Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا رنجبرضرابی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از پیش‌بینی خرید 350 هزار تن گندم از کشاورزان همدانی خبر داد و اظهار کرد: امسال پیش‌بینی شده 350 هزار تن گندم از گندمکاران همدانی خریداری شود.

وی با اشاره به اینکه وزن گندم خریداری شده طی سال گذشته در استان همدان به 533 هزار تن رسید، گفت: سال گذشته مقدار خرید گندم به تفکیک مستقیم و مباشر به این صورت بود که 247 هزار تن خرید مستقیم و 286 هزار تن خرید گندم به صورت غیر مستقیم انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 13 با بیان اینکه ارزش ریالی میزان گندم خریداری شده طی سال گذشته در همدان 679 میلیارد تومان شد، خاطرنشان کرد: امسال نرخ خرید تضمینی گندم با چهار درصد افت مفید و دو درصد افت غیر منفی، هر کیلوگرم 13 هزار ریال خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در تمام شهرستان‌ها بر اساس پیش خرید گندم فضای ذخیره‌سازی مسقف استاندارد تامین شده است، بیان کرد: امسال 31 مرکز اصلی برای تحویل‌ گندم آماده شده است.

رنجبرضرابی با بیان اینکه مراکز ذخیره‌سازی گندم در استان همدان آماده‌سازی شده‌اند، گفت: خوشبختانه سال گذشته بدون هیچ‌گونه تنش و شکایتی خرید انجام شد که امیدواریم امسال نیز همکاری لازم صورت گیرد و شاهد خرید گندم در فضای آرام باشیم.

وی از برگزاری دوره آموزشی ویژه عاملان تشخیص، ذیحساب و ناظرین طی هفته آینده خبر داد و افزود: دوره آموزشی و بازآموزی ویژه کاربران رایانه و کارشناسان آزمایشگاه در خصوص خرید گندم نیز برگزار شد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 13 وظیفه خرید تضمینی گندم و دانه‌های روغنی را به عهده شرکت‌های غله دانست و افزود: امسال طبق سال‌های گذشته اولویت استقرار مراکز خرید گندم در سیلوها، انبارهای ملکی و بلندمدت با سیلوهای فلزی، بتنی، عمودی و انبارهای تمام مکانیزه است.

وی از آغاز خرید گندم در اوایل تیرماه خبر داد و گفت: امسال بانک کشاورزی به‌عنوان بانک عامل مسؤول پرداخت مطالبات کشاورزان گندم‌کار است.

انتهای پیام/خ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۴۴۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید ۵۱ تن گندم از کشاورزان خوزستان

 عبدالرضا سیداحمدی گندم را مهم‌ترین محصول کشاورزی کشور عنوان کرد و گفت: برداشت این محصول راهبردی از ۲۰ فروردین آغاز شده است و ۱۰۵ مرکز مسئولیت خرید این محصول از کشاورزان را بر عهده دارند.

او  با بیان اینکه تاکنون ۵۱ هزار تن گندم کشاورزان توسط مراکز خرید تعاون روستایی، غله و کارخانجات آرد و سایر مباشران در استان خریداری شده است، افزود: امیدواریم بتوانیم خرید خوبی داشته باشیم تا رضایت کشاورزان جلب شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در خصوص برداشت کلزا می‌گوید: برداشت این دانه روغنی از ۱۴ فروردین آغاز شده و تاکنون ۱۲ هزار تن محصول برداشت شده و در حال حمل به کارخانجات است.

آقای سیداحمدی با اشاره به پرداخت بخش عمده‌ای از مطالبه‌های کشاورزان توسط بخش خصوصی، اضافه کرد: اگر این روند ادامه یابد و کل محصولی که توسط بخش خصوصی خریداری می‌شود در اسرع وقت پرداخت و کشاورزان کشت بعدی تشویق شوند.

 او ادامه داد: امسال در مقایسه با مدت مشابه، ۱۰ هزار تن بیشتر از سال قبل کلزا خریداری شده و امیدواریم نسبت به سال گذشته بین ۴۰ تا ۵۰ درصد بیشتر محصول کلزا از کشاورزان خریداری شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در خصوص برداشت چغندرقند گفت: چغندرقند یکی دیگر از محصولات پاییزه راهبردی است که بیشترین سطح چغندرپاییزه با ۲۲هزار هکتار در استان خوزستان کشت می‌شود.

آقای سیداحمدی افزود: برداشت چغندرقند از ۲۷ فروردین شروع شده و تمام پیگیری‌ها برای این است که محصول برداشت شده با هماهنگی استانداری، پایانه‌ها، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و دیگر ارگان‌ها به کارخانجات داخل و خارج استان منتقل شود.

او ادامه داد: انتظار می‌رود امسال نسبت به سال گذشته ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تن چغندرقند بیشتر در خوزستان تولید و به خوداتکایی کشور در تولید این محصول استراتژیک کمک شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • خودکفایی در تولید بذر گندم در اولویت کاری سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • ۱۴ سیلو برای خرید گندم مازاد بر نیاز زارعین در آذربایجان غربی آماده سازی شده است
  • امسال نیازی به واردات گندم نداریم
  • تولید ۷۰۰هزار تن آرد در لرستان
  • پیش بینی ذخیره سازی بیش از ۶۰۰ هزار تن گندم در لرستان
  • آماده شدن ۱۴ سیلو برای خرید گندم در آذربایجان‌غربی
  • خرید تضمینی بیش از ۲۱ هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی فارس
  • گندمکاران چشم انتظار اعلام جایزه تحویل گندم
  • تاکسی داران همدانی در انتظار تحقق وعده شهرداری
  • خرید ۵۱ تن گندم از کشاورزان خوزستان