Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-30@01:00:48 GMT

مسئولان پرسپولیس میزبانی را به عربستان هدیه کردند!

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۷۵۰۲۳۲

گزارش _ تحریریه پارسینه | تقریبا اکثر هواداران پرسپولیس از اینکه برای دیدار با الاهلی عربستان، دیگد ورزشگاه سلطان عمام در مسقط انتخاب نخواه شد مطمئن بودند اما باز هم مدیران سرخپوشان حدکتی زدند که باعث شوک فوتبال دوستان شدند.
باشگاه پرسپولیس که در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، از الهلال عربستان در عمان میزبانی کرده بود باز هم این کشور را به عنوان میزبان دیدار تیم خود و الاهلی عربستان انتخاب کرده است، این درحالی است که پیش از این انتقاداتی نسبت به میزبانی این کشور در دیدار برابر الهلال مطرح شده بود و انتخاب مجدد آن، کمی عجیب به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در دیدار پرسپولیس مقابل الهلال، مدیران پرسپولیس تصور می‌کردند که در عمان ایرانی‌های مقیم زیادی حضور دارند که در زمان بازی‌های پرسپولیس به ورزشگاه می‌آیند و از این تیم حمایت خواهند کرد اما در واقعیت این اتفاق رخ نداد و در دیدار رفت پرسپولیس و الهلال عربستان - که نماینده ایران، میزبان بود - شاهد آن بودیم که فقط تعدادی لیدر از در ورزشگاه حضور داشتند که آن هم از ایران خود را به مسقط رسانده بودند.
علاوه بر پرسپولیس، دیگر نمایندگان فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا هم از دیدار با تیم‌های عربستانی در عمان شکایت داشتند و این اتفاق را به ضرر خود عنوان کردند. پس از این اتفاقات و با وجود شرایط جوی کشور عمان و گرمای هوای این کشور در شهریور ماه، تمام این حرف و حدیث‌ها این تصور را ایجاد کرد که پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، دیگر عمان را به عنوان میزبان انتخاب نخواهد کرد. بعد از صعود پرسپولیس به جمع هشت تیم برتر آسیا و انتخاب امارات به عنوان میزبان دیدار پرسپولیس و الاهلی (بازی برگشت)، نام چند کشور به عنوان میزبان احتمالی بازی رفت به میزبانی پرسپولیس مطرح شد؛ تاجیکستان، ترکمنستان، قرقیزستان و حتی قطر، در این میان مطرح شدند.
در همین رابطه طی روزهای گذشته محمدعلی ترکاشوند و پندار خمارلو شرایط کشورهای منطقه را برای میزبانی تیم فوتبال پرسپولیس بررسی کردند و حتی این دو، سفری نیز به بیشکک، پایتخت کشور قرقیزستان داشتند تا شاید این کشور را به عنوان میزبان دیدار تیم خود و الاهلی انتخاب کنند اما با وجود این که مذاکراتی انجام شد، در نهایت توافقی میان دو طرف حاصل نشد تا این که عمان - که حتی نامش در میان گزینه‌های پرسپولیس نبود - به عنوان میزبان دیدار پرسپولیس انتخاب شد.
نکته عجیب این است که حتی پرسپولیسی‌ها کشور قطر را به عنوان میزبان انتخاب نکردند تا با استفاده از اختلاف سیاسی پیش آمده بین قطر و عربستان، امکانات خوبی برای میزبانی فراهم کنند. عربستان سعودی به دلیل اختلاف سیاسی با ایران ازAFC خواسته بود که بازی تیم‌هایش با نمایندگان ایران در کشور ثالث برگزار شود و کنفدراسیون فوتبال آسیا هم با این درخواست موافقت کرده بود. این کشور بعد از اختلاف با قطر، درخواست مشابهی به AFC ارائه داد که بر اساس آن، تیم‌های عربستانی به قطر هم سفر نکنند اما به نظر نمی‌رسد که کنفدراسیون فوتبال آسیا به زودی درباره این درخواست، تصمیم‌گیری کند. ضمن این که پرسپولیس می‌توانست با انتخاب قطر، عربستانی‌ها را در شرایط سختی قرار دهد و آنها را مجبور کند که یا به سفر به دوحه تن دهند یا یک بار دیگر در AFC برای خود پرونده شکایت از یک کشور آسیایی را باز کنند که در هر دو حالت به نوعی متضرر می‌شدند.
البته بدبینانه‌ترین فرضیه در این مساله این است که پرسپولیسی‌ها در بازی رفت با الاهلی، به حضور هواداران عربستانی در ورزشگاه و درآمد بلیت‌فروشی دل‌خوش کرده‌اند که در این صورت باید دو بار تاسف خورد. در مجموع، با وجود انتقاداتی که نسبت به میزبانی عمان در گذشته مطرح شده بود، انتخاب دوباره این کشور از سوی مسئولان باشگاه پرسپولیس بسیار عجیب به نظر می‌رسد.
از لحاظ منطقی و با درنظر گرفتن بعد مسافت، کشور استرالیا برای پرسپولیس بهترین گزینه ممکن بود چرا که در این کشور ایرانیان بسیاری زندگی می کنند و اکثر ورزشگاه هایش نیز دارای امکانات عالی و چمن استاندارد هستند. طاهری درخصوص عدم انتخاب ورزشگاه های استرالیا صرفا بهانه و دلیل مسافت و هزینه را مطرح کرد که در پاسخ باید گفت در هر صورت ۳۳۰ هزار دلار پاداشی که ای اف سی به پرسپولیس تخصیص داده است باید برای امور این چنینی خرج می شد که در صورت صعود به مرحله نیمه نهایی این پاداش کلان تر از قبل می شد.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۵۰۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، جلسه یکصد و سی و ششم مجمع مشورتی شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها با حضور مدیران فرهنگی و قرآنی دستگاه‌های دانشگاهی در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد.

در این نشست چهار دستور بررسی شد، در نخستین دستور که به ارائه گزارش نمایندگان دانشگاه آزاد اسلامی از وضعیت برپایی بخش دانشگاهی سی و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اختصاص یافت، بحث‌های مختلفی در مورد کم و کیف این بخش مطرح شد و در نهایت مقرر شد دانشگاه آزاد اسلامی میزبان بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن، گزارشی درباره ضعف‌ها و مشکلات نمایشگاه قرآن ارائه دهد.

همچنین در ادامه بررسی دستور نخست، وزارت علوم به عنوان میزبان بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن معرفی شد. این نمایشگاه اواخر سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

در ادامه حجت‌الاسلام والملسمین سیدرضا طاهری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قم که میزبان گزارش جشنواره نهج‌البلاغه است، گزارشی از این جشنواره ارائه کرد. در این بخش مقرر شد با حضور رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، معاونان و مدیران نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و تاثیرگزاران حوزه نهج‌البلاغه نشستی تشکیل شود و در آن تصمیم‌سازی‌هایی درباره فعالیت‌های بیشتر در حوزه نهج‌البلاغه اخذ شود.

از دیگر مصوبات مربوط به این دستور تشکیل کانون نهج‌البلاغه در دانشگاه‌ها بود که بر اساس این مصوبه مقرر شد هر دانشگاه یک کانون نهج‌البلاغه داشته باشد.

در بخش دیگری از این نشست گزارش دستگاه‌ها از جشنواره‌های داخلی قرآن و عترت و نیز گزارشی از تمهیدات در نظر گرفته شده برای برگزاری جشنواره ملی قرآن و عترت ارائه و پس از طرح مباحث مختلف مقرر شد زمان و مکان اختتامیه سی و هشتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت که به میزبانی وزارت بهداشت برگزار می‌شود، در نشست آینده مجمع مشورتی اعلام شود.

تصمیم‌گیری برای اضافه شدن یا اضافه نشدن بخش اساتید و کارکنان به جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان نیز به جلسه آینده مجمع مشورتی موکول شد.

دیگر خبرها

  • انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن
  • انتقال میزبان مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از کیش به ازبکستان
  • پیشکسوت فوتبال سپاهان: کمیته داوران یک داور باکیفیت برای دیدار با پرسپولیس انتخاب کند
  • هیچ مربی‌ای در کبدی ایران حذف نمی‌شود
  • همدان میزبان چهارمین اردوی تیم ملی هاکی سالنی آقایان 
  • ممنوعیت میزبانی سپاهان و گل‌گهر با 2 احتمال
  • همدان میزبان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور است
  • هدیه بزرگ به چادرملو در جام حذفی
  • اولین کنسرت در خانه رئال مادرید؛ برنابئو، میزبان فستیوال «دیوانه موسیقی» / عکس
  • فولاد جلوی جنجال بزرگ در خوزستان را گرفت (عکس)