات لازم در جهت توسعه و ترویج مصرف غذا‌های گونه آبزی در استان خبر داد و افزود: در این راستا در هر ماه در یکی از روستا‌های کم برخوردار استان، برنامه طبخ و عرضه غذا‌های گونه آبزی در دستور کار این سازمان قرار گرفته و امروز نیز شاهد طبخ ۳۰۰ پرس ماهی آماده و توزیع آن در بین اهالی و دانش اموزان کم برخوردار روستای هدف گردشگری عنصرود در بخش مرکزی اسکو هستیم.

دیگر خبرها

  • مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی معرفی شد
  • استفاده از گونه‌های گیاهی خشک منظر در فضای سبز مشهد
  • معرفی برگزیدگان جشنواره آب و رسانه در سمنان
  • افتتاح بیش از ۸۰ درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی
  • افتتاح بیش از ۸۰درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی کرمانشاه تا پایان تیر
  • چگونه خسارات سیل را کاهش دهیم؟
  • طبخ غذاهای دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی
  • ممنوعیت چیدن لاله واژگون
  • خطر انقراض بیخ گوش گیاهان کوهی ایلام
  • خطر دستبرد به طبیعت با برداشت بی رویه گیاهان دارویی!