Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: با توجه به همزمانی تعطیلات عید سعید فطر با آغاز تعطیلات تابستانی مسافران قبل از سفر وضعیت راه‌ها را بررسی کنند و هیچ شهروندی بدون‌کنترل، سفرهای جاده‌ای را آغاز نکند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ داوود کشاورزیان در مورد تمهیدات عید سعید فطر به پایگاه وزارت راه و شهرسازی گفت: کمیته هماهنگی سفرهای تابستانی و تعطیلات عید فطر طبق معمول سالهای گذشته با حضور همه دستگاه‌هایی که به‌نوعی دست‌اندرکار بحث سفرها هستند برگزار شده است و کلیه دستگاه‌ها در آمادگی کامل به سر می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بابیان اینکه 5 و 6 تیر ماه ایام عید فطر است و الگوی سفرها شان می‌دهد مردم قبل از این تعطیلات به سفر می‌روند، گفت: بر همین اساس تاریخ طرح تابستانی یا سفرهای تابستانی را 31 خردادماه پیشنهاد کرده‌ایم.
کشاورزیان در این باره توضیح داد: امسال عید فطر روز دوشنبه است و با توجه به رفتاری که از هم‌وطنان سراغ داریم پیش‌بینی ما این است که سفرهای مربوطه با عید فطر به دلیل هم‌زمانی با سفرهای تابستانی احتمالاً از روز پنج‌شنبه یعنی 4 روز قبل از ایام عید فطر اغاز شود که فرصت خوبی برای توزیع سفرها است.
رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: بخشی از مردم ممکن است علاقه‌مند باشند قبل از پایان ماه مبارک به سفر بروند و برخی مقید باشند تا آخرین روز ماه مبارک در شهر خود مانده و بعد به سفر بروند و بر همین اساس ما امیدواریم با توزیع سفرها ترافیکی را که در سال 94 به دلیل هم‌زمانی عید فطر با روز جمعه داشتیم ، امسال شاهد نباشیم.
کشاورزیان ادامه داد: توصیه می کنم این است هیچ شهروندی بدون کنترل، سفرهای جاده‌ای را آغاز نکند و در ساعاتی از روز اقدام به سفر کنند که ترافیک سبک‌تر باشد تا وقتشان در جاده‌ها تلف نشود.
به گفته کشاورزیان تعطیلات عید فطر دو سال پیش ترافیک خیلی سنگینی در جاده کرج ایجادشده بود که موجبات خستگی و تصادف جاده‌ای را فراهم کرد.
رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هم‌چنین از برگزاری مجدد طرح کنترل ایمنی اتوبوس‌ها قبل از سفر خبر داد و گفت:برای سفرهای تابستانی و عید فطر یکی از گزینه‌ها اتوبوس‌ها هستند بر همین اساس سازمان راهداری طرح کنترل ایمنی اتوبوس‌ها را قبل از سفر برای این ایام مجددا در دستور کار قرار خواهد داد تا کنترلی باشد بر وضعیت اداری و ایمنی رانندگان با هدف کاهش تصادفات در جاده‌های کشور.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۴۴۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح پل روستای نوخاله شهرستان صومعه سرا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ پل خرپائی بقعه آقا سید ابراهیم روستای نوخاله بخش تولمات شهرستان صومعه سرا باحضور رضا اکبری معاون راهداری و حمل و نقل کشور افتتاح شد.

پل روستای نوخاله صومعه سرا به طول ۶۰ متر و عرض ۴ متر، با بیش از ۱۱۱ میلیارد ریال هزینه ساخته شد.

معاون راهداری و حمل و نقل کشور در حاشیه مراسم افتتاح این پل و در جمع مسئولان استانی، شهرستانی و اهالی روستای نوخاله صومعه‌سرا گفت: با اجرای طرح نهضت آسفالت دریک سال گذشته، ۲۰ هزار کیلومتر جاده‌های کشورآسفالت شده و ۳ هزار کیلومتر جاده شهری و روستایی ساخته شده است.

رضا اکبری افزود: با تلاش جهادی همکاران راهداری و حمل و نقل و پلیس راه گیلان، در مدت ۲ سال میزان تصادفات و تلفات جاده‌ای استان کاهش چشمگیری یافته است.

دیگر خبرها

  • رفع خطر ۱۸ نقطه پر تصادف شناسایی شده استان
  • فاز اول پروژه جاده مرزی آستارا با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال تکمیل است
  • بهسازی ۲۱۰ کیلومتر از آسفالت آزادراه تبریز - زنجان
  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در سیستان و بلوچستان
  • بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • افتتاح پل روستای نوخاله شهرستان صومعه سرا
  • نقاط حادثه خیز جاده‌های گیلان شناسایی و رفع شود
  • ثبت بیش از ۶۵ میلیون تردد در جاده‌های ایلام