Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ،از هنگام پیدایش اسرائیل غاصب تا همین اواخر، جهان غرب برای سهولت طرح یهودی سازی فلسطین، در جهان عرب و اسلام، فرهنگ ناسیونالیسم عربی را به جای فرهنگ اسلامی، ترویج کرد تا هر واکنش و اعتراضی را خاموش سازد و هر مبارزه احتمالی اسلامی نیز غریب و تنها بماند. در نتیجه، نبردهای اسلامی، به نبردهای قومیتی، داخلی و بی اهمیت تبدیل شود و جهان اسلام دچار غفلت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ثمره این رویکرد، پیشروی های روز افزون اسرائیل غاصب، کم تحرکی جهان اسلام، و خطر از دست رفتن کامل و نابودی قبله اول مسلمانان بود.پیروزی انقلاب اسلامی ایران و احیای ارزش های اسلامی و طرح مسئله ضرورت بازگرداندن هویت دینی و اسلامی به موضوع فلسطین در کنار تشدید مبارزه ضداسرائیلی، رهبران انقلاب را واداشت برای این مسئله، چاره ای بنیدیشند. اختصاص آخرین جمعه ماه رمضان برای خیزش جهانی مسلمانان بر اساس ارزش های اسلامی در برابر اسرائیل و ارزش های غیر اسلامی تدبیری سیاسی یا نظامی، بلکه تدبیری دینی ـ اجتماعی بود.این طرح در جهان اسلام و در تفسیر ماهیت مبارزات فلسطینیان بازتابی سریع و گسترده داشت.حضرت امام خميني رحمه ‏الله، آخرين جمعه ماه مبارك رمضان را «روز جهاني قدس» اعلام كرد تا مسلمانان در اين روز به مصيبت‏هاي مردم فلسطين توجه كنند و با پشتيباني از آنها، افزون بر اينكه موجب دل‏گرمي مردم مظلوم فلسطين مي‏ شوند، به صهيونيست‏ها و حاميان آنان بفهمانند كه فلسطين، بخشي از پيكره اسلام است و روزي نه چندان دور، قدس شريف به آغوش اسلام باز خواهد گشت.فضيلت بيت ‏المقدس در كلام معصومين عليهم‏ السلامپيامبر اكرم صلي ‏الله‏ عليه ‏و‏آله فرمود:خداوند در حديث قدسي مي ‏فرمايد: «هر كس مرا در خانه‏ ام (مسجدالحرام) يا در مسجد پيامبرم يا در بيت‏ المقدس زيارت كند و بميرد، شهيد جان سپرده است.( علاءالدين على، كنزالعمّال، تحقيق: عمر الدمياطّى، بيروت، دارالكتب العلميه، ۱۴۱۹ ه . ق، چ ۱، ج ۶، ص ۱۲۱، ح۳۴۹۹۹.پيامبر اعظم صلي ‏الله‏ عليه‏ و‏آله فرمود:پيوسته گروهي از امت من بر دروازه ‏هاي دمشق و پيرامونش و بيت‏ المقدس و پيرامون آن مبارزه مي‏ كنند و ياري نكردن آنان، زياني به آنها نمي‏ رساند. آنان تا روز قيامت پشتيبان حقند. "مسند ابى يعلى، ج ۱۱، ص ۳۰۲".امام علي عليه‏ السلام فرمود:چهار قصر از قصرهاي بهشت در دنيا هستند: مسجدالحرام، مسجدالرسول، مسجد بيت‏ المقدس و مسجد كوفه. "بحارالانوار، ج ۹۹، ص ۳۸۰."اهميت بيت ‏المقدس از جنبه تاريخي
بيت ‏المقدس به دلايل گوناگون، براي مسلمانان و جهان اسلام قداست ويژه ‏اي دارد:۱. فلسطين، سرزميني است كه نخستين قبله مسلمانان، دومين مسجد اسلام و سومين حرم شريف (بعد از مكه و مدينه) در آن قرار دارد. بنا به فرموده امام علي عليه ‏السلام، يكي از چهار قصر بهشتي در دنيا (مسجدالحرام، مسجدالنبي، مسجد بيت‏ المقدس و مسجد كوفه) است.۲. مسجدالاقصي در آن قرار دارد كه معراج پيامبر اكرم صلي‏ الله‏ عليه ‏و‏آله از مسجدالحرام به قصد مسجدالاقصي و از آنجا به آسمان‏ها صورت پذيرفت.۳. در شهر بيت ‏المقدس، افزون بر مسجدالاقصي، ۳۶ مسجد ديگر وجود دارد كه ۲۹ مسجد در داخل شهر و ۷ مسجد نيز در خارج از بافت قديمي و در حومه شهر قرار دارد. افزون بر آن، مقبره ‏ها و زيارت‏گاه‏ هاي بسياري از رهبران بزرگ اسلام و اصحاب پيامبر اكرم صلي‏ الله‏ عليه ‏و‏آله در اين شهر واقع است.۴. افزون بر مسئله قداست و پايگاه ممتاز سرزمين بيت ‏المقدس در منابع اصيل اسلامي، موضوع اشغال آن به وسيله صهيونيسم و استكبار جهاني و رويارويي غرب با جهان اسلام براي ما بسيار مهم است، به گونه ‏اي كه اشغال فلسطين، هرگز اشغال يك سرزمين و يك كشور نيست، بلكه ايجاد يك كانون استعماريِ ضد اسلامي، براي نابودي جهان اسلام و جلوگيري از شكل‏گيري مجدد تمدن اسلامي است. "پرسش‏ها و پاسخ‏هاى دانشجويى، صص ۲۷۱ و ۲۷۲"

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۴۹۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از بزرگ‌ترین مسئله ایران و جهان که از فقر هم وحشتناک تر است

فیلسوف معاصر کشورمان معتقد است: بی معنایی بزرگ‌ترین مسئله امروز جهان است، مسئله‌ای وحشتناک‌تر از فقر، توسعه نیافتگی، آلودگی هوا و... و تمام این‌ها ناشی از آن است که رابطه انسان با معنا گم شده است.    به گزارش عصر ایران، بیژن عبدالکریمی، استاد فلسفه درباره کشف معنا و مفهوم در روزگار معاصر گفت: من با حفظ کردن اشعار حافظ به حافظ نزدیک نمی‌شوم، با حفظ کردم قرآن، قرآنی نمی‌شوم، زمانی می‌توانم به یک پاسخ نزدیک شوم که بتوانم آن پاسخ را در جان خودم تجربه کرده باشم، یعنی بتوانم پا در عالمی بگذارم که متنی مثل دیوان حافظ ایجاد می‌کند.    وی افزود: ما صرف اینکه پدر یا مادرمان مسلمان است، مسلمان نیستیم، ما باید مسلمان بودن را انتخاب کنیم و در واقع من باید به آن برسم. زمانی من می‌توانم مسلمان باشم که آن پاسخ‌هایی که پیامبر(ص) و قرآن به رازهای بزرگ داده‌اند را در جانم زیسته باشم. اگر در جانم به آن نرسیده باشم، تنها شناسنامه‌ام مسلمان است، جریانی که در فرهنگ‌های دیگر نیز چنین است.    عبدالکریمی در برنامه «سپنج» و در گفتگو با علی درستکار اضافه کرد: نیروهای زیادی وجود دارند که بودن من را تهدید می‌کنند، مثلاً رسانه‌ها، رسانه‌ها بودن من را تهدید می‌کنند، آن‌ها می‌خواهند نحوه بودن من را تعیین کنند و من در برابر رسانه طغیان می‌کنم و اجازه نمی‌دهم رسانه، بودن من را شکل دهد. رسانه حقیرتر از آن است که بخواهد به بودن من شکل دهد. من با سیاست درگیر هستم، چون سیاست باید بر اساس نحوه زیست من شکل بگیرد. (در معنای اگزیستانسیال و متافیزیکی) من اجازه نمی‌دهم قدرت‌های سیاسی یا کانون‌های بزرگ قدرت چه در جهان و چه در داخل من و بودن من را شکل دهند.     این فیلسوف معاصر در بخش دیگری از صحبت‌هایش بی معنایی را بزرگ‌ترین مسئله امروز جهان دانست و افزود: این معضل، مسئله‌ای وحشتناک‌تر از فقر، توسعه نیافتگی، آلودگی هوا و... است؛ تمام این‌ها نیز ناشی از آن است که رابطه انسان با معنا گم شده است، وقتی رابطه انسان با معنا گم می‎شود، رابطه انسان با خودش هم گم می‌شود. انسانی که بی خود و بی خویشتن است، کارهای احمقانه هم زیاد می‌کند و ما در چنین جهانی زندگی می‌کنیم.    عبدالکریمی با اشاره به گستردگی بی معنایی در سراسر جهان و حتی در دنیای اسلام، اضافه کرد: متأسفانه با جهانی شدن عقلانیت جدید، این مسئله هم جهانی شده و فقط مربوط به غرب نیست. به اعتقاد من برخلاف شعار‌های سیاسی ایدئولوژیکی که داده می‌شود، جهان اسلام و از جمله ایران هم در همین زمره قرار دارد. سال 87 بود که من کتاب «ما و جهان نیچه‌ای» را نوشتم، جهانی که در آن معنا و حقیقت مرده، در چنین جهانی آنچه که امروز شاهد آن هستیم، مرگ انسان هم هست. مرگ انسان تنها مرگ فیزیکی نیست و حقیقت انسان هم امروز در خطر افتاده است. آنچه امروز روی کره زمین راه می‌رود به انسان در معانی که در معاصر گذشته می‌شناسیم، شباهت کمی دارد. در واقع با این انسان بی‌‎معنا ما وجه انسانی کم‌تری را در زمین می‌بینیم. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پتانسیل چندجانبه گرایی شانگهای در برابر اسراییل
  • هشدار حماس درباره توطئه‌های صهیونیست‌ها علیه مسجدالاقصی
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • 200 روز سکوت در مقابل جنایت صهیونیست‌ها مایه شرمساری بشریت است
  • ثبت میراثی از جهان اسلام در بروجرد
  • اسلام نگاهی مقدس به مسئله کار و کارگر دارد
  • بیمه و امنیت شغلی کارگران مورد توجه مسئولان قرار گیرد
  • عملیات «وعده صادق» سربلندی جهان اسلام
  • رئیسی در مسجد جامع «کالپیتی»: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند
  • رونمایی از بزرگ‌ترین مسئله ایران و جهان که از فقر هم وحشتناک تر است