Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز؛ جهان بخشی در حاشیه این مراسم افزود: با انعقاد این قرارداد اجرای تصفیه پساب صنعتی شرکت رزیتان تهران به شیوه نوینی توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان انجام خواهد شد.

وی با اشاره به عنایت ویژه مقام معظم رهبری به مقوله مدیریت منابع آب در اجرای اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: در این راستا دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان طی قراردادی، طراحی فرآیند فیزیکی و شیمیایی تصفیه پساب شرکت رزیتان با ظرفیت 35 مترمکعب در ساعت را بررسی و مورد تحقیق قرار داده و در صورت حصول نتیجه با عقد قراردادی دیگر مجری آن نیز خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دلیل اینکه آب مهمترین عامل توسعه پایدار می باشد، اهمیت این قبیل پروژه های مشترک دانشگاه با صنعت دوچندان می باشد.

دکتر عباس جهان بخشی اضافه کرد: در این طرح با استفاده از روشهایی نوین تصفیه پساب انجام می شود و دانش فنی و مهندسی آن توسط حوزه معاونت پژوهش و فن آوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان و مهندسی تفصیلی و ایمنی آن توسط شرکت رزیتان انجام می شود.

وی در ادامه افزود: تکنولوژی و دانش فنی تسویه این نوع از پساب ها بسیار خاص و پیچیده می باشد ، رزینها ترکیبات آلی هستند که سبب ایجاد آلودگی زیادی در پساب می شوند، لذا کارخانجات تولید کننده رزین یکی از منابع عمده و متمرکز ورود پساب به محیط زیست به شمار می روند ورود پساب با آلاینده های رزینی به منابع آبهای طبیعی باعث آلودگی آنها شده و این منابع را غیرقابل استفاده می سازد. در مجموع این دسته از پسابها در صورت عدم تصفیه مناسب خسارت زیادی را به اکوسیستم های طبیعی محیط وارد می کنند.

.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان با بیان اینکه این دومین قرارداد برون دانشگاهی و فروش دانش توسط این دانشگاه در سال جاری است بیان داشت: رسالت این دانشگاه ایجاد ارتباط هدفمند با بخش صنعت است و این امر موجب ارتقای افزایش سطح اعتماد صاحبان صنایع به این واحد دانشگاهی به پشتوانه قابلیتهای بالای علمی و پژوهشی موجود شده است .

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان امروز دوران آموزش محور را پشت سر گذاشته است یادآور شد: در حال حاضر این دانشگاه در راستای فن آوری محوری و تبدیل دانش به ثروت حرکت می‌کند و حمایت از شرکت های دانش بنیان و تسهیل فرآیند تبدیل ایده به محصول سیاست اصلی این واحد دانشگاهی می باشد در همین راستا با راه اندازی خطوط تولید متعدد و تجاری سازی آزمایشگاه ها، کارگاه ها و مزارع،واحد تاکستان در مسیر تحقق اقتصاد دانش بنیان و حرکت به سمت دانشگاه نسل چهارم که هدف آن کارآفرینی می باشد گامهای بزرگی را برداشته است.

200

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۵۰۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید جز با مشارکت مردم رخ نمی‌دهد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی فرزاد جهان بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در سومین اجلاسیه اتحادیه شمال غرب دانشگاه آزاد اسلامی که در واحد ارومیه برگزار شد، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال را سال "جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری کردند و در اینجا جهش تولید و مشارکت مردم نیست بلکه در این نامگذاری جهش تولید با مشارکت مردم است و این بدین معناست که جهش تولید با مشارکت مردم رخ می دهد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: جهش به معنای پریدن و با توجه به معنای موتاسیون، همراه با تغییرات زیستی ماندگار است. به عبارتی باید تغییری جدی که موجب تاثیرات جدی ماندگار در طینت نظام اقتصادی می شود، صورت گیرد و اساساً مشارکت مردم جزء لاینفک این اقتصاد شود.

جهان‌بین ادامه داد: در حال حاضر سهم دولت در اقتصاد کشور ۸۰ درصد، سهم بخش خصوصی ۱۳ درصد و سهم تعاونی‌ها ۷ درصد است؛ در حالی که در چین شرکت‌های خصوصی ۶۰ درصد تولید ناخالص داخلی و ۸۰ درصد اشتغال شهری را تشکیل می‌دهند و ثروت خصوصی هم ۷۰ درصد از سرمایه‌گذاری را تأمین می‌کند.
وی افزایش سهم مردم در اقتصاد را معیار واضحی برای میزان جهش تولید دانست و افزود: اگر مثلاً ۸۰ درصد سهم دولتی به ۵۰ درصد و ۲۰ درصد سهم خصوصی واقعی و تعاونی به ۵۰ درصد برسد، می توانیم بگوییم جهش رخ داده است.

معاون فرهنگی در تشریح عوامل موثر بر جهش تولید با مشارکت مردم بیان کرد: یکی از این عوامل، عامل سیاسی است بدین معنا که حکومت باید بستر مشارکت واقعی مردم را فراهم کند. نگاه سیستمی به جای نگاه شخصی و مردم گرایی صوری و رانتی باید حاکم شود. حکومت باید شرایطی فراهم کند که هر کس که می تواند نقش آفرینی کند، میدان را باز ببیند و اگر قدرت از خود نشان داد، قدرت حکومت نیز به حمایت از او بیاید و جمع این دو قدرت، مثمر ثمر واقع شود.

جهان بین با اشاره به یکی دیگر از عوامل موثر بر جهش تولید با مشارکت مردم گفت: خطایی که در لوزی کردن آموزش عالی اتفاق افتاد، باید اصلاح شود. یعنی تجمیع گرایش ها در کارشناسی و باز کردن آن در کارشناسی ارشد و مجدداً تجمیع در دکتری. باعث شد به عنوان در مکانیک که ۷ گرایش داشتیم، دارای یک رشته مکانیک شویم و لذا کارایی فارغ التحصیلان، کمتر و کمتر شد. باید براساس آمایش، رشته ها در عین اشتراک در خدمت رشد تولید مناطق کشور قرار گیرد.

وی با اشاره به تعلیم و تربیت مهارتی، تعلیم و تربیت اجتماعی، تعلیم و تربیت تخصصی و تعلیم و تربیت هویتی، گفت: باید این چهار مورد در آموزش عالی مورد توجه باشند و صرف تکیه به آموزش نمی تواند نیروی مناسبی در دانشگاه برای جهش تولید تربیت کند. به نظر می رسد نگاه پلتفرمی است که می تواند زیرساخت مشارکت مردم را فراهم کند و جهش هم ایجاد کند. به عنوان نمونه، شرکت Airbnb با ۱۰ میلیارد دلار سرمایه، ۱۰ میلیون کاربر، ۵۰۰ هزار نقطه اقامتی و تعداد بسیار کمی نیرو اداره می شود و در سال ۲۰۲۰، حدود ۴ میلیارد دلار سود داشت. دانشگاه آزاد اسلامی با تحلیلی درست، سراغ پلتفرمها رفته و پلتفرم "ست" در همین زمینه قابل ارزیابی است. در رویکرد پلتفرمی، مفهوم تولید بدون کارخانه و به عبارت دیگر کار در کنار خانه مطرح می شود و امکان مشارکت گسترده مردم در امر تولید فراهم می شود.

جهان بین با بیان اینکه حوزه فرهنگ هم از جمله حوزه های بسیار موثر در این زمینه هست، بیان کرد: اصلاح فرهنگ اقتصادی (بینش ها، نگرش ها، ترجیحات و الگوهای رفتاری اقتصادی مردم)، توجه به صنایع خلاق و فناوری های فرهنگی و افزایش میل به مشارکت با افزایش امید، اعتماد و احساس نفع مادی ومعنوی در این زمینه بسیار مهم است.

کد خبر 6081856

دیگر خبرها

  • افتخار آفرینی نیرو‌های مسلح در عملیات«وعده صادق» را به جوانان شرح دهیم
  • حوزه فرهنگ نیازمند طراحی‌های کاربردی برای مقابله با شرایط انحرافی دشمن است
  • راه‌اندازی ۳۵ کیلومتر شبکه فیبر نوری در تاکستان
  • جهش تولید جز با مشارکت مردم رخ نمی‌دهد
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و یک شرکت صنعتی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و شرکت صنعتی
  • ۳۰۰ دانشجوی دانشگاه آزاد یزد بورسیه صنعت کاشی شدند
  • نشاط حاصل از فهم فناوری؛ بزرگترین دستاورد هجدهمین دوره از مسابقات بین المللی ربوکاپ/ مسابقات تزئینی نیستند، حمایت دولت ضروری است
  • نشاط حاصل از فهم فناوری؛ بزرگترین دستاورد این دوره از مسابقات بین المللی ربوکاپ است/ مسابقات تزئینی نیستند، حمایت دولت ضروری است
  • تالاب «میقان» در مسیر مرگ خاموش!/ شرکت دانش‌بنیان در حوزه ایزوگام راه‌اندازی می‌شود