Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، غلامرضا تاجگردون ظهر امروز در نشست شورای اداری گچساران که با موضوع اجرای برنامه‌های پیشنهادی 4 ساله گچساران با حضور اعضای شورای تامین گچساران در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: حدود یک سال قبل برنامه پیشنهادی 4 ساله گچساران طراحی و به مدیران ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس ادامه داد: با اجرای شدن این برنامه گشایش مطلوب در جهت کار و اشتغالزایی در شهرستان در زمینه اقتصادی، فرهنگی و مذهبی به وجود خواهد آمد.

تاجگردون افزود: در یک سال گذشته جلسات متعددی با کارگروه‌های مشخص شده در فرمانداری تشکیل شد و ستاد اصلی برنامه‌های اجرایی نظارت بر پروژه‌ها با همکاری و مشارکت همه دستگاه‌ها و شاخصه‌های ذی‌ربط و ادارات مربوطه مورد پیگیری و ارزیابی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: 6 برنامه و جلسه پیرامون طرح‌های محرک و شتابنده در زمینه احداث جاده، بهداشت و صنعت همچنین احداث بیمارستان‌های تخصصی صورت گرفته است.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس با اشاره به تأمین سهمیه تخصیص آب از سدهای کوثر و چم شیر برای حوزه کشاورزی گفت: تامین سهمیه تخصیص آب‌ها از سد کوثر و چم‌شیر و اجرای طرح‌های بزرگ تحولی چشمگیر در ایجاد شغل و درآمدزایی برای مردم شهرستان‌های گچساران و باشت را در پی خواهد داشت.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عنوان کرد: اختصاص 70 میلیون متر مکعب آب برای آبیاری دشت لیشتر گچساران، 10 میلیون مترمکعب برای دشت مور باشت از سد کوثر 55 میلیون متر مکعب برای دشت امامزاده جعفر و 2 میلیون متر مکعب در منطقه آبدهگاه باشت از سد در حال ساخت چم شیر به دستگاه های مربوط ابلاغ شده است.

تاجگردون بیان کرد: با تخصیص این میزان آب 14 هزار هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان‌ها آبیاری خواهد شد.

وی با اشاره به بهره برداری فاز اول طرح انتقال آب به دشت امامزاده جعفر اشاره و خاطرنشان کرد: با اجرا شدن این فاز بیش از 3 هزار و 500 هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان آبیاری شد.

نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط کنونی کشور و آمار بالای بیکاری، رونق تولید کشاورزی بهترین راهکار برای ایجاد شغل پایدار است.

تاجگردون با بیان اینکه 60 میلیون متر مکعب آب از سد چم شیر برای توسعه صنعت کهگیلویه و بویراحمد ابلاغ شده تصریح کرد: با این کار زمینه برای توسعه صنایع تبدیلی و ایجاد شغل و افزایش درآمد مردم از این طریق نیز فراهم شده است.

وی با بیان اینکه دو شهرستان‌گچساران و باشت 60 هزار هکتار زمین کشاورزی دارند، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 12 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان‌های گچساران و باشت به آبیاری‌های نوین تجهیز شده است.

تاجگردون در ادامه برای رفع معضل بیکاری اظهار کرد: بیش از چهار طرح صنایع پایین دستی پتروشیمی در گچساران اجرا خواهد شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان کرد: این طرح‌ها شامل واحد الفین یک میلیونی، واحد 500 هزار تنی پلی اتیلن، طرح MTP و زنجیره تولید متانول و پروپیلن و تولید محصولات اسید فرمیک و وینل استات منومر VAM است.

وی گفت: عملیات طرح تولید اسید فورمیک و اسید استیک در زمان سفر هیات دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد در این شهرستان آغاز شد.

تاجگردون ابراز کرد: محصولات تولیدی این طرح در چرم سازی، نساجی و خوراک دام و به عنوان آنتی بیوتیک و ماده ضد باکتری و جلوگیری از قارچ استفاده خواهد شد.

تاجگردون گفت: با بهره برداری از این طرح بیش از 700نفر مشغول بکار خواهند شد.

وی میزان تولید این طرح در فاز نخست را 5 هزار تن اسید فورمیک و 4 هزار و 500 تن متیل استات ذکر کرد و گفت: این طرح اقتصادی با 3هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار احداث خواهد شد.

تاجگردون با اشاره به بیمارستان بی‌بی حکیمه گفت: بیمارستان 96 تختخوابی شهر دوگنبدان در سالجاری از مهمترین طرح های عمرانی این شهرستان بود که امسال به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: در آیین بهره برداری از این طرح وزیر بهداشت برای تجهیز این واحد درمانی به نخستین بیمارستان زنان در کشور قول مساعدت داد.

وی به رشد بیش از دو درصد اعتبارات نفت در این شهرستان اشاره کرد و گفت: اعتبارات 2 درصد نفت این شهرستان از 30 میلیارد تومان به صد میلیارد تومان در سالجاری رسیده است.

