Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی باصری مدیرگروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: سال‌ها است تصور می‌کنیم همین بی‌حوصلگی‌های هر روز، خوشحال نبودن و لذت نبردن از زندگی برای همه اتفاق می‌افتد، اما به نظر می‌رسد باید وضعیت را جدی گرفت و درباره افسردگی با هم حرف بزنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اگر احساس غمگینی و نداشتن علاقه به انجام اموری که فرد پیش از این به راحتی انجام می‌داده است، بیش از دو هفته طول بکشد و در عملکرد روزانه او اختلال ایجاد کند، باید به بیماری افسردگی شک کنیم.

مدیرگروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه افزود: از نشانه‌های دیگر افسردگی می‌توان به کاهش سطح انرژی، کاهش یا افزایش اشتها، کاهش یا افزایش میزان خواب، احساس اضطراب و بیقراری، تحریک پذیری و زود از کوره در رفتن، کاهش توان تمرکز، کاهش قدرت تصمیم گیری، احساس بی ارزشی یا پوچی و احساس ناامیدی، احساس گناه و افکار خودکشی و آسیب به خود، اشاره کنیم.

دکتر باصری اضافه کرد: افسردگی ممکن است برای هر کسی پیش بیاید و نشانه ضعف نیست.

او در ادامه، توصیه کرد: در صورت احساس افسردگی، با فردی که به او اعتماد دارید درباره احساسات خودتان حرف بزنید، بیشتر افراد پس از حرف زدن با فردی که به احساسات آن‌ها توجه می‌کند، احساس بهتری پیدا می‌کنند، دنبال درمان افسردگی خود باشید، مراجعه به پزشک یا روانشناس، گام نخست شروع درمان است، تلاش کنید به سمت انجام کار‌هایی بروید که در گذشته آن‌ها را دوست داشته اید.

مدیرگروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه بیان کرد: ارتباطات اجتماعی خودتان را قطع نکنید، با دوستان و اعضای خانواده در تماس و ارتباط باشید، سعی کنید بپذیرید که دچار افسردگی شده اید، بهتر است انتظار از خودتان را کاهش دهید، طبیعی است در زمانی که افسرده هستید، بازده کاری شما به خوبی گذشته نیست.

دکتر باصری ادامه داد: سعی کنید روزانه نیم ساعت به طور منظم ورزش کنید، حتی اگر یک پیاده روی کوتاه باشد، سعی کنید به الگوی غذا خوردن و خواب شبانه روزی خود نظم بدهید، مصرف مشروبات الکلی، مواد مخدر و دارو‌های غیر مجاز، افسردگی را تشدید می‌کنند، از مصرف آن‌ها بپرهیزید.

وی تصریح کرد: در صورتی که دچار افکار خودکشی و یا آسیب به خود شوید به پزشک یا روانشناس مراجعه کنید، تلاش کنید نسبت به فکر‌های منفی و مخرب که در ذهن تان می‌چرخند، آگاه باشید و آن‌ها را با فکر‌های مثبت و مشوق جایگزین کنید، برای هر پیشرفتی که در این زمینه حاصل می‌کنید، خودتان را تشویق کنید.

مدیر گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه گفت: در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت، ۷۸ روانشناس با مدرک کارشناسی ارشد بالینی در مراکز جامع خدمات سلامت استان، برای ارائه خدمات سلامت روان به عموم مردم به کار گرفته شدند.

انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۴۵۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فواد ایزدی: آمریکا و اسرائیل با عملیات روانی دنبال کاهش فشارهای بین‌المللی هستند

 فواد ایزدی کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه کشورمان با یک جنگ ترکیبی کشور مواجه است، اظهار داشت: یکی از ابزارهای دشمن جنگ‌های ترکیبی بخش رسانه و عملیات روانی دارد؛ بخش رسانه‌ای دشمن از دقایق حمله ایران به اسرائیل شروع شده است و همچنان ادامه دارد.

ایزدی با تاکید بر اینکه در اصفهان چند ریز پرنده مورد هدف قرار گرفته است، گفت: دشمن با بهره‌گیری از رسانه در این رخداد بزرگنمایی می‌کنند و در مقابل عملیات وعده صادق را کوچک‌ جلوه می‌دهد.

این‌کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به سخنان وزیر امور داخلی اسرائیل و ویدئویی که در حال پخش است، افزود: پایگاه نیروی هوایی اسرائیل به بدترین شکل صدمه دیده اما ادعا می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که باتوجه به تطاهرات مردم ایران پس از نماز جمعه آیا رخداد امروز صبح حضور آن‌ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد، خاطرنشان کرد: در دو هفته گذشته ایران در صدر اخبار جهان‌بوده است و یکی از دلایل هجمه‌ها خبری تحت تاثیر قرار دادن این تظاهرات است اما مردم ایران همواره در میدان بودند و این عملیات روانی برای آن‌ها معنی ندارد برخلاف صهیونیست‌ها چرا که مردم ایران‌ تجربه هشت سال دفاع مقدس را دارند.

ایزدی گفت: مسیر جمهوری اسلامی ایران‌ مسیر صحیحی است و عملیات روانی دشمن‌ نیز با هوشیاری و هوشمندی خنثی خواهد شد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه امروز اعلام‌می‌کنند ۹۹ درصد موشک‌های ایران مورد هدف قرار گرفته است، افزود: سخنان وزیر امور داخلی اسرائیل نشان می‌دهد که این ادعاها کذب است و عملیات وعده صادق مخرب بوده و آن‌ها با جنگ روانی به دنبال کوچک‌نمایی هستند.

وی گفت: آمریکا از ابتدا میدان دار صحنه است و ارتباط آن‌ها با اسرائیل در حوزه نظامی، رسانه‌ای و تبلیغانی است و کاملا هماهنگ هستند؛ همه دیدیم که شب گذشته آمریکا قعطنامه به رسمیت شناختن فلسطین را وتو کرد و انگلیس و سوئیس در این خصوص رای ممتنع دادند.

این‌کارشناس مسائیل بین الملل افزود: همه دنیا به دلیل جنایات اسرائیل در غزه از حمله تبیهی وعده صادق خوشحال شدند و عدد ۹۹ درصد قبل از اینکه این عملیات آغاز شود توسط آمریکا و اسرائیل طراحی شده است.

وی افزود: به دلیل عملیات وعده صادق و وتو قطعنامه به رسمیت شناختن فلسطین یک فشار رسانه‌ای گسترده‌ای روی آمریکا وجود دارد و آن‌ها با ایجاد عملیات روانی به دنبال کاهش این فشارها هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • طبیعت گردی عامل کاهش تنش عصبی و حافظ سلامت روان
  • فواد ایزدی: آمریکا و اسرائیل با عملیات روانی دنبال کاهش فشارهای بین‌المللی هستند
  • عملیات روانی و روایت نادرست دشمنان از سیل بلوچستان
  • یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب
  • ضرورت آموزش حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز
  • عمده‌ترین تخلف روانشناسان دارای پروانه عدم رعایت تعرفه ‌هاست
  • فعالیت سامانه خود ارزیابی روانشناختی در حوزه سلامت روان
  • ورزش می‌تواند با آرام کردن مغز سلامت قلب را حفظ کند‌
  • حواستان به افسردگی دوران سالمندی باشد
  • کمبود این ویتامین سبب کاهش اشتها می‌شود