Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل آب منطقه‌ای استان فارس گفت: انتقال آب سد سلمان فارسی به جهرم برایتامین آب شهرستان از بزرگترین پروژه‌های آبرسانی استان است که بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن هزینه شدهوتا سال ۱۴۲۰آب این شهرستان را تامین می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از جهرم، حمیدرضا دهقانی شامگاه سه‌شنبهدر جلسه کارگروه اقتصادی این شهرستان اظهار داشت: 15 میلیون متر مکعب در سالآب از سد سلمان فارسی به شهر جهرم منتقل می‌شود و برای نخستینبار در کشور احداث آبگیر شناور بر روی سد انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تامین آب شرب جهرم از بالادست سد و ایجاد تصفیه‌خانه بیان کرد: ایجاد تصفیه‌خانه و احداث آن در بالا دست سد آب را با کیفیت بهتر و سالم‌تر در اختیار مردم جهرم قرار می‌دهد.

دهقانی افزود: آب از عمق 520 متری پمپاژ آب می‌شود که برای این امر پمپاژهای خاصی در نظر گرفته شده است و پروژهتصفیه‌خانه نیز در عرض 14 ماه به پایان رسیده است که برای نخستین بار تصفیه‌خانه‌ای با این مدت به پایان رسیده است.

وی در بحث اجرای خط لوله‌گذاری به شهرستان جهرم گفت: از 50 کیلومتر لوله‌گذاری کل پروژه اکنون 38 کیلومتر آن صورت گرفته که مابقی به سرعت در حال انجاماست و به زودی لوله‌گذاری وارد شهر جهرم می‌شود و در تابستان آینده آب به شهرستان می‌رسد.

عبدالعزیز کریمی نوبندگانی مدیر عامل برق منطقه‌ای فارس نیز در این جلسه گفت: پست 63 کیلو ولت چهارم جهرم در دست اقدام است که حدود 23 میلیارد تومان اعتبار برای آن برآورد شده است و 30 میلیارد تومان اعتبار برای خط و پست 63 کیلو ولت بخش سیمکان نیز برآورد شده است.

وی افزود: شهر جهرم سه پست 63 کیلو ولت داردکه ظرفیت آنها100 مگاولت استکه حدود 58 درصد از آن بارگیری می‌شود وبه دلیل رشد مصرفی در منطقه تصمیم بر آن شد پست چهارم جهرم شروع به ساخت شود.

وی خاطرنشان کرد: نیروگاه برق جهرم 700 مگاوات برق تولید می‌کند و سه واحد بخار نیروگاه جهرم در حال آماده شدن است که ظرف ماه‌های آینده 480 مگاوات به مجموعه اضافه می‌کند و شهرستان حدود 400 مگاوات تولید برق خواهد داشت.

علیرضا صحرائیان،فرماندار ویژه جهرم با اشاره به نرخ بیکاری شهرستان جهرم گفت: ظرف سه سال گذشته نرخ بیکاری شهرستان کاهش خوبی داشته است و صنایع سرتینگ و بسته‌بندی مرکبات از 23 واحد به 83 واحد افزایش یافته است.

وی گفت:5 هزار نفر در این حوزه مشغول به کار شدند و شهرستان جهرم در استان در محصولات باغات رتبه اول, خرما رتبه دوم و عسل رتبه دوم دارد.

انتهای پیام/

R41382/P1357/S6,61/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۴۹۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این سکانس خلیل و سلمان در سریال نون خ پربازدید شد | ویدئو

به گزارش همشهری آنلاین، سکانسی از سوگواری خلیل (حمیدرضا آذرنگ) و سلمان (کاظم نوربخش) در سریال نون خ ۵ ساخته سعید آفاخانی پربازدید شد.

کد خبر 847517 برچسب‌ها خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران فیلم و سریال ایرانی

دیگر خبرها

  • عکس جالب کاظم نوربخش سلمان سریال «نون خ»
  • رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک شهرستان پلدشت
  • این سکانس خلیل و سلمان در سریال نون خ پربازدید شد | ویدئو
  • پرطرفدارترین بازیکن حال حاضر جهان به بایرن مونیخ می‌رود؟
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • افتتاح طرح انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • هوینس خبر داد: انتقال صد میلیونی بایرن کیست
  • فروش یا انتقال قرضی؛ منچسترسیتی علاقه‌ای به حفظ ژائو کانسلو ندارد
  • تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • کددار شدن درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن