Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، فرهاد عبدالعلی پور روز چهارشنبه در بازدید از کارخانه برش و تولید سنگ عقیق شهرستان نمین افزود: طراحی و تولید دستگاه برش سنگ معدن عقیق (مونو وایر) توسط کارکنان یک شرکت بخش خصوصی با هزینه سه میلیارد ریال انجام شده است.
وی گفت: ارزش مشابه خارجی این دستگاه بالای 10 میلیارد ریال بوده و این امر در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و عدم نیاز به واردات تجهیزات از کشورهای خارجی اقدامی شایسته به حساب می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماندار نمین اظهار کرد: این دستگاه برای برش سنگ‌ های سنگین وزن عقیق طراحی شده و با داشتن استحکام و ظرفیت بالا برای سنگ‌ های سنگین وزن به کار گرفته می‌شود.
عبدالعلی پور افزود: این محصول برای صادرات به کشورهای چین و اروپا معرفی شده که برغم درخواست کشورهای شیخ نشین حاضر به خام فروشی و فروش با سود کم نشده ایم.
وی گفت: این شرکت فعال در بخش خصوصی در سال ‌های گذشته فرآوری محصول را به صورت دستی انجام می ‌داد اما امروز توانسته با گسترش فعالیت خود در راستای استخراج عقیق ، این جواهر را به صورت صنعتی و به شکل اسلپ به جهانیان معرفی و عرضه کند.
عبدالعلی پور اظهارامیدواری کرد عقیق نمین نیز در کنار سایر صنایع دستی اردبیل شهرت جهانی یافته و جهانیان به خوبی با کیفیت خاص و خارق العاده سنگ ‌های معدنی شهرستان نمین آشنا شوند.
او به کاربرد فوق لوکس عقیق در مصارف خانگی ، جنبه تزیینی و خاصیت شفابخشی آن اشاره کرد و افزود: در مقایسه قیمت‌ ها ، عقیق نمین بسیار نزدیک به عقیق‌های کانادایی با قیمت هر کیلو 80 دلار است که ما با حداقل قیمت به کشورهای خارجی صادر خواهیم کرد.
معدن عقیق سبلان بزرگترین معدن عقیق جهان از لحاظ ذخایر توده‌ای و رگه‌ای در شهرستان نمین واقع است که با استحصال 10 تن عقیق در سال از واحدهای صنعتی پیشرو در اقتصاد این شهرستان است.
شهرستان نمین در 30 کیلومتری شرق اردبیل و در مسیر جاده ترانزیتی استان های اردبیل و گیلان قرار دارد.
اردبیل از استان های برجسته در زمینه صنایع دستی در ایران محسوب می شود و دستان هنرمندان در هر منطقه از این استان از گذشته های دور کالاها و آثار ارزشمند در این زمینه خلق می کنند.
بیش از 120 هزار نفر در استان اردبیل در تولید رشته های متنوع صنایع دستی اشتغال دارند.
چرم و ملیله اردبیل ، معرق نمین ، مرصع سنگ و معرق سنگ خلخال ، گلیم عنبران ، جاجیم بافی ، قالی بافی ، پالاز بافی ، ورنی بافی ، تراش شیشه ، مسند بافی ، سفالگری ، چاقو سازی ، قلم زنی و کاشی معرق از جمله صنایع دستی معروف استان اردبیل است.
خبرنگار: ساسان رحمتی ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7120/6018

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۵۰۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک رفاه کارگران دستگاه برتر در پیشبرد برنامه‌های تحولی معرفی شد

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران، این بانک براساس شاخص‌های دوازده‌گانه تعیین شده به منظور ارزیابی عملکرد در خصوص میزان پیشرفت برنامه‌های تحولی در سازمان‌های تابعه این وزارتخانه، با کسب بالاترین امتیاز (100 درصد) در بین 10 سازمان، بانک و صندوق زیرمجموعه، برای بار دوم حائز رتبه نخست شد.  

بر اساس این گزارش، "تدوین نظام انگیزشی کارکنان فعال در برنامه‌های تحولی"، "اجرای مرحله اول از پرداخت مزایای انگیزشی بر اساس عملکرد"، "رفع نواقص احتمالی و به‌روزآوری نظام انگیزشی برای اجرای مرحله دوم"، "شناسایی فرایندهای کلیدی متناظر با اجرای برنامه‌های تحولی"، "تعیین شاخص های کلیدی عملکرد، سامانه‌های فناوری اطلاعات و گلوگاه‌های فساد مرتبط با هر فرایند کلیدی"، "اندازه‌گیری شاخص‌های کلیدی عملکرد وضع موجود و مقدار هدف‌گذاری شده تا پایان سال 1402"، "برنامه‌ریزی و اقدام جهت اصلاح فرایندهای کلیدی"، "تهیه فهرست مهم‌ترین قوانین و مقرراتی که باید برای اصلاح فرایند مورد بازنگری قرار گیرند"، "شناسایی مسائل و چالش‌های مرتبط با برنامه‌های تحولی و تعیین موضوعات و محورهای اجرای نظام پیشنهادها"، "برگزاری فراخوان پیشنهادها برای حل مسائل مرتبط با برنامه‌های تحولی"، "ارزیابی و انتخاب پیشنهادهای برتر" و "پرداخت پاداش به نفرات برتر و تدوین برنامه‌ی عملیاتی برای اجرای پیشنهادهای منتخب"، این شاخص‌های دوازده‌گانه را تشکیل می‌دهند.

شایان ذکر است، طراحی و اجرای برنامه تحولی این وزارتخانه از ابتدای سال 1402 با الگوی متفاوت و برمبنای سه محور اصلی "طراحی و اجرای نظام انگیزشی کارکنان فعال در برنامه تحولی"، "شناسایی و بهبود فرایندهای کلیدی" و "طراحی و اجرای نظام پیشنهادها با اولویت برنامه‌های تحولی" در دستور کار قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • اولین تصاویر واقعی پیکسل ۹ پرو لو رفت
  • برخورد با افزایش خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل
  • دستگاه پرورش هوشمند گیاهان طراحی شد
  • کشف و ضبط سه دستگاه فلزیاب در کبودارهنگ و اسدآباد
  • مستندهایی از شهدای شاخص شهرستان دشتی ساخته شود
  • دستگاه تحلیل سیگنال‌های الکتریکی در لایه‌های پوست ساخته شد/ امکان بهبود و پایش زخم
  • بهره مندی هزار و ۳۰۰ نفر از آموزش‌های صنایع دستی
  • بانک رفاه کارگران دستگاه برتر در پیشبرد برنامه‌های تحولی معرفی شد
  • طراحی دستگاهی برای آنالیز توزیع فشار در کف پا
  • صدور ۵۱۴ مجوز سه گانه صنایع دستی در خراسان‌شمالی