Web Analytics Made Easy - Statcounter

ملک سلمان بن عبدالعزیز در کودتایی نرم محمد بن نایف ولی عهد خود را از تمامی مناصب خود برکنار ومحمد بن سلمان را ولیعهد و جانشین خود کرد .

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ملک سلمان بن عبدالعزیز در کودتایی نرم محمد بن نایف ولی‌عهد خود را از تمامی مناصب خود برکنار و محمد بن سلمان را ولیعهد و جانشین خود کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملک سلمان بعد از به قدرت رسیدن تغییرات گسترده‌ای را در کابینه سعودی انجام داده بود که بر اساس آن محمد بن نایف را ولی‌عهد و پسر خود را جانشین ولیعهد سعودی کرده بود.

از همان ابتدای به قدرت رسیدن مشخص بود که پادشاه عربستان قصد دارد فرزند خود را به قدرت برساند و در این مدت هم سعی کرد این کار را به تدریج و بدون شوک قبلی به جامعه سعودی انجام دهد.

وی ابتدا سِمَت وزارت دفاع که یک پست کلیدی است را به همراه جانشینِ ولیعهدی را به وی سپرد تا مقدمات لازم را برای به قدرت رساندن وی فراهم کند.

در این مدت جانشین ولی‌عهد سعی کرد که محمد نایف را به حاشیه براند و وی را از تمامی دیدارها و مراسم حکومتی حذف کند به طوری که وی بود که ابتدا سران کشورهای دیگر را به حضور می‌پذیرفت و حتی در این مدت قدرت کار دستگاه دیپلماسی سعودی نیز عملا در دست محمد بن سلمان بود و وی بود که در دیدار از آمریکا و ملاقات با رئیس جمهوری و دیگر مقامات این کشور خود را نفر اول این کشور معرفی کرد و بدین ترتیب توانست در این مدت از خود چهره‌ای مقتدر نشان دهد.

محمد بن سلمان بعد از به قدرت رسیدن، جنگ در یمن را به راه انداخت و سعی کرد که در سیاست خارجی به جای تعامل راه تقابل را در پیش بگیرد.

وی همچنین در سیاست خارجی راه تقابل با جمهوری اسلامی را در پیش قرار گرفت و حتی در اظهار نظر اخیر خود ادعا کرده بود که جنگ را به داخل ایران می‌کشاند.

در دوران پسر شاه سعودی نیز روابط این کشور با متحدانش از جمله قطر بحرانی شد و این کشور به همراه امارات، بحرین و مصر روابط با دوحه را قطع و این کشور را تحریم اقتصادی کردند.

در واقع می توان گفت که ماجراجویی در سیاست خارجی، تقابل مستقیم با ایران، مداخله نظامی در یمن و تحریم اقتصادی قطر از اقدامات ولی‌عهد جدید سعودی طی این چند سال گذشته است.

به نظر می رسد که با انتخاب محمد بن سلمان این کشور به سمت ماجراجویی بیشتری در منطقه حرکت کند و این احتمال وجود دارد که به زودی به دلیل کهولت سن و نیز بیماری ملک سلمان که گفته می‌شود از بیماری آلزایمر رنج می‌برد، پادشاه عربستان به