Web Analytics Made Easy - Statcounter

قم - معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم با اشاره به حمایت صندوق قرض الحسنه امداد ولایت به اشتغال نیازمندان از اعطای روزانه ۱۵۰ وام با کارمزد ۲ درصد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید صدرالدین موسوی در جلسه شورای اداری استان قم که قبل از ظهر سه‌شنبه در سالن معصومیه فرمانداری قم برگزار شد، با اشاره به تغییر ساعت کار ادارات استان قم، اظهار کرد: ابلاغیه‌ای مبنی بر تغییر ساعات کار اداری به دستگاه‌های موضوع ماده ۵ شامل کلیه دستگاه‌ها، شرکت‌ها، بانک‌ها و نهادهای عمومی دولتی و غیر دولتی ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار قم افزود: با توجه به شدت گرما و به دلیل کمبود برق و چالش‌های کشوری در این زمینه این ابلاغیه به دستگاه‌ها صادر شد و ساعات کار اداری به ۶ و ۴۵ دقیقه تا ۱۳ و ۴۵ تغییر یافت.

وی با بیان اینکه مدیران باید در زمینه حامل‌های انرژی صرفه جویی‌های لازم را داشته باشد، تصریح کرد: این مسئله در ارزیابی مدیران به عنوان یکی از شاخص‌ها مد نظر قرار خواهد گرفت.

موسوی با تأکید بر اهمیت استفاده از منابع انرژی تجدید پذیر به جای انرژی‌های فسیلی، تأکید کرد: دولت دستگاه‌ها را موظف کرده است که حداقل ۲۰ درصد در استفاده از حامل‌های انرژی صرفه جویی داشته باشند که استفاده از منابع انرژی تجدید پذیر در این زمینه می‌تواند کمک کننده باشد.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار قم با اشاره به اینکه کمیته امداد استان در راستای اشتغال و حمایت قشر آسیب پذیر اقدامات ویژه را انجام داده است، تصریح کرد: صندوق قرض الحسنه امداد ولایت در استان قم افتتاح شده و به دنبال جذب سپرده‌های مردم در خصوص تسهیلات قرض الحسنه به قشر آسیب پذیر است که روزی ۱۵۰ وام قرض الحسنه با کارمزد ۲ درصدی اعطا می‌کند.

وی با تأکید بر حساسیت و تبعات ملی و بین المللی قطع فیبر نوری به دلیل انجام حفاری‌ها و عملیات‌های اجرایی افزود: هرگونه عملیات اجرایی در استان باید با شرکت ارتباطات زیرساخت هماهنگ شود که چالشی در این زمینه در استان نداشته باشیم.

موسوی با اشاره به ضرورت اجرایی شدن منشور حقوق شهروندی، تاکید کرد: مصوبه‌ای در ۵ فصل و ۱۹ ماده به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده و مصوبه شورای عالی اداری هم در این خصوص ابلاغ شده که در ۱۲۰ ماده قانونی وظایف و رسالت‌های دستگاه‌های اجرایی را به منظور رفع تبعیض و ایجاد نظام اداری کارآمد و تحقق اهداف کلی نظام اداری به عنوان برنامه جامع نظام اسلامی اداری معین کرده است.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار قم با اشاره به راه اندازی سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، افزود: بر اساس این ابلاغیه شهروندان باید ظرف ۱۰ روز به اطلاعات آزاد دسترسی پیدا کنند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۴۲۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد/کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،دفتر تعالی فرهنگ سازمانی و سلامت اداری سازمان اداری و استخدامی با ابلاغ بخشنامه‌ای به دستگاه‌های اجرایی، موضوع ماده ۹۱ قانون مدیریت خدمات کشوری را در خصوص ممنوعیت رشوه، سوء استفاده از مقام اداری و دریافت هر گونه امتیاز، تسهیلات، حق مشاوره، هدیه و موارد مشابه متذکر شد.

به گزارش ایسنا، در این بخشنامه به علت وجود تعارض منافع جدی، دریافت هر گونه هدیه به هر شکل و تحت هر عنوان توسط کارکنان دولت در همه سطوح و در شئون مختلف اداری از جمله حوزه‌های ارزیابی عملکرد، نظارت و بازرسی، صدور مجوز، مالی و پشتیبانی در خصوص مناقصه، مزایده، عقد قرارداد و نظایر آن از افراد، سازمان‌ها، شرکت‌ها، موسسات و نهادهای عمومی دولتی و غیردولتی ممنوع اعلام شده است.

بر اساس ماده ۹۱ قانون مدیریت خدمات کشوری، اخذ رشوه و سوء استفاده از مقام اداری ممنوع است و استفاده از هرگونه امتیاز، تسهیلات، حق مشاوره، هدیه و موارد مشابه در مقابل انجام وظایف اداری و وظایف مرتبط با شغل توسط کارمندان دستگاه‌های اجرایی در تمام سطوح از افراد حقیقی و حقوقی به جز دستگاه ذیربط خود تخلف محسوب می‌شود.

همچنین طبق این بخشنامه، بر اساس ماده ۹۰ قانون مدیریت خدمات کشوری، کارمندان دستگاه‌های اجرایی موظف هستند که وظایف خود را با دقت، سرعت، صداقت، امانت، گشاده‌رویی، انصاف و تبعیت از قوانین و مقررات عمومی و اختصاصی دستگاه مربوطه انجام دهند و در مقابل عموم مراجعان به طور یکسان و دستگاه ذی‌ربط پاسخگو باشند.

سازمان اداری و استخدامی کشور با تاکید بر لزوم رعایت این بخشنامه و انجام مراقبت و رصد مستمر موضوع در تمامی سطوح ستادی و واحدهای تابعه، تاکید کرد که در صورت مشاهده موارد تخلف، افراد خاطی اعم از دهنده و گیرنده هدیه، باید جهت طی مراحل قانونی به بالاترین مقام دستگاه اجرایی یا مقامات و مدیران مجاز یا هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری و یا مراجع قضایی معرفی شوند.

بخشنامه صادره در پایان، مطابق ماده ۹۲ قانون مدیریت خدمات کشوری، مسئولیت نظارت و کنترل و حفظ روابط سالم کارمندان در انجام وظایف محوله را مدیران و سرپرستان بلافصل عنوان و تاکید کرده که در مورد عملکرد آنان باید پاسخگو باشند و در صورتی که این موضوع در حیطه مدیریت مسئولان مزبور مشاهده و اثبات شود، علاوه بر برخورد با کارمندان خاطی، با مدیران و سرپرستان کارمندان نیز که در جلوگیری از این موضوع اهمال کرده باشند نیز مطابق قوانین مربوط، رفتار خواهد شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901677

دیگر خبرها

  • تعیین ۳۵ شعبه دیوان عدالت اداری برای احقاق حق کارگران
  • پرداخت بیش از ۲۱ هزار فقره تسهیلات توسط صندوق‌های قرض الحسنه
  • سازمان اداری و استخدامی : کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند
  • دریافت هرگونه هدیه از سوی کارمندان دولت ممنوع | ابلاغیه جدید سازمان اداری و استخدامی
  • دریافت هرگونه هدیه از سوی کارمندان دولت ممنوع شد
  • سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد/کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان
  •  کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند
  • کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان
  • بخشنامه ممنوعیت دریافت هر نوع هدیه توسط کارکنان دولت به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد
  • زراعت چوب نمونه اقتصاد مقاومتی است