Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-06@02:22:03 GMT

اعطای مشروعیت به امام معصوم تنها از ناحیه خداوند است

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۷۴۲۹۶۳

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی،نماینده ولی فقیه در استان یزد روز گذشته در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه مصلی یزد اظهار کرد: همه مسلمانان اصل مسئله امامت و پیشوایی را پذیرفته‌اند که انسان کسی را نیاز دارد تا جامعه را حفظ کرده، نگاه دارد و هدایت نماید.
وی ادامه داد: الان همه به این مسئله قائل هستند که هیچ کشور و جامعه‌ای بدون پیشوا و کسی که امور را جمع و جور و مدیریت کنند نمی‌تواند به حیات خود ادامه دهد و مطمئنا در این صورت هرج و مرج به وجود می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه طبق نظر شیعه، امام باید عالم و آگاه به قوانین الهی باشد گفت: فردی که به عنوان امام است در صورتی که عالم به تمام قوانین الهی نباشد، باید از علم دیگران استفاده کند و ممکن است این علم را اشتباه به وی برسانند و همین موضوع سبب انحراف جامعه شود.
ناصری یزدی عصمت را یکی دیگر از ویژگی‌های امام از دیدگاه شیعه دانست و افزود: حفظ و صیانت از دین و تحریف‌ها، اشتباهات و کج‌فهمی‌ها و بدفهمی‌ها مسائلی است که باید امام در ارتباط با آن مسئولیت داشته باشد و رموز احکام و تبیین و تفسیر آن را داشته باشد و برای مردم بیان کند.
امام جمعه یزد ادامه داد: این اقدامات نیاز به علمی دارد که حتما از ناحیه خداوند به او القا شده باشد چرا که علم بشری توانایی انجام چنین کارهای مهم و بزرگی را ندارد.
وی عنوان کرد: یکی از دلایلی که زمین هیچ زمانی نمی‌تواند خالی از حجت و امام باشد این است که یکی از وظایف امام حفاظت و صیانت از دین و جلوگیری از به وجود آمدن انحرافات است.
رئیس شورای مرکزی حوزه علمیه یزد به آیه اطیعو الله و اطیعو الرسول و اولی الامر منکم اشاره کرد و گفت: در اطیعو الله و اطیعو الرسول کاملا آشکار است و دستورات الهی در آن بیان می‌شود، ولی در بخش سوم که اولی الامر است، مگر می‌شود اولی الامر را هر کسی که حاکم کشور اسلامی است دانست، به این صورت باید صدام، آل سعود، آل خلیفه و یزید و معاویه را هم باید اولی الامر دانست.
نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: در صورتی که چنین چیزی را بخواهیم قبول کنیم، در واقع به این معنی است که در ابتدای آیه بیان شده اطاعات خدا بکنیم و در ادامه آن ما از اطاعت خداوند منع شده‌ایم چرا که چنین حاکمانی خودشان با فسق و فجور و ظلم به مسلمانان زندگی خود را می‌گذرانند.
ناصری یزدی گفت: این موضوع نشان می‌دهد که به هیچ عنوان اولی الامر نمی‌تواند غیر از معصوم باشد و از ناحیه خداوند عصمت و علم و آگاهی گرفته باشد چرا که معصوم را هیچ کسی غیر از خداوند متعال نمی‌تواند انتخاب کند.
امام جمعه یزد تصریح کرد: افرادی که بیان می‌کنند مشروعیت امام با مردم است کارشان اینجا لنگ می‌شود که انتصاب امام حتما باید از ناحیه خداوند باشد و مشروعیتش را هم باید از این ناحیه به دست آورد و همه هم باید از این امام اطاعت کنند.
وی ادامه داد: بعضی فکر می‌کنند چون مردم از امام علی(ع) خواستند حکومت امام مشروعیت پیدا کرده و ایشان قبول کردند، این غلط است و حکومت امام علی(ع) مشروعیت خود را از ناحیه خداوند داشت ولی در برهه‌ای از زمان انسان‌ها به سمت ولی نرفتند، این به معنای آن نیست که مردم مشروعیت حکومت امام را کاهش دادند.
منبع: روابط عمومی امام جمعه یزد

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۴۲۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۴ حافظ در آزمون ارزیابی و اعطای مدرک آذربایجان‌غربی شرکت کردند

ادریس آقالو مدیر دارالقران سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: نوزدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان‌قرآن‌کریم از جمله مرد و زن سراسر استان از اقشار مختلف از جمله جامعه نابینایان، روحانیون، پزشکان، معلمان و دانش‌آموزان در ارومیه برگزار شد.

وی اضافه کرد: در این آزمون قرآنی در مجموع ۱۱۴ نفر از حافظان‌قرآن از سراسر استان شرکت کرده اند که از این تعداد ۸۳ نفر زن و ۳۱ نفر مرد هستند.

آقالو ادامه داد: در بین شرکت‌کنندگان ۲ نفر روشن‌دل نیز حضور داشت که قابل توجه بود.

مدیر دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی ادامه داد: این آزمون در سه رشته حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن برگزار شد.

آقالو گفت: نتایج آزمون یک ماه بعد از برگزاری اعلام خواهد شد و شرکت‌کنندگان در صورت کسب نمره قبولی در این مرحله به آزمون شفاهی راه خواهند یافت.

وی افزود: افراد حاضر در صورت کسب نمرات لازم، درجه ۵، ۴ و ۳ را اخذ کرده و می‌توانند با این مدارک بدون آزمون در دانشگاه فرهنگیان به تحصیل ادامه دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • یادداشت| امام صادق(ع) و نگاه ویژه به شهر مقدس قم
  • چگونه می‌توان راه و روش امام صادق (ع) را الگو قرار داد؟
  • ۱۱۴ حافظ در آزمون ارزیابی و اعطای مدرک آذربایجان‌غربی شرکت کردند
  • حفظ جایگاه اجتماعی حق شایسته معلم است
  • صدا و سیما مؤثرترین نقش را در ایجاد تمدن اسلامی دارد
  • بزرگترین خدمت و جهاد خدمت به مردم است
  • ضرورت برخورد جدی با شرب خبر در جامعه
  • اولین معلم آدم ابوالبشر خداوند متعال بود که او را بیان، نطق و علم داد
  • خداوند از معلمان و دانشمندان به عنوان لوح محفوظ نام می‌برد