تاجگردون با اشاره به طرح‌های فرهنگی اذعان کرد: در سال گذشته 12 درصد از اعتبارات عمرانی شهرستان گچساران به طرح های فرهنگی اختصاص یافت.

نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس با اشاره به اعتبارات هزینه شده در زمینه فرهنگ گفت: این میزان اعتبار به طرح‌های مجتمع فرهنگی هنری، مصلی، مجتمع فرهنگی ورزشی، تجهیز کانون‌های مساجد، ساخت پایگاه مقاومت در مساجد، ساماندهی مساجد و مجتمع پردیس هنری شهر دوگنبدان اختصاص یافته است.

وی ابراز کرد: مجتمع فرهنگی هنری شهر دوگنبدان در زمینی به مساحت 9 هزار و 600 متر مربع و با زیربنای 3 هزار و 700 مترمربع در پنج طبقه درحال ساخت است.

تاجگردون ابراز کرد: مجتمع پردیس هنری دوگنبدان در زمینی به مساحت 3 هزار و 700 مترمربع و با زیربنای سه هزار و 550 مترمربع ساخته می‌شود.

وی گرد آوری آثار عکاسان، جشنواره سینمای زاگرس نشینان، جشنواره محروم حسین پناهی، راه اندازی سینما دوگنبدان، تکمیل طرح‌های در دست اجرا و برگزاری نمایشگاه‌های متعدد از مهمترین برنامه‌های در دست اجرا در سند چشم انداز چهار ساله دانست.

تاجگردون با اشاره به احداث جاده ‌های مواصلاتی خاطرنشان کرد: برای ساخت، تعریض و بهسازی راههای ارتباطی این استان از جمله جاده‌های چرام و گچساران اعتبارات ویژه‌ای در نظر گرفته است.

وی تصریح کرد: تسهیل در عبور و مرور، کاهش زمان سفر، کاهش مصرف سوخت، کاهش تصادفات، افزایش ایمنی جاده، تأمین رفاه و آسایش مردم از اهداف اصلی این طرح‌هاست.

تاجگردون با بیان اینکه این تعداد طرح راهسازی با پیشرفت چشمگیری در حال اجراست گفت: این طرح به چهار قطعه تقسیم شده و هر قطعه توسط یک پیمانکار مجرب ساخت و بهسازی خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس با اشاره به جاده گچساران، باباکلان و بی‌بی حکیمه بیان کرد: قطعه اول این طرح به طول 12 کیلومتر و با پیشرفت فیزیکی 15 درصد در حال اجراست.

وی میزان اعتبار این قطعه را بیش از 200 میلیارد ریال ذکر کرد.

تاجگردون تصریح کرد: ساخت و بهسازی قطعه سوم جاده گچساران - بابا کلان - بی بی حکیمه به طول 10 کیلومتر و پیشرفت فیزیکی 12 درصدی و اعتباری بیش از 200 میلیارد ریال در حال اجراست.

نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس گفت: قطعه چهارم این طرح به طول پنج کیلو و 600 متر و با پیشرفت 12 درصدی و با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال در حال اجراست.

وی به قطعه سوم اشاره و عنوان کرد: قطعه سوم به مناقصه گذاشته شده است.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۴۳۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه

با حضور معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه و تعدادی دیگر از مسئولان، یک باب هتل در ارومیه افتتاح شد.

این هتل با  ۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و با اشتغال‌زایی برای پنج نفر احداث شده و دارای ۳۲ اتاق با ۷۸ تخت اقامتی است.

کلنگ احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه به زمین زده شد

با حضور معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی عملیات احداث هتل و تله‌کابین پیست اسکی خوشاکو ارومیه  آغاز شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در مراسم کلنگ‌زنی این پروژه اظهار کرد: این پروژه در راستای توسعه مسیر گردشگری سبز سرو_اشنویه اجرا می‌شود و دارای یک خط تله‌کابین به طول یک هزار و ۳۰۰ متر  و یک هتل با ۷۰ تخت اقامتی است که افتتاح این پروژه در توسعه گردشگری استان تاثیر مهمی خواهد داشت.
 
مرتضی صفری افزود: نزدیکی به مرز سرو و وجود جاذبه‌های تاریخی و گردشگری آبشارهای سوله‌دوکل و سلوک، پیست اسکی خوشاکو، آب گرم هفت‌آباد و ... از جمله ظرفیت‌های سیلوانا هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه
  • سکوت معنادار قالیباف بعد از پایان ضرب الاجل برای دولت رئیسی
  • تدوین برنامه جامع ‌مدیریت‌ گردشگری برای‌ «دزپارت» خوزستان
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی به تولید و اشتغال منجر می‌شود
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • لایحه بودجه و برنامه در دستورکار مجلس/اسامی غایبان جلسه
  • اجرای طرح‌های مهم برای شکوفایی صنعت پتروشیمی
  • خبر مهم درباره زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • ارجاع جدول مربوط به تملک دارایی‌های مالی به کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