Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-05-06@20:24:00 GMT

جزئیات صدورحکم انفصال از خدمت شهردار مشهد

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۷۴۴۲۰۹

دادستان دیوان محاسبات گفت: با توجه به اینکه حاکم شرع دیوان محاسبات، قرار قبولی اعاده دادرسی شهردار مشهد را صادر کرده بنابراین تا اتخاذ تصمیم جدید، رأی در خصوص شهردار مشهد متوقف شده است. فیاض شجاعی دادستان دیوان محاسبات کل‌کشور در خصوص حکم انفصال از خدمت شهردار مشهد، اظهار داشت: به استناد تبصره ذیل ماده 2 قانون دیوان محاسبات، تمامی دستگاه‌ها از جمله دستگاه‌های اجرایی که مشمول اصول 44 و 45 قانون اساسی در خصوص مالکیت عمومی هستند، هم مشمول رسیدگی‌های دیوان محاسبات خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس قانون مذکور شهرداری‌ها نیز مصداق بارز مالکیت عمومی محسوب می‌شوند، به همین دلیل از 2 سال گذشته طی حکمی به حسابرس‌ها اجازه داده شده که به عملکرد مالی داخلی شهرداری‌ها رسیدگی کنند.

فیاض شجاعی افزود: برخی از شهرداری‌ها در خصوص حسابرسی استنکاف داشته‌اند که شهرداری مشهد از شهرداری‌هایی بوده است که اجازه حسابرسی در خصوص عملکرد مالی را به حسابرسان نداده و اعلام کرد دیوان محاسبات در این زمینه صالح نیست اما ما با توجه به قانون دیوان محاسبات تأکید داشتیم که به عملکرد مالی شهرداری‌ها رسیدگی شود.

وی ادامه داد: بر اساس قانون اگر هر کسی در روند رسیدگی‌های کارشناسان و حسابرسان دیوان محاسبات مانع ایجاد کند، این کار تخلف محسوب می‌شود و دیوان محاسبات می‌تواند رأی به مجازات متخلفین دهد که حکم مذکور عبارت است از توبیخ کتبی تا انفصال متخلف از خدمت دولتی، که بر این اساس با توجه به اینکه شهردار مشهد در سال گذشته در خصوص روند رسیدگی‌های دیوان محاسبات مانع ایجاد کرد، علیه ایشان توسط دیوان محاسبات دادخواست مطرح شد و نهایتاً با رای صادره این نهاد، شهردار مشهد به انفصال از خدمات دولتی محکوم شد.

فیاض شجاعی در این رابطه افزود: رأی صادره دیوان محاسبات در خصوص انفصال از خدمت شهردار مشهد توسط محکمه تأیید و این رأی قطعی شد که رأی مذکور برای اجرا در اوایل خرداد سال جاری ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: حتی در رابطه با رأی انفصال از خدمت شهردار مشهد به وزیر کشور ابلاغ صورت گرفت، اما با توجه به تقاضای اعاده دادرسی از سوی شهردار مشهد و در صورت مقبول بودن تقاضای مذکور، اجرای حکم انفصال از خدمت شهردار مشهد متوقف می‌شود اما اگر قرار قبلی اعاده دادرسی قبول نشود، اجرای رأی مذکور باید ادامه یابد.

دادستان دیوان محاسبات کل‌کشور در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آقای عبداللّهی حاکم شرع دیوان محاسبات، قرار قبولی اعاده دادرسی شهردار مشهد را صادر کرده است، بنابراین تا اتخاذ تصمیم جدید که بر اساس آن رأی قبلی تأیید خواهد بود و یا به رأی جدید منتهی می‌شود، مقرر شده که رأی در خصوص شهردار مشهد متوقف شود.

منبع: خانه ملت

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۴۴۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشهد شهری فرا ملی اما با اعتبارات محلی است

شهردار مشهد گفت: اعتبارات این شهر بومی است اما خدمات آن ملی و فرا ملی است، سه و نیم میلیون جمعیت ثابت و یک میلیون مهمان خارجی رسمی و غیر رسمی مستقر و سالی ۳۰ میلیون زائر داخلی و خارجی نیازمند اختصاص اعتبارات ویژه‌ای است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان، محمدرضا قلندرشریف عصر امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در آئین تجلیل از دست اندرکاران ستاد استقبال از بهار ۱۴۰۳ اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۳۰ پروژه در حوزه‌های مختلف به بهره‌برداری رسید که برخی از این پروژه‌ها مربوط به دوره‌های قبلی و بعضی نیز مربوط به همین دوره بود.

وی افزود: یکی از اقدامات بر زمین مانده پیشخوان زیارت است؛ با اجرای این طرح در هرجای مشهد زائر به حرم‌مطهر هدایت می‌شود.

شهردار مشهد گفت: امسال باید با نگاهی به سال گذشته خدمات را هدف‌دار برنامه‌ریزی کنیم و در جهت رفع نیاز اساسی شهر حرکت کنیم.

قلندر شریف خاطر نشان کرد: پروژه قطارشهری هر کیلومتر به نرخ فعلی سه هزار میلیارد تومان هزینه دارد و فاز یک خط سه قطارشهری به طول ۶ کیلومتر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: اعتبارات این شهر بومی است اما خدمات آن ملی و فراملی است، سه و نیم میلیون جمعیت ثابت و یک میلیون مهمان خارجی رسمی و غیر رسمی مستقر و سالی ۳۰ میلیون زائر داخلی و خارجی نیازمند اختصاص اعتبارات ویژه‌ای است.

شهردار مشهد در پایان گفت: سال گذشته ۱۱۰ درصد بودجه نقدی این شهر محقق شد که با توجه به وضعیت موجود آمار بسیار خوبی بود.

کد خبر 751206

دیگر خبرها

  • مشهد شهری فرا ملی اما با اعتبارات محلی است
  • کاروان خدمت شهرداری کرمانشاه به منطقه ۴ رسید
  • کاروان خدمت شهرداری کرمانشاه به منطقه ۳ رسید
  • قانون‌مداری و اخلاق‌مداری ۲ رویکرد مهم در ارایه خدمت به مردم است
  • گزارش دیوان محاسبات از ترک فعل سازمان تامین اجتماعی
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده است
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده
  • تعجب رئیس دیوان عالی کشور از آمار پرونده‌های خانواده
  • طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تأیید شد
  • عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز :کلانشهر اهواز امینی شهردار را نمی‌خواهد | کسی ندای هل من ناصرا ینصرنی اهواز را نمی شنود