Web Analytics Made Easy - Statcounter

ماه مبارک رمضان ماه فضل و برکت، ماه رحمت و مغفرت، ماه مهربانی و همدلی، ماه همدردی با محرومین و مستضعفین است. به همین دلیل بوده که امام خمینی (ره)، آخرین جمعه این ماه عزیز را روز جهانی قدس نامید.

به گزارش مشرق، ماه مبارک رمضان ماه فضل و برکت، ماه رحمت و مغفرت، ماه مهربانی و همدلی، ماه همدردی با محرومین و مستضعفین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل بوده که امام خمینی (ره)، آخرین جمعه این ماه عزیز را روز جهانی قدس نامید تا مسلمانان و آزادگان جهان در این روز با برپائی تظاهرات و تجمعات و انجام فعالیت­های مختلف از ملت مظلوم فلسطین در اقصی نقاط جهان دفاع و حمایت نموده و تجاوزات و سرکوبگری اشغالگران فلسطین و حامیان آنان را محکوم نمایند.

امسال روز قدس مصادف با یکصدمین سالگرد صدور اعلامیه بالفور و پنجاهمین سالگرد اشغال مسجدالاقصی است که بر اساس آن، سرزمین کهن فلسطین به عنوان وطن یهودیان جهان معرفی و مردم اصیل این مرز و بوم را از خانه خود رانده و آواره سایر کشورها نمود تا دولت صهیونیستی شکل گیرد و آرمان­های صهیونیست­ها را که کشور بزرگ خود را از نیل تا فرات می­دانند، تحقق بخشد.

در این رابطه، مقام معظم رهبری در ششمین کنفرانس بین­المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در تهران به درستی تاکید فرمودند که ((در هیچ برهه­ای از تاریخ، هیچ یک از ملت­های جهان با چنین رنج و اندوه و اقدامی ظالمانه، مواجه نبوده­اند که در توطئه­ای فرامنطقه­ای، کشوری به طور کامل اشغال شود و ملتی از خانه و کاشانه خود رانده شوند و به جای آنان، گروهی دیگر از جای جای جهان بدانجا گسیل شوند و موجودیتی حقیقی نادیده گرفته شود و موجودیتی جعلی به جای آن بنشیند)).

ملت مظلوم فلسطین در طی هفتاد سال از اشغال سرزمین خود یک لحظه از پا ننشسته و همواره در راه آزادسازی میهن آباء و اجدادی خویش با مقاومت به اشکال گوناگون و با تقدیم شهدا و جانبازان بسیاری، اجازه ندادند مساله فلسطین به فراموشی سپرده شود و و اشغالگران به آرامش برسند.

با پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی ((قدس سره)) سرفصل جدیدی برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین آغاز و مبارزان فلسطینی پناهگاه امنی را برای جلب حمایت­های مختلف معنوی، سیاسی و اجتماعی در عرصه­های منطقه­ای و بین­المللی یافتند به گونه­ای که توطئه­های مختلف سازش و پذیرش دشمن صهیونیستی به عنوان امر واقع، نقش بر آب شده و فلسطینیان مبارز و مقاومت مردمی با انتخاب گزینه پایداری در مقابل توطئه­ها ایستادگی نموده و در مقاطع مختلفی از تاریخ مبارزات خود، انتفاضه­های اول و دوم و سوم را رقم زده و با دست خالی در مقابل دشمن تا دندان مسلح ایستادگی نموده است.

با کمال تاسف برخی از کشورهای منطقه با ارائه طرح­های به اصطلاح صلح همواره تلاش نموده­اند تا فلسطینیان را به پای میز مذاکره با صهیونیست­های اشغالگر بکشانند. اما تجربه تاریخی نشان داده هیچکدام از وعده­های رژیم اشغالگر و حامیان آنان مبنی بر تشکیل دولت فلسطین و اعطای حقوق مشروع فلسطینیان به منصه ظهور نخواهد رسید. مردم، سیاسیون و مبارزان فلسطینی در دهه­های گذشته دو مسیر ((سازش)) و ((مقاومت)) در مقابل رژیم اشغالگر قدس را مشاهده کرده­اند و اکنون فلسطینیان درک نموده­اند که صلح با رژیم اشغالگر سرابی بیش نیست.

امروزه ملت فلسطین، مبارزان و نیروهای مقاومت بیش از پیش به این نتیجه رسیده­اند که تمامی توطئه­های منطقه پیرامونی آنان و جنگ­های نیابتی در کشورهای همجوار فلسطین از جمله سوریه، لبنان، عراق، و حتی مصر و سایر کشورهای عربی با هدف تضعیف محور مقاومت بوده به طوری که این رژیم در سایه بحران­های منطقه­ای، طرح­های شهرک­سازی برای اسکان یهودیان مهاجر و یهودی سازی قدس شریف را در سطح گسترده ادامه می­دهند و وقاحت را به جایی می­رسانند که یهودیان صهیونیسم نژادپرست، خواستار اخراج کامل فلسطینیان از کشور به اصطلاح یهود می­شوند.

این تحرکات در شرایطی انجام می­پذیرد که به تعبیر امام خامنه­ای، ((بی تردید اگر مقاومت، رژیم صهیونستی را زمین­گیر نکرده بود، اینک شاهد دست­اندازی آنها به دیگر سرزمین­های منطقه از مصر گرفته تا اردن و عراق و خلیج فارس و غیره بودیم)).

روز جهانی قدس فرصت ارزنده­ای است که مسلمانان جهان پیشاپیش همه آزادی­خواهان و حق­پرستان در سراسر گیتی، حرکتی امیدبخش را در روز قدس به نمایش گذارند تا با صدای بلند و فریاد رسای خود به ملت مظلوم فلسطین اعلام نمایند که ما به اطاعت از حضرت امام خامنه­ای (مد ظله العالی) تا آزادی کامل فلسطین و قدس شریف در کنار شما ایستاده­ایم و ملت فلسطین را تنها نخواهیم گذاشت.

دبیرخانه دائمی کنفرانس بین­المللی حمایت از انتفاضه فلسطین ضمن گرامیداشت یاد شهدای فلسطین و مقاومت و با آرزوی آزادسازی فلسطین از نهر تا بحر از تمامی آحاد و اقشار ملت حق­جو و مومن ایران اسلامی و سایر کشورهای جهان و حامیان فلسطین مظلوم دعوت می­کند در مراسم راهپیمایی باشکوه روز جهانی قدس به طور گسنرده شرکت نمایند و حمایت خود را از آزادسازی قدس شریف؛ تقبیح تلاش برخی سران عرب در عادی­سازی روابط با رژیم صهیونیستی و باز ستاندن فلسطین اشغالی به صاحبان اصلی آن اعلام نمایند.

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۵۰۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه سرگشاده محسن رضایی خطاب به محمد خاتمی/ بیانیه فلاحیان در مورد ارتکاب به قتل فرزندش

هاشمی رفسنجانی روز ششم اردیبهشت سال ۱۳۸۰ در مورد در مورد دیدار با برخی چهره‌های مقاومت، نامه محسن رضایی به خاتمی و بیانیه فلاحیان نوشته‌است.

به گزارش شرق، متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌خوانید:

[آقای محمد زهیر مشارقه]، معاون رئیس‌جمهور سوریه آمد. قدردانى کرد، از حمایت ایران از مردم فلسطین و لبنان و سوریه و اظهار امیدوارى نمود که تصمیمات کنگره حمایت از انتفاضه [فلسطین]، ثمربخش باشد. من گفتم که دولت‌هاى اسلامى و حتى فلسطینى‌هاى خارج از فلسطین، از انجام وظایف خود کوتاهى مى‌کنند و اسرائیل کوتاه نخواهد آمد و ممکن است فشار بر سوریه و لبنان را هم اضافه کند. دیروز آقاى [سلیم] زعنون، [رئیس شورای عالی فلسطین] گفت، در سیاست [آریل] شارون، [نخست‌وزیر اسرائیل] هست که با فشار بر سوریه و لبنان، غیرمستقیم فلسطینى‌ها را تحت فشار قرار دهد که از انتفاضه دست بردارند.

[آقاى خالد مشعل، رهبر جنبش مقاومت اسلامى فلسطین به همراه] سران حماس و بعضى گروه‌هاى فلسطینى آمدند. تشکر کردند از حمایت‌هاى ایران و ابراز امیدوارى نمودند که پیروزی مقاومت اسلامى در لبنان، در فلسطین هم تکرار شود. گفتم، اگر همه بار‌ها بر دوش فلسطینی هاى داخل اراضى اشغالى باشد، کم‌‍‌کم ضعیف مى‌شوند. باید فلسطینى‌هاى خارج و دولت‌هاى عربى، دست به اقدامات عملى بزنند؛ گفتند، برنامه‌ریزى خواهند کرد. دولت آمریکا، شرکت‌کنندگان در کنفرانس حمایت از انتفاضه را تهدید کرده که نام آن‌ها را در لیست تروریست‌ها ثبت مى‌کنند.

تا شب در دفترم کار کردم. شب، براى مراسم هفدهمین سالگرد شهادت شهید مهدى شاه‌آبادى و پنجاهمین سال رحلت پدرش [آیت‌الله میرزا محمدعلى شاه‌آبادى]، به حسینیه ارشاد رفتم. سخنرانى مفصلى دربارۀ نقش اسلام و روحانیت در تاریخ و توطئه‌هاى استکبار و تربیت افراد صالح و من‌جمله امام راحل در زمان رضاخان نمودم.

در روزنامه‌هاى امروز، نامه سرگشاده آقاى محسن رضایى، [دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام] به آقاى [سیدمحمد] خاتمى، [رئیس‌جمهور] مورد توجه است که انتقادات زیادى دارد. رسانه‌هاى خارجى هم به آن پرداخته‌اند. نیروى انتظامى، با صدور اعلامیه‌اى بیانیه آقاى [علی] فلاحیان، [وزیر اسبق اطلاعات]، در مورد حادثه فرزندش را تأیید کرده و گفته آن مأمور [نیروی انتظامی]، به نام خسرو میربیگى، به‌خاطر تخلفات در حال تصفیه بوده و با اشرار همکارى داشته است. قبل از این بیانیه، بسیارى از رسانه‌هاى داخلى و خارجى، علیه آقای فلاحیان، مطالبى نوشته بودند.

دیگر خبرها

  • جنبش دانشجویی آمریکا خواب را از چشم قاتلان کودکان غزه ربوده است
  • آمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با ارتش رژیم صهیونیستی
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • ایجاد دبیرخانه دائمی اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا
  •  تداوم تجمعات حامی غزه برغم سرکوب پلیس؛ تظاهرات در دانشگاههای جورج واشنگتن و کالیفرنیا
  • نامه سرگشاده محسن رضایی خطاب به محمد خاتمی/ بیانیه فلاحیان در مورد ارتکاب به قتل فرزندش
  • کشور‌های آمریکای جنوبی خواستار بازداشت سران رژیم صهیونیستی شدند
  • بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت فرارسیدن سالروز واقعه طبس
  • حمایت نهاد آمریکایی از پاسخ دفاعی ایران به اسرائیل
  • دومین اجلاسیه ۴ هزار شهید گلستان برگزار می‌شود