Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام‌جمعه شیراز با انتقاد شدید از برنامه‌های اشتباه مسئولان فارس که منجر به ایجاد شهروند درجه یک و دو شده است، و با بیان اینکه برای حل مشکلات از ادارات مأیوس شده‌ام گفت: مسؤولان طلبکار هم شده‌اند، مثل‌اینکه مردم هستند که بدهکارند و باید پاسخگو باشند! امام‌جمعه شیراز با انتقاد شدید از برنامه‌های اشتباه مسئولان فارس که منجر به ایجاد شهروند درجه یک و دو شده است، و با بیان اینکه برای حل مشکلات از ادارات مأیوس شده‌ام گفت: مسؤولان طلبکار هم شده‌اند، مثل‌اینکه مردم هستند که بدهکارند و باید پاسخگو باشند!

به گزارش جنوب نیوز، آیت‌الله اسدالله ایمانی پس از برگزاری چندین جلسه در مناطق محروم شیراز همزمان با ماه مبارک رمضان و دیدار چهره‌به‌چهره با مردم مستضعف محلات جنوب شهر، در نشست پیگیری و رسیدگی به مطالبات مردم که با حضور استاندار فارس، رئیس‌کل دادگستری فارس، فرمانده ارشد ناجا در استان، و جمعی دیگر از مسؤولان ارشد استان فارس برگزار شد، اظهار داشت:­­­­ سرمایه ما مردم هستند و با توجه به حضور آن‌ها، نظام کار و تلاش می‌کند و رهبر معظم انقلاب هم این مسئله را بارها متذکر شدند که متوجه اقشار ضعیف جامعه باشید و به آن­ها عنایت و توجه ویژه داشته باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در بعضی مناطق محروم به این باور رسیدم که درمجموع، حاصل تمام برنامه‌ریزی­‌ها منجر به درست شدن شهروند درجه‌یک و درجه‌دو شده است و از تمام جهات و در تمام قسمت­ها مانند بهداشت، آموزش، امنیت، آموزش‌وپرورش، رفاه، آب و فاضلاب و... این قضیه صادق است که باید جلوی آن را گرفت.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس افزود: بعضی از مناطق که واقع در قلب شهر شیراز است، مشکلات و معضلات این شهر را اضافه می‌کند، مانند محله سنگ سیاه که دارای صدها اثر میراثی است، امّا می­‌بینیم محل پخش مواد شده است!

ایمانی با اشاره به اینکه راه ­حل این مشکلات را در هم‌­افزایی امکانات مسئولان می‌­دانم، ادامه داد: مسئولان مختلف و محترم استان و شهرستان که امکاناتی دارند، هرکدام اگر به­ تنهایی بخواهند وارد ماجرا شوند نمی­‌توانند کاری کنند، امّا با هم‌­افزایی امکانات می­‌توانند مشکلات را برطرف کنند.

وی همچنین گفت: برای شیراز ننگ است که هر گوشه‌­ای را باز می­‌کنیم در جنوب شهر، سروکله معتاد پیدا می‌­شود! آن‌هم معتادی که خرده‌­فروش هم هست؛ یعنی نه‌تنها خودش اعتیاد دارد، بلکه در کمک به اعتیاد دیگران هم تلاش می‌کند که البته نمی­‌خواهیم بگوییم معتاد مجرم است، امّا می­‌گوییم معتاد بیمار است، این بیمار نباید جایی باشد که دیگران هم بیماری را بگیرند.

امام‌جمعه شیراز با بیان اینکه در تمام مناطقی که بازدید داشتیم، مشکل آب، فاضلاب، مسائل آموزشی مخصوصاً در مناطق جنوب شرقی، دیده می‌شود، اظهار داشت: برخی محله‌ها جمعیتشان زیاد است و با وجود این، دبیرستان دخترانه و پسرانه ندارند.

ایمانی اضافه کرد: به خاطر آب سطحی که بالاست در بعضی مناطق مشکل بیماری سالک داریم و در منطقه‌ای دیگر، خانه­‌های میراثی یا دیوار ندارد و یا خراب‌شده و مرکز اجتماع معتادین و زنان بدکاره شده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در بعضی از این مناطق به صورت سازمان­‌یافته گروهِ خریدوفروش مواد مخدر اسکان پیدا کردند، یعنی در یک منطقه و کوچه فلان... به‌صورت سازمان‌­یافته کار می­‌کنند.

امام‌جمعه شیراز ادامه داد: این­ مسائل بیخ گوش ماست و باید آن را دنبال کنیم. اراذل‌واوباشی که هستند واقعاً بعضی­‌هایشان نیاز به تبعید دارند و قمه­‌کش­‌هایی که در این محله‌­ها هستند، سلامتی و آسایش خانواده‌­ها را تهدید می­‌کنند.

ایمانی افزود: مردم این مشکلات را به ما گفته‌­اند و انتظار و امید هم دارند که نظام جمهوری اسلامی کمکشان کند؛ این­ مردم شهروند استان فارس هستند و ما در مقابلشان مسئول هستیم؛ این وظیفه من است که اعلام کنم و این اخطار را بدهم.

وی همچنین اظهار داشت: همه‌چیز روی کاغذ امن‌وامان است، شهر گل‌وبلبل است. هیچ مشکلی هم ندارد، امّا این مشکلات در میان مردم هست.

امام‌جمعه شیراز ادامه داد: با مدیرکل میراث فرهنگی خیلی گفت­‌وگو داشتیم، امّا نه راه­‌حل ما را قبول دارند، نه خودشان راه­‌حل دارند و نه مردم را به‌حساب می‌آوردند! من راه­‌حلی که دارم در خطبه­‌های جمعه دو سال پیش گفتم که یک فضایی را مشخص کنید، این را آماده و بهسازی کنید، آن را مرکز توریسم، رفت‌وآمد و میراث فرهنگی کنیم، بافت دست نخورد، خانه­‌ها دست نخورد، گذرها دست نخورد. این مرمت شود و بماند که همه بیایند و ببینند.

ایمانی افزود: حرف من این است در خانه‌های قدیمی معتاد و زن روسپی تربیت می­‌شود، اگر مسئول نیستید هیچ، اگر مسئولید چرا روسپی‌گری؟!

به گزارش فارس؛ وی با بیان اینکه باید جهادی کار کنیم و دنبال کار بدویم، خطاب به مدیران حاضر در جلسه خاطرنشان کرد: صحبت­‌های آقای استاندار مقداری ما را امیدوار کرد، اما من از برخورد اداری مسئولین ادارات مأیوس شدم، چون همه بر اساس اینکه ما این کارها را کردیم، طلبکار هم هستید، هیچ بدهی هم ندارید و مردم هستند که بدهکارند!

امام‌جمعه شیراز در پایان نیز گفت: امیدوارم در برابر این مسؤولیتی که عهده‌دار هستیم، در شب اول قبر، جواب خدا و روز قیامت را داشته باشیم!

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۴۷۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بسته حمایتی تحصیلی میان دانش‌آموزان کم برخوردار فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس،مجید بذرافکن گفت: این بسته‌های حمایتی به همت خیران میان مدارس ابتدایی مناطق کم برخوردار توزیع می‌شود.
وی با بیان اینکه فارس با نرخ پوشش تحصیلی ۹۸ درصدی دوره ابتدایی جایگاه خوبی دارد، افزود: استان فارس دارای دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به دلایل مختلفی از جمله اجتماعی، جسمی، اقتصادی، فرهنگی است لذا در راستای کاهش بخشی از مشکلات اقتصادی لازم‌التعلیم‌ها، مجمع خیرین تعلیم و تربیت در یک امر خداپسندانه اقدام به تهیه بسته‌های حمایتی تحصیلی ویژه دانش‌آموزان کم برخوردار شامل کیف و کفش و لوازم‌التحریر کرده است.
بذرافکن تصریح کرد: اقلام حمایتی ویژه دانش‌آموزان کم برخوردار نواحی چهارگانه شیراز و شهرستان مرودشت به مدارس تابعه ارسال می‌شود.
مدیرعامل مجمع خیرین تعلیم و تربیت فارس هم گفت: برای خدمت به نظام تعلیم و تربیت تعدادی از خیرین اقدام به راه‌اندازی مجمع خیرین تعلیم و تربیت کرده‌اند تا در همه زمینه‌ها با نظام تعلیم و تربیت همکاری کنند.
ایرج شاعلی افزود: عوامل بسیاری در بازماندگی از تحصیل سهیم هستند لذا خیرین تلاش دارند زمینه ادامه تحصیل را این بازماندگان را فراهم کنند.
وی ادامه داد: دو سیاست، پیشگیری از بازماندگی از تحصیل و نگه‌داشتن دانش‌آموزان بازگردانده در فرآیند تحصیلی همواره در دستور کار مجمع خیرین تعلیم و تربیت قرار دارد.

دیگر خبرها

  • این پنج شهر از تهران قدیمی‌تر هستند
  • جمع آوری ۳۵ معتاد متجاهر در آبادان
  • حرکت جهادی برای تحقق شعار سال انجام شود
  • اجتماع مردم شیراز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل (عکس)
  • (عکس) بدنسازی بیرانوند با دست گچ گرفته
  • جمع‌آوری و دستگیری ۶۷ معتاد و سوداگر مرگ در رودبار
  • جمع آوری ۴۵۲ خانه پلاک قرمز در تهران/ شناسایی ۲۶۴ کلنی آسیب‌های اجتماعی در پایتخت
  • توزیع بسته حمایتی تحصیلی میان دانش‌آموزان کم برخوردار فارس
  • تصویری قدیمی که بعد از نماز جمعه کاظم صدیقی وایرال شد /چرا صدیقی مانند معاون اول قوه قضاییه استعفا نمی‌دهد؟
  • توزیع بیش از ۲۲۰۰ بسته حمایتی تحصیلی میان دانش‌آموزان کم برخوردار فارس