Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - دقايقي پيش، گوشي هوشمند وان‌پلاس 5 با دوربين دوگانه، پردازنده‌ي اسنپدراگون 835 و در دو نسخه با حافظه‌ي رم 6 و 8 گيگابايتي رونمايي شد.

به گزارش جام‌جم آنلاين به نقل از زوميت، شرکت وان‌پلاس دقايقي پيش و پس از گذشت تقريبا يک سال از زمان عرضه‌ي وان‌پلاس 3، از نسل جديد پرچم‌دار اندرويدي خود با نام وان‌پلاس 5 رونمايي کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين کمپاني چيني مانند گذشته، گوشي بالارده‌ي خود را در قالب رويدادي آنلاين به جهانيان معرفي کرد.


وان‌پلاس 5 گوشي بالارده‌اي است که از جديدترين و قدرتمندترين قطعات سخت‌افزاري حوزه‌ي موبايل بهره مي‌برد؛ قلب تپنده‌ي اين گوشي فلزي و خوش‌ساخت، اسنپدراگون 835 است؛ پردازنده‌اي که پيش از اين در گوشي‌هاي گلکسي اس 8 سامسونگ، اچ‌تي‌سي يو 11 و اکسپريا ايکس‌زد پريميوم نيز به‌ کار گرفته شده است.


وان‌پلاس براي آنکه از عملکرد وان‌پلاس 5 در امر مالتي‌تسکينگ آسوده‌خاطر باشد، آن را در دو نسخه با حافظه‌هاي رم 6 و 8 گيگابايت از نوع LPDDR4X عرضه خواهد کرد. چيني‌ها براي پرچم‌دار جديد خود حافظه‌ي ذخيره‌سازي 64 و 128 گيگابايتي پرسرعت UFS 2.1 را در نظر گرفته‌اند.


همان‌طور که انتظار مي‌رفت، وان‌پلاس 5 از دوربيني دوگانه بهره مي‌‌برد. يکي از سنسورهاي اين دوربين، نقش دوربين اصلي را ايفا مي‌کند و ديگري فاصله‌ي کانوني و رزولوشن بيشتري دارد. وان‌پلاس 5 در تمام کمپين‌هاي تبليغاتي خود از عبارت «دوربين دوگانه، تصاوير واضح‌تر» استفاده مي‌کرد. اکنون مي‌دانيم که دوربين اصلي پرچم‌دار جديد چيني‌ها از سنسوري 16 مگاپيکسلي و لنزي با f/1.7 بهره مي‌برد که توسط نمونه‌اي 20 مگاپيکسلي با فاصله‌ي کانوني بيشتر (40 ميلي‌متر) پشتيباني مي‌شود.


چيني‌ها مدعي هستند که مکانيزم جديد «فوکوس خودکار سريع» وان‌پلاس سرعت فوکوس خودکار را تا 40 درصد بهبود مي‌دهد؛ چرا که اين مکانيزم از هر دو سنسور (تمام پيکسل‌هاي آن‌ها) براي فوکوس کمک مي‌گيرد. دوربين وان‌پلاس از فناوري پردازش پيشرفته‌اي نيز بهره مي‌برد که با مقايسه‌ي فريم‌هاي مختلف و يافتن بهترين بخش‌هاي تصوير از هرکدام، شفافيت عکس را بهبود مي‌بخشد.
وان‌پلاس 5 در «حالت پرتره» از هر دو دوربين براي خلق‌ کردن حالتي شبيه به افکت بوکه در دوربين‌هاي DSLR استفاده مي‌کند؛ در اين حالت پس‌زمينه‌ به‌صورت مصنوعي محو يا به‌اصلاح «بلور» مي‌شود و پيش‌زمينه را شفاف‌تر مي‌کند تا بدين‌ ترتيب سوژه بيشتر به‌ چشم بيايد.


وان‌پلاس همانند گذشته از نمايشگري 5.5 اينچي با رزولوشن فول اچ‌دي و نسبت تصوير آشناي 16:9 در گوشي وان‌پلاس 5 استفاده کرده است و خوشبختانه برخلاف بسياري از رقبا، جک 3.5 ميلي‌متري هدفون را از پرچم‌دار جديد خود حذف نکرده و آن را در لبه‌ي پايين گوشي جاي داده است.
وظيفه‌ي تأمين انرژي وان‌پلاس 5 برعهده‌ي يک باتري 3300 ميلي‌آمپر ساعتي است؛ ظرفيت باتري پرچم‌دار جديد چيني‌ها 300 ميلي‌آمپر ساعت بيشتر از وان‌پلاس 3 و 100 ميلي‌آمپر ساعت کمتر از وان‌پلاس 3 تي است؛ با اين حال با توجه به بهينه‌ بودن پردازنده‌ي اسنپدراگون 835، به‌‌ نظر نمي‌رسد که اين موضوع مشکل‌ساز باشد. وان‌پلاس همانند گذشته، فناوري انحصاري Dash Charge خود را نيز براي وان‌پلاس 5 در نظر گرفته است که به‌ لطف آن، فرايند شارژ شدن دستگاه بسيار سريع خواهد بود.


وان‌پلاس 5 از بدنه‌اي فلزي و زيبا بهره مي‌برد. ضخامت پرچم‌‌دار جديد وان‌پلاس تنها 7.25 ميلي‌متر است که به لطف خميده‌ بودن لبه‌هاي آن، بسيار باريک‌تر به‌ نظر مي‌رسد. وان‌پلاس يکي از المان‌هاي مهم در طراحي گوشي را «لبه‌ي سخت ممتد» عنوان مي‌کند که در حقيقت گوشي را از هر چهار سمت احاطه کرده است.
وان‌پلاس براي حصول اطمينان از نرمي عملکرد وان‌پلاس 5، علاوه‌ بر به‌ کار بردن سخت‌افزاري قدرتمند؛ به منظور بهبود کيفيت صداي خروجي، عملکرد لمسي گوشي، مديريت اپليکيشن و به‌ وجود آوردن رابطي سبک و اضافه‌ شدن قابليت Night Mode خودکار و حالت مطالعه، بهينه‌سازي‌هاي متعددي روي نرم‌افزار گوشي پياده کرده است.


وان‌پلاس 5 از تاريخ 6 تير در بيش از 33 کشور دنيا شامل آمريکا، کانادا، انگلستان، هند، چين و بسياري از کشورهاي اروپا عرضه خواهد شد.در بازار آمريکا، قيمت در نظر گرفته‌شده براي نسخه‌هاي 6 / 64 و 8 / 128 گيگابايت وان‌پلاس 5، به‌ترتيب 479 و 539 دلار است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۵۰۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوشی جدید ناتینگ، ۲ روز دیگر رونمایی می‌شود

گوشی ناتینگ فون ۲a اواسط اسفند رونمایی شد و در رنگ‌های سیاه، سفید و شیری دردسترس قرار گرفت. در روز‌های آینده نسخه جدیدی از این گوشی ناتینگ به‌صورت رسمی معرفی خواهد شد.

فروشگاه فلیپ‌کارت می‌گوید که نسخه جدید ناتینگ فون ۲a در ۲۹ آوریل (۱۰ اردیبهشت) در هند عرضه می‌شود. تصویری که فلیپ‌کارت برای معرفی نسخه جدید استفاده کرده است، گوشی هوشمندی را نشان می‌دهد که شبیه به مدل استاندارد است.

ناتینگ و فلیپ‌کارت اعلام نکرده‌اند که مشخصات و قیمت گوشی جدید Phone (۲a) چه تفاوتی با نسخه استاندارد خواهد داشت.

منبع: زومیت

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • قیمت گوشی سامسونگ s۲۴ ultra (۱۰ اردیبهشت) + مشخصات، دوربین گوشی Samsung Galaxy S۲۴ Ultra
  • قیمت گوشی s۲۳ ultra + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس امروز ( ۱۰ اردیبهشت)
  • ایفون ۱۶ کی میاد؟ بررسی تخصصی آیفون 16
  • قیمت گوشی سامسونگ a۵۴ امروز (۹ اردیبهشت) + مشخصات و دوربین galaxy a۵۴ Samsung
  • محبوب ترین گوشی‌ های میان رده شیائومی سری redmi
  • گوشی جدید ناتینگ، ۲ روز دیگر رونمایی می‌شود
  • قیمت گوشی امروز 8 اردیبهشت 1403
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار
  • به‌روزرسانی این گوشی‌ها دیگر در دسترس نخواهد بود!
  • قیمت گوشی poco x۵ pro ۵g + بررسی و مشخصات گوشی شیائومی poco x۵ pro (۸ اردیبهشت)