Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز سه شنبه در دیدار حیدر العبادی نخست وزیر ‏عراق ، مبارزه با تروریسم و ایجاد امنیت در منطقه را در گرو همکاری، هماهنگی و مشارکت همه کشورها ‏دانست و اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران که پیروزی بر تروریست ها و امنیت ملت عراق را موفقیت و ‏امنیت خود می داند ، پیوسته در کنار ملت عراق بوده و خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رییس جمهور تشدید اقدامات تروریستی و فعالیت های تروریست ها در منطقه را بخشی از نقشه شوم صهیونیست ‏ها ذکر کرد و گفت: مبارزه با تروریسم نباید باعث کمرنگ شدن و به فراموشی سپردن مساله قدس و خطر ‏رژیم صهیونیستی در منطقه شود.‏

دکتر روحانی در ادامه با بیان اینکه هیچ مانعی در مسیر توسعه و تعمیق همکاری های ایران و عراق وجود ‏ندارد، گفت: تهران به دنبال روابطی مستحکم و همه جانبه با بغداد است و بی تردید تقویت و تحکیم روابط ‏دو کشور خواست دو ملت ایران و عراق و در مسیر منافع مشترک است.

رییس جمهور با اشاره به اشتراکات عمیق تاریخی و مذهبی مردم ایران و عراق، خواهان تسهیل در رفت و ‏آمد مردم دو کشور و حل برخی مشکلات در موضوع روادید شد و اظهار داشت: ایجاد تسهیلات و حل مشکل روادید، ‏تاثیر مهمی در روند تقویت توریسم ، رفت و آمد ها و توسعه همکاری های تجاری ، علمی ، فرهنگی و زیارتی دو کشور ‏برجای می گذارد.‏

روحانی در ادامه به ظرفیت های گسترده دوکشور برای توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری اشاره ‏کرد و با تاکید بر اجرای سریع تر توافقات و رفع موانع توسعه این همکاری ها از جمله در حوزه بانکی ، ‏گفت: در میان دو دولت و دو ملت اراده و علاقه لازم برای تقویت این روابط وجود دارد و باید تلاش ها بر ‏رفع موانع در این عرصه متمرکز شود.‏

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به مساله ضرورت تسریع در لایروبی اروند ‏رود در چارچوب توافقات موجود دو کشور اشاره کرد و اظهارداشت: این مساله ضمن تسهیل حمل و نقل دریایی میان دو ‏کشور، باعث رونق و توسعه بیش از پیش بنادر بصره ، خرمشهر و آبادان خواهد شد.‏

روحانی در ادامه بر ضرورت حفظ تمامیت ارضی کشورها در منطقه و عدم هرگونه تغییر جغرافیایی در مرزها ‏تاکید کرد و گفت: تغییرات جغرافیایی و تجزیه ، غیرقابل قبول و به نفع هیچ کشوری در منطقه نیست و ‏جمهوری اسلامی ایران از عراق یکپارچه و متحد حمایت می کند و بی تردید هر حرکتی که وحدت و ‏یکپارچگی عراق را تضعیف کند به نفع هیچ کس و مورد قبول نخواهد بود.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق نیز در این دیدار تاکید کرد که عراق مصمم است روابط خود را در همه ‏زمینه ها با جمهوری اسلامی ایران گسترش دهد.

نخست وزیر عراق با بیان اینکه وزیران و اعضای هیات عالیرتبه همراه وی در مدت حضورشان در تهران با ‏همتایان خود درباره طیف وسیعی از موضوعات مورد علاقه در حوزه های مختلف و با هدف توسعه و ‏تعمیق همکاری های مشترک گفت وگو کرده اند ، اظهارداشت: دولت عراق خواهان افزایش همکاری ها با ‏ایران و بویژه ارتقاء سطح همکاری های تجاری است.‏

وی همچنین تقویت همکاری همه کشورهای منطقه و بویژه تهران و بغداد در مبارزه با تروریسم را ‏ضروری خواند و تاکید کرد : تروریست های داعش هیچ حد و مرزی نمی شناسند و همه کشورها باید در ‏مبارزه با این تهدید مشترک، مشارکت و همکاری کنند.‏

نخست وزیر عراق نیز بر ضرورت تقویت خطوط حمل و نقل دریایی میان دو کشور و لایروبی خطوط ‏آبی اروند رود تاکید کرد و آن را به نفع توسعه بنادر دو کشور برشمرد.‏

وی همچنین تاکید کرد که دولت عراق همه تلاش خود را برای افزایش تسهیلات و حل مشکل روادید بکار ‏می گیرد.‏

العبادی همچنین بریکپارچکی عراق تاکید و هر حرکتی را در خلاف این مسیر، غیرقانونی و غیرقابل قبول دانست.‏

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۴۶۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافقات جدید گمرکی ایران و عراق برای تسهیل تجارت

رئیس کل گمرک ایران و حسن حمود حسانی مشاور وزارت مالیه و رئیس کل گمرک عراق ضمن توافقات جدید گمرکی میان دو کشور بر تسهیل تجارت تاکید کردند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،رئیس کل گمرک ایران و حسن حمود حسانی مشاور وزارت مالیه و رئیس کل گمرک عراق ضمن توافقات جدید گمرکی میان دو کشور بر تسهیل تجارت تاکید کردند.

رضوانی‌فر در این دیدار از مرزهای طولانی و همجواری 5 استان مهم هم مرز ایران با کشور عراق یاد کرد که اهمیت تجارت ایران با عراق را دوچندان کرده است و توسعه روابط و هماهنگی و همکاری عمیق‌تر و همه جانبه دو کشور را ضروری‌تر می‌کند.

وی افزود: ملاقات‌های منظم مرزی بین مدیران گمرکات مرزی دو کشور می‌تواند به اثربخشی این همکاری کمک کند.

رئیس کل گمرک ایران اظهار داشت: گمرک ایران با هدف تسهیل و توسعه تجارت برای تبادل اطلاعات گمرکی با گمرک عراق آمادگی کامل دارد.

وی ضمن اشاره به موقعیت ممتاز ایران در ترانزیت و عبور خارجی حدود 17 میلیون تن کالا از مسیر ایران در سال گذشته در زمینه کامیونی و ریلی، رتبه اول ایران در کارنه تیر در دنیا را یادآور شد و در خصوص‌ مبادله اطلاعات در راستای توسعه کارنه تیر و همچنین اجرای تیر الکترونیک در طرف عراقی اعلام آمادگی کرد.

رضوانی‌فر در ادامه اشتراک‌گذاری و هماهنگی در رویه‌ها و سیاست‌ها و اعمال شیوه‌های مشابه در مبادی مرزی مختلف و همچنین انطباق روزها و ساعات کاری گمرکات دو کشور را مفید و موجب تقویت تجارت و کاهش سردرگمی تجار و بازرگانان دو کشور دانست.

معاون وزیر اقتصاد در ادامه تسریع در اطلاع رسانی از تغییرات در رویه‌ها و مقررات گمرکی دو کشور را خواستار شد.

رضوانی فر با بیان اینکه سنگ بنای سیاست‌های گمرکی برای تسهیل و توسعه تجارت در سازمان جهانی گمرک نهاده می شود، اهمیت این سازمان را یادآور شد و همفکری‌ و رایزنی کشورهای مسلمان را در پیشبرد اهداف و منافع مشترک خواستار شد.

وی همچنین از همکاری گمرک عراق در برگزاری مراسم اربعین حسینی قدردانی کرد و خواستار تشکیل یک کارگروه مشترک بین دو کشور جهت روان‌سازی بیشتر امور گمرکی زائران شد.

در این دیدار حمود حسانی رئیس کل گمرک عراق، جمهوری اسلامی ایران را از جمله مهمترین شرکای تجاری عراق معرفی کرد و توسعه روابط تجاری دو کشور را از اولویت‌های کشورش برشمرد. 

وی با اظهار خرسندی از پیشبرد همکاری‌های گمرکی بین دو کشور، اظهار کرد:  موضوعات مشترک با استمرار در همفکری و تبادل نظر پیگیری شود.

رئیس کل گمرک عراق وعده داد هماهنگی بیشتر دولت متبوعش با دولت اقلیم کردستان عراق را به منظور اعمال وحدت رویه گمرکی در این دو منطقه پیگیری کند. 

وی همچنین از پدیده قاچاق سوخت در مبادی مرزی مشترک دو کشور اظهار تاسف کرد و افزود: گمرک عراق در رفع این معضل با طرف ایرانی همکاری خواهد کرد.

حمود حسانی ضمن اشاره به اهمیتی که کشورش در برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی قائل است، بر تصمیم کشورش در تسهیل انجام امور گمرکی زائران و تجهیزات و مواکب تاکید کرد.

بر اساس این گزارش مذاکره برای امضای موافقت‌نامه همکاری و کمک متقابل اداری در امور گمرکی بین دولت‌های دو کشور به منظور تسهیل در تبادل الکترونیکی اطلاعات گمرکی و ارائه تسهیلات در انجام رویه های گمرکی در مرزهای مشترک دو کشور، توافق بر امضای توافق‌نامه تسهیل ورود موقت وسایل نقلیه موتوری بین جمهوری اسلامی ایران و عراق، ایجاد تیر پارک اختصاصی در خارج از مرزهای گمرکی دو کشور به منظور پیشگیری از خطرات ناشی از توقف کامیون‌های حامل مواد سوختی در محدوده مرزی، همچنین استقرار نمایندگان سازمان‌های صدور مجوزهای ورود کالا از جمله استاندارد، واحدهای بهداشت و قرنطینه و سازمان‌های مرتبط در گمرکات مرزی عراق، از دیگر محورهای این دیدار عنوان شده است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توسعه تعریف «یهودستیزی» در آمریکا چه خطراتی دارد؟
  • تلاش استکبار جهانی برای فراموشی مساله غزه بی‌نتیجه است
  • تقدیر از مقاومت عراق، موضع کلمبیا و خیزش دانشجویان آمریکایی/ تاکید بر شکست قطعی هرگونه تجاوز احتمالی اشغالگران به رفح
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • شکست ائتلاف ضدایرانی
  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم
  • طرح بلینکن برای احیای ناتوی عربی
  • توافقات جدید گمرکی ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد