Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت امنای بارگاه حیقوق نبی(ع) گفت: اجرای طرح توسعه جامع بارگاه این پیامبر الهی یک ضرورت است که می تواند آن را به یک قطب فرهنگی، معنوی و گردشگری تبدیل کند.

حجت الاسلام سید رضا میر معینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تویسرکان اظهار داشت: حضرت حیقوق نبی(ع) یکی از پیامبران الهی است که در آموزه‌های خود بشارت ظهور حضرت محمد(ص) را داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وجود بقعه این پیامبر بزرگ الهی یکی از نعمت‌ها و برکت‌های اعطا شده از سوی خداوند متعال به شهرستان تویسرکان محسوب می‌شود.

میر معینی با اشاره به اینکه بارگاه معدودی از پیامبران الهی در ایران وجود دارد تصریح کرد: برخی از این بقعه‌های مطهر دارای سند معتبر نیستند اما بارگاه حیقوق نبی(ع) از سند معتبر تاریخی برخوردار است.

وی گفت: نام حضرت حیقوق نبی(ع) در جریان مناظرات علمی امام رضا(ع) با علمای دین یهود و همچنین در اعمال ام داوود در نیمه ماه رجب آمده است.

عضو هیئت امنای بارگاه حیقوق نبی(ع) اظهار داشت: در عین حال بسیاری از مردم استان همدان از وجود این بقعه مطهر در تویسرکان خبر ندارند چه برسد به اینکه مردم نقاط مختلف کشور با آن آشنایی داشته باشند.

وی افزود: اکنون نام شهر شوش با حضرت دانیال(ع) گره خورده و همه جا این دو را با هم می شناسند اما بقعه حیقوق نبی(ع) در تویسرکان مظلوم واقع شده است.

میر معینی با بیان اینکه اطراف حرم حیقوق نبی(ع) با توجه به علت قرار گرفتن در کنار دانشگاه آزاد تویسرکان به محل بازی و برخی رفت و آمدهای ناپسند تبدیل شده بود افزود: اکنون همه مسئولان ارشد شهرستان همت کرده و وارد میدان شده‌اند که طرح توسعه بارگاه این پیامبر الهی اجرایی شود.

وی به برگزاری نشست هم اندیشی با مدیر کل اوقاف و مدیر کل میراث فرهنگی استان همدان و اتخاذ تصمیم های مناسب برای اجرای طرح توسعه بارگاه حیقوق نبی(ع) اشاره کرد و گفت: طرح جامع توسعه این بارگاه از سال 80 تهیه شده و پیشنهاد شده بود که از قسمت زیر زمین و یا شبستان جنبی برای توسعه بارگاه استفاده شود که با مخالفت میراث فرهنگی روبه رو شد.

میر معینی عنوان کرد: اکنون مقرر شده تا طرح جدید توسعه بارگاه حیقوق نبی(ع) به سازمان میراث فرهنگی کشور داده شود و با اصلاحات احتمالی برای اجرا مورد تایید نهایی قرار گیرد.

وی بیان کرد: توجه ویژه به بقعه حیقوق نبی(ع) و اجرای طرح جامع توسعه آن می‌تواند زمینه ساز تبدیل آن به یک مرکز بزرگ فرهنگی و معنوی و جاذبه گردشگری برای بهبود حوزه اقتصاد شهرستان تویسرکان تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم حیقوق نبی(ع) یکی از پیامبران بزرگ الهی است که بیش از 600 سال قبل از میلاد مسیح می زیسته و مژده ظهور حضرت محمد(ص) را داده است.
قدمت بنای تاریخی این بقعه به 900 سال پیش و دوره سلجوقیان بر می گردد.

انتهای پیام/

R41405/P1357/S6,75/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۵۰۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش می‌کنیم کرمان در سال ۱۴۰۳ به قرارگاه آبادانی تبدیل شود

شهردار کرمان گفت: با همکاران خود در شهرداری عهد کرده‌ایم که کرمان در سال ۱۴۰۳ تبدیل به قرارگاه آبادانی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، محسن تویسرکانی امروز _دوشنبه، هفدهم اردیبهشت_ در نشست عمومی شورای شهر، با اشاره به تلاش و تکاپوی شهرداری در نقاط مختلف شهر، از همکاری و همراهی شورا تشکر و اظهار کرد: با همکاران خود در شهرداری عهد کرده‌ایم که کرمان در سال ۱۴۰۳ تبدیل به قرارگاه آبادانی شود.

وی با اشاره به اجرای طرح جهاد آسفالت معابر شهر کرمان توسط بخش خصوصی و سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری، افزود: این طرح در معابر پرتردد از ساعات ابتدایی صبح آغاز می‌شود و انجام بخشی از کار در ساعات اوج ترافیک اجتناب‌ناپذیر است؛ لذا اطلاع‌رسانی به شهروندان از طریق رسانه صداوسیما و نصب بنر در محل انجام می‌شود.

شهردار کرمان از انجام لکه‌گیری معابر همزمان با اجرای طرح جهاد آسفالت در آینده‌ای نزدیک خبر داد و با اشاره به افزایش چندبرابری تولیدات کارخانه آسفالت سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری، گفت: با ترمیم و بازسازی سامانه سنگ‌شکن کارخانه آسفالت توان اجرای آسفالت معابر به دو و نیم میلیون رسیده است.

وی با بیان اینکه برای اجرای تقاطع شرف‌آباد مناقصه برگزاری و با دستگاه‌های خدمت‌رسان برای رفع معارض وارد مذاکره شده‌ایم، به تشریح جزئیات پروژه پل شهدای خلبان پرداخت و ادامه داد: مشکلات مربوط به راست‌گرد شهید سلیمانی به هوانیروز برطرف شده و راست‌گرد هوانیروز به شهید سلیمانی نیز تا اواسط خرداد به بهره‌برداری خواهد رسید.

کد خبر 751247

دیگر خبرها

  • تلاش می‌کنیم کرمان در سال ۱۴۰۳ به قرارگاه آبادانی تبدیل شود
  • بوستان رازی به محیط ویژه برای نوجوانان تبدیل می شود
  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود
  • باید همگان در اجرای طرح نور، پلیس را یاری کنند
  • تسریع در رفع مشکلات روستای امام‌قیس شهرستان بروجن
  • «مکران» می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ بی‌نیازی کشور از نفت با استفاده از ظرفیت منطقه
  • منطقه مکران می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ استفاده از ظرفیت این منطقه کشور را از نفت بی‌نیاز می‌کند
  • ورزش صبحگاهی در شهر تویسرکان
  • اجتماع بزرگ صادقیون در مشهد برگزار شد
  • پایگاه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها قرار بگیرد