Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جوزف لیبرمن»، رئیس گروه لابی آمریکایی حامی تحریم ایران، «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» در یادداشتی به همراه «مارک کرک»، نماینده پیشین مجلس سنا در یادداشتی خواستار بازگشت تحریم‌ها علیه تهران در نشست «گروه ویژه اقدام مالی» (FATF) شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«لیبرمن» و «کرک» در یادداشتی در وال‌استریت‌ژورنال، نشست این هفته گروه ویژه اقدام مالی در اسپانیا را «فرصتی برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران» خوانده‌اند.

نشست آتی گروه ویژه اقدام مالی که به عنوان نهاد بین‌المللی مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم شناخته می‌شود از 18 ژوئن در اسپانیا آغاز شده است.مدیر کل امور بین الملل بانک مرکزی ایران اعلام کرده که موضوع ایران در دستور کار این نشست قرار دارد.

گروه ویژه اقدام مالی در نشست سال گذشته خود ایران را از فهرست کشورهایی که لازم است علیه آنها اقدام های متقابل اتخاذ شود، تعلیق کرد و به ایران فرصت داد تا برخی توصیه‌های« مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم» را اجرایی کند.

این گروه با وجود این، نام ایران را از فهرست سیاه گروه ویژه اقدام مالی حذف نکرد.

«لیبرمن» و «کرک» مدعی شده‌اند که ایران بعد از تعلیق اقدامات متقابل علیه این کشور، اقدامات چندانی برای اجرای سیاست‌های ضد پولشویی انجام نداده است.

آنها می‌نویسند: «با نبود نتایج ملموس، FATF بایستی از تمامی اعضایش بخواهد تحریم‌ها علیه ایران بازگردانند.

دو سناتور پیشین آمریکایی همچنین نشست سال جاری گروه ویژه اقدام مالی را «زمانی حساس برای ایران» خوانده و مدعی شده‌اند که ایران در کنار کره شمالی مخاطراتی جدی برای امنیت مالی جهان ایجاد می‌کند.

آنها در پایان این یادداشت نوشته‌اند: «از FATF می‌خواهیم نه تنها اعضایش را به بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران دعوت کند، بلکه مطابق توصیه‌های خود این سازمان در مورد حوزه‌های تهدیدکننده نظام مالی جهان، اقدامات سخت‌گیرانه‌تری علیه این کشور در پیش بگیرند.»

انتهای پیام/


--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۴۵۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی بلاروس برای همکاری با ایران باوجود تحریم‌های غرب

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ امیر سرتیپ آشتیانی در دیدار با همتای خود ضمن اشاره به اهمیت جمهوری بلاروس در سیاست خارجی  جمهوری اسلامی ایران گفت: دو کشور در مورد مسائل مهم منطقه ای و جهانی دارای دیدگاه مشترک بوده و همواره از اقدامات و مواضع یکدیگر حمایت می کنند.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با  اشاره به موضوع فلسطین به عنوان یک مسئله مهم جهانی  گفت: رژیم صهیونیستی علاوه بر نسل کشی و ارتکاب جنایت جنگی در یک اقدام تروریستی با حمله به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در سوریه کنوانسیون های بین المللی را زیر پا گذاشته و متعاقبا پاسخ ایران به این رژیم مطابق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد بود. 

وزیر دفاع ادامه داد: انتظار ما از کشورهای دوست و مستقل این است که نقض آشکار قوانین بین المللی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم نمایند. 

امیر سرتیپ آشتیانی با اشاره به ظرفیت های متنوع و مختلف دو کشور در حوزه های نظامی و دفاعی بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران در جهت تقویت و ارتقای این همکاری ها تاکید نمود. 

در این دیدار دو طرف همچنین بر ظرفیت های موجود و همکاری دو جانبه بر ضرورت اجرای موافقت نامه های دفاعی و تخصصی تاکید نمودند. 

وزیر دفاع بلاروس نیز در این دیدار با اشاره به حمله ظالمانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران این اقدام را زیر پا گذاشتن حقوق بین‌المللی توصیف و پاسخ محدود جمهوری اسلامی ایران به اقدام این رژیم را که متضمن مدیریت تنش و عدم گسترش آن بود را عاقلانه و مدبرانه توصیف کرد. 

وی در این دیدار اظهار داشت: با وجود فشار و تحریم کشورهای غربی علیه این کشور "مینسک" آمادگی خود را جهت توسعه و تقویت همکاری های دو جانبه در حوزه های مختلف اعلام می نماید.

دیگر خبرها

  • آمادگی بلاروس برای همکاری با ایران باوجود تحریم‌های غرب
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
  • مقام سابق موساد: ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران + جزئیات
  • تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر
  • افزایش چهار برابری درآمدهای نفتی ایران با شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها
  • ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است | درآمدهای نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده
  • تحریم‌های جدید غرب مرتبط با ایران و روسیه