Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@02:40:08 GMT

سر سفره خدا و شادماني به وقت سحر

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۷۴۷۹۳۴

خبرگزاري آريا - تقريبا کمتر سابقه داشته که تلويزيون در سحرگاه ماه مبارک رمضان برنامه‌اي شاد و پرنشاط براي مخاطبانش تدارک ببيند. معمولا برنامه‌هاي سحرگاهي به دليل لحظات ملکوتي سحر، ماموريت شبکه‌ها و مخاطباني که عمدتا بزرگسال هستند، هميشه معنوي و عرفاني بوده‌اند، اما با افزايش تعداد شبکه‌هاي تلويزيون و تولد شبکه‌ تخصصي کودکان، اين زمينه فراهم شده و به عبارتي اين نياز احساس شده که برنامه‌اي شاد و مفرح براي لحظات سحر ماه مبارک رمضان تدارک ديده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«سر سفره خدا» از سال گذشته در شبکه کودک به عنوان ويژه برنامه سحرگاهي به‌نمايش درمي‌آيد و به عبارتي اولين برنامه شاد و مفرح سحرگاهي تاريخ تلويزيون محسوب مي‌شود. حميدرضا عطارد تهيه‌کنندگي اين برنامه را برعهده دارد، حامد مدرس مجري و بازيگر است؛ احسان مهدي و امير سهيلي و سيدمهدي اميني به عنوان بازيگر در اين برنامه حضور دارند و هاجر زماني نويسندگي آيتم‌ها را برعهده دارد. اين برنامه هر سحرگاه از ساعت 3 بامداد تا 4 و 30 دقيقه يعني قبل و بعد از اذان صبح به تماشاگران شبکه کودک ارائه مي‌شود.
همچنين اين برنامه عصر روزهاي دوشنبه و سه‌شنبه هفته آينده به مناسبت عيد سعيد فطر به صورت ويژه پخش خواهد شد.
سفره سحرگاهي
امسال دومين ماه رمضاني است که کودکان و نوجوانان ويژه‌برنامه سحرگاهي مخصوص به خودشان را دارند. «سر سفره خدا» سال گذشته در شبکه کودک طراحي شد و امسال هم با اندکي تفاوت از اين شبکه پخش مي‌شود. حميدرضا عطارد، دعوت از چهره‌هاي مرتبط با حوزه کودک و نوجوان را يکي از ويژگي‌هاي برنامه امسال برشمرد و به‌جام‌جم گفت: مهمانان برنامه معمولا از ميان افراد موفقي انتخاب مي‌شوند که مي‌توانند انگيزه رشد و پيشرفت را در بچه‌ها بالا ببرند.
براساس اظهارات اين تهيه‌کننده، سر‌سفره خدا فرصتي است براي ايجاد روابط دوستانه و سرشار از فرهنگ ايراني- اسلامي. عطارد معتقد است که اين برنامه اگرچه براي کودکان و نوجوانان توليد مي‌شود، اما درباره خانواده و مفهوم آن در فرهنگ ايراني - اسلامي است.
برکت رمضاني
اهداف متعددي براي برنامه سر سفره خدا تعريف شده است. به‌گفته عطارد، کمک به والدين براي بيدار کردن فرزندان هنگام سحر و بيدار نگاه داشتن آنها يکي از اين هدف‌هاست. اين تهيه‌کننده همچنين ايحاد نشاط و شادماني براي ساختن خاطره‌هاي خوب از ماه مبارک رمضان در ذهن کودکان را از ديگر اهداف اين برنامه برشمرد و گفت: در کنار اين دو هدف اصلي، براي ما آموزش مسائل اجتماعي و فرهنگي، تعريف دين و رعايت اصول اخلاقي نيز اهميت داشته است.
عطارد از دستيابي به اهداف برنامه اظهار رضايت کرد و گفت: خوشبختانه نه‌تنها توانستيم نظر کودکان و نوجوانان را جلب کنيم، بلکه بسياري از بزرگ‌ترها هم مخاطب برنامه ما شده‌اند. ما پيامک‌هاي زيادي از خانواده‌هايي داريم که فرزندي ندارند يا سن اعضاي خانواده از 25 سال بالاتر است، اما سحرها برنامه «سر سفره خدا» را تماشا مي‌کنند.
اين تهيه‌کننده تاکيد کرد: «سر سفره خدا» اولين برنامه بعد از انقلاب است که در سحرهاي ماه مبارک رمضان تلاش مي‌کند روزه‌داران را بخنداند و شاد کند.
نفس به نفس با کودکان
حامد مدرس، مجري برنامه «سر سفره خدا» از سال 1380 وارد تلويزيون شده است، اما مي‌گويد که از 20 سال گذشته در عرصه تئاتر کودک و نوجوان فعاليت مي‌کند و با سليقه و خواست آنها آشنا شده است.
او که اجراي برنامه‌هاي تلويزيوني را با «مسابقه تلاش» در شبکه آموزش آغاز کرده و در برنامه‌هايي مانند شور انديشه، گل‌گندم و سريال «اين سه نفر» حضور داشته، درباره اجراي برنامه سر سفره خدا اظهار کرد: من و احسان مهدي بعد از سال‌ها همکاري به هماهنگي رسيده‌ايم و جنس شوخي‌هاي همديگر را مي‌شناسيم. بنابراين خانم زماني هم در نگارش متن‌ها از اين هماهنگي به نفع کار بهره گرفته و درنهايت با همفکري تهيه‌کننده ماجراهاي هر قسمت از برنامه شکل مي‌گيرد. مدرس که همراه با احسان مهدي در زمينه دوبله نيز فعاليت کرده، اجراي برنامه‌ سر سفره خدا را سخت و حساس توصيف کرد و توضيح داد: بايد به حرمت اين ماه توجه داشته باشيم، معصوميت کودکان و نوجوانان را محترم بشماريم و درعين حال طنز و شوخي بسازيم و مخاطب را شاد کنيم.
مهماني سر سفره خدا
عشرت کردستاني، ورزشکار پارالمپيک با لباس احرام همراه فرزندش مهمان «سر سفره خدا» بود. روز تولد امام حسن‌(ع) دانش‌آموزان مدرسه ستايشگران که در حوزه مداحي آموزش مي‌بينند، مهمان اين برنامه بودند و براي ميزبان در استوديوي برنامه، آش پختند.براساس توضيحات تهيه‌کننده برنامه، زهرا طهراني‌مقدم دختر شهيد حسن طهراني‌مقدم به همراه دو نوه اين شهيد بزرگوار در اين برنامه مهمان بودند. همچنين دو فرزند شهيد علي زاده‌اکبر از شهداي مدافع حرم نيز به خواست خودشان مهمان برنامه سر سفره خدا بوده‌اند. فاطمه و مهدي زاده‌اکبر که از تماشاگران و طرفداران برنامه هستند، دوست داشتند در اين برنامه حضور داشته باشند و سحرگاه بيست و سوم ماه رمضان همراه با فاطمه و محمد وحيد شيباني که پدرشان در پاسداري از مرزهاي ايران به شهادت رسيده، مهمان «سر سفره خدا» بودند.
عطارد در اين خصوص توضيح داد: ما از اين بچه‌ها به‌عنوان فرزندان قهرمانان اين سرزمين دعوت کرديم، با آنها گفتيم و خنديديم و درباره خودشان، روياها و آرزوهايشان، نگاه و نگرش‌شان و استعدادها و توانايي‌هايشان پرسيديم.

آذر مهاجر

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۴۷۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت برای رفع مشکلات آبی استان سمنان برنامه‌ دارد+فیلم

رئیس‌جمهور با بیان اینکه بیشترین درخواست مردم این استان از دولت، مسئله آبرسانی و رفع تنش‌های آبیِ استان است ک گفت: دولت برای حل آن هم برنامه دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید ابراهیم رئیسی در آیین افتتاح فاز دوم نیروگاه سیکل ترکیبی شهید باکری سمنان در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: کارها برای رفع مشکلات آبی استان سمنان در شهرهای شاهرود،‌ دامغان،‌ گرمسار و ایوانکی اقداماتی در حال انجام شدن است.

وی افزود: امیدواریم در گام‌های بعدی هم بتوانیم مشکلات آب‌های شرب و بخش صنعتی استان را حل کنیم.

.

انتهای پیام/363

دیگر خبرها

  • دولت برای رفع مشکلات آبی استان سمنان برنامه‌ دارد+فیلم
  • ذخیره‌سازی ۱۴۰ هزار متر مکعب آب باران در پروژه‌های آبخیزداری قوچان
  • اکران برنامه تلویزیونی سر سفره خدا با ضبط جدید
  • ذخیره‌سازی ۱۴۰ هزار مترمکعب آب باران در پروژه‌های آبخیزداری قوچان
  • سر سفره خدا خوش درخشید
  • «سر سفره خدا» در طول سال تولید و پخش می‌شود/ افتتاح باغ رسانه کودک و نوجوان در ۱۴۰۳
  • «سر سفره خدا» در طول سال تولید و پخش می‌شود
  • «سر سفره خدا» در طول سال هم روی آنتن می رود/ عوامل تجلیل شدند
  • معین الدین سعیدی: کاش رئیسی، بلوچ بود / با دلار ۶۷، ۶۸ هزار تومانی چه بلایی سر سفره مردم می آید؟
  • فرونشست زمین سفره‌های آب زیرزمینی را می‌بلعد