Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@10:35:40 GMT

چهل و ششمین سالگرد تاسیس بیمه مرکزی- عبدالناصر همتی*

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۷۴۴۴۸۹

چهل و ششمین سالگرد تاسیس بیمه مرکزی- عبدالناصر همتی*

بازارهای مالی که بیمه نیز بخش مهمی از آن است به جهت تنوع، تعدد و پیچیدگی های شکست بازار در این بخش از اقتصادها، در همه دنیا زیر شدیدترین مقررات نظارتی و حاکمتی قرار دارند.
بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، نهاد حاکمیتی ناظر بر صنعت بیمه در ایران است که بیش از 45 سال پیش با تصویب مجلس وقت در خرداد 1350 خورشیدی، فعالیت خود را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بیمه مرکزی مسئولیت ارائه گزارش از فعالیت های موسسه های بیمه در ایران و پیشنهاد مقررات و ارائه برنامه کسب و کار شرکت های متقاضی فعالیت بیمه گری به شورای عالی بیمه برای بررسی، تصویب یا تایید آنها را عهده دار است.
بیمه مرکزی همچنین وظیفه دارد بر اجرای تصمیم ها و مقررات مصوب شورای عالی بیمه از سوی بیمه گران، بیمه گذاران و واسطه های بیمه نظارت کند.
وظیفه دیگر بیمه مرکزی انجام امور بیمه اتکایی اجباری برای اطمینان از سلامت و صحت امور در صنعت بیمه و نظارت نهادی بر آن است. بیمه مرکزی وظیفه تعمیم و هدایت امر بیمه در ایران را نیز طبق قانون بر عهده دارد.
صنعت بیمه در هشت دهه فعالیت خود فراز و فرودهای زیادی داشته و از خصوصی شدن تا دولتی شدن و واگذاری دوباره به بخش خصوصی را تجربه کرده است. آزادسازی نسبی و استقرار نظارت بر حاشیه توانگری مالی موسسه های بیمه و کاهش اتکایی اجباری، اصلاحات ساختاری مهم دیگری بوده که در سال های گذشته با پیگیری و مدیریت بیمه مرکزی انجام شده است.
برآیند عملکرد نهاد ناظر بر صنعت بیمه ایران با توجه به جمیع جهات و شرایط ویژه اقتصادی و اجتماعی ایران در بخش عمده ای از دوران فعالیت این سازمان، مثبت بوده است.
بدیهی است در مقام مقایسه میان آنچه شورایعالی بیمه و بیمه مرکزی به عنوان نهاد ناظر بر صنعت بیمه ایران انجام داده اند با آنچه می توانست یا باید انجام می شد فاصله هایی وجود دارد که امید است با تلاش های خالصانه و عالمانه بیمه مرکزی و همکاری خانواده بزرگ صنعت بیمه این فاصله ها نیز کاهش یابد.
امیدوارم در سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال»، صنعت بیمه نیز بتواند در چارچوب سیاست های دولت تدبیر و امید و در آغازین سال اجرای برنامه ششم توسعه، حمایت و پشتیبانی لازم را از همه شهروندان و فعالیت های اقتصادی در برابر خطرات گوناگون به عمل آورده و برای تامین آرامش و آسایش آنان گام بردارد.
.........................
* رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۴۴۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراز منابع و مصارف تامین اجتماعی استان مرکزی پس از ۱۰ سال مثبت شد

علیرضا حسینی مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: حجم خروجی بازنشستگی پیش از موعد و مشاغل سخت و زیان آور استان مرکزی از سال ۱۳۹۲، باعث منفی شدن تراز درآمد هزینه در این اداره‌کل شد و این سیر نزولی تا قبل از سال گذشته ادامه داشت.

وی بیان کرد: اقدامات خوبی در سال ۱۴۰۲ در زمینه اشتغالزایی، راه‌اندازی کارگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل، پرداخت تسهیلات اشتغالزایی، کاهش تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری و معرفی افراد به کارگاه‌ها و تلاش تامین اجتماعی استان مرکزی برای شناسایی کارگاه‌هایی که کارگران خود را بیمه نکرده بودند، صورت گرفت.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: تامین اجتماعی این استان در سال گذشته تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت خود را انجام داد و در مجموعه سال خوبی سپری شد و با افزایش تعداد بیمه شدگان اجباری (کارگری) به بیش از ۱۵ هزار نفر تا اسفندماه مواجه شد.

حسینی اظهار کرد: تعداد کارگاه‌های فعال سطح استان مرکزی نیز تا اسفندماه سال گذشته به ۲۵ هزار و ۲۰۳ کارگاه رسید.

وی گفت: تمام منابع جذب شده سال گذشته تامین اجتماعی استان مرکزی با تعامل در حوزه کارفرمایی به دست آمد و هیچگونه اجباری صورت نگرفت.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: حق بیمه و تقسیط بدهی بدهکارانی کلان این استان نیز در سال گذشته به موقع پرداخت شد که این مهم تاثیر به سزایی در کسب منابع برای تامین اجتماعی استان مرکزی داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • تراز منابع و مصارف تامین اجتماعی استان مرکزی پس از ۱۰ سال مثبت شد
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی
  • اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید/ حمایت ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین
  • افزایش بیمه شده‌های تأمین اجتماعی در استان مرکزی
  • واکنش نوری قزلجه به ادعاهای عجیب کریمی قدوسی
  • ۱۷ برابر شدن قرار داد‌های دانشگاه شاهد با صنعت
  • معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان.
  • بزرگداشت سالروز تاسیس رادیو در سمنان
  • ارایه رایگان یک میلیون و ۴۶۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مرکزی
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود