Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@01:39:20 GMT

کلاهبرداری تحت عنوان برنامه اول مارکت

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۷۴۹۴۵۲

رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان هشدار داد: شهروندان فریب افرادی که تحت عنوان برنده شدن در مسابقه اول مارکت آنها را به پای دستگاه های خود پرداز کشانده و حساب آنها را خالی می کنند را نخورند.

به گزارش ایسنا، سرهنگ ابراهیم ملاشاهیگفت: اخیرا تعدادی افراد سودجو و کلاهبردار به صورت تلفنی با شهروندان تماس گرفته و اعلام می کنند که آنها از طریق برنامه " اول مارکت" برنده شده اند و با کشاندن طعمه های خود به پای دستگاه های خود پرداز با ترفند های متقلبانه اقدام به خالی کردن حساب های بانکی آنان می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان افزود: شهروندان باید فریب این کلاهبرداران را نخورند و در صورت مواجهه با آنها به این شیوه مراتب را از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۴۹۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌کلاهبرداری میلیاردی فالگیر به بهانه درمان فرزند

آفتاب‌‌نیوز :

اسماعیل زراعتیان امروز، ۲ اردیبهشت‌ماه گفت: با شکایت خانمی ۴۹ ساله مبنی بر کلاهبرداری ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی یک رمال و فالگیر از وی در یکی از شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی، پیگیری پرونده در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: شاکیه در بازجویی اولیه اظهار داشت در زندگی شخصی و بیماری فرزندم دچار مشکل و ناراحتی شدم و به دنبال راهی برای از بین بردن اتفاقات بودم تا اینکه در یکی از شبکه‌های اجتماعی به یک صفحه دعانویسی و فالگیری برخوردم و ارتباط من با مدیر صفحه آغاز شد و در محیط گفت‌وگو (Direct) مشکلات عدیده زندگی شخصی خود را برای او بازگو کردم‌  و در ادامه  با درخواست و تعرفه‌های او، طی چند مرحله اقدام به واریز پول به مبلغ ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون  ریال کردم، اما بعد از گذشت چند روز، متهم دیگر جواب پیام را نمی‌داد و فهمیدم که وی کلاهبردار بوده و از احساسات و اعتماد من سوء‌استفاده کرده است.

فرمانده انتظامی کازرون ادامه داد: موضوع در رصد پلیس فتا شهرستان قرار گرفت و مامورین در تحقیقات و تجسس‌های خود توانستند هویت مدیر صفحه مذکور که یک زن ۵۵ ساله بود را شناسایی کنند.

وی افزود: موضوع به دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای ارجاع و پس از هماهنگی با مرجع قضایی با فرد کلاهبردار تماس و وی نسبت به استراد وجه اقدام کرد.  

زراعتیان با بیان اینکه متهم در استان‌های غربی کشور سکونت داشته و تلاش برای دستگیری وی ادامه دارد، به شهروندان توصیه کرد: رمالی، دعانویسی و فال‌گیری یک نوع مانور متقلبانه برای تحصیل مال است و بی‌گمان برخی از شهروندان برای رفع مشکلات خود به جای مراجعه به متخصصان روانشناسی و مشاوره خانوادگی، به رمال‌ها رجوع کرده که این امر پیامدهای ناگواری را به دنبال دارد و مجرمین و افراد کلاهبردار در فضای مجازی با متوصل شدن به ابزارهای خرافی و متقلبانه و سوءاستفاده از اعتقادات شهروندان به دنبال اخاذی و کسب منافع مالی بوده و شهروندان هیچگاه برای رفع مشکلات خود نباید به این گونه موارد چه در فضای مجازی و چه فضای واقعی اعتماد کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای در کرمانشاه
  • فروش سوالات آزمون‌های نهایی و استخدامی ترفندی برای کلاهبرداری
  • کشف کارگاه جعل مدرک تحصیلی در غرب کشور؛ دستگیری ۳ متهم اصلی
  • فروش سوالات آزمون‌های نهایی و استخدامی ترفندی برای کلاهبرداری است
  • دستگیری کلاهبرداری با ۱۸ شاکی در ورامین
  • کلاهبرداری میلیاردی رمال به بهانه درمان فرزند در کازرون
  • ‌کلاهبرداری میلیاردی فالگیر به بهانه درمان فرزند
  • کلاهبرداری از طریق لینک جعلی کالابرگ الکترونیک
  • انجام بیش از ۳۶ هزار استعلام بانک و دفترخانه توسط دفاتر پیشخوان طرف قرارداد شهرداری اصفهان
  • رابطه سیاه با دختر ۱۵ ساله در اتاق پشتی سوپر مارکت جنجال به پا کرد + فیلم دوربین مدار بسته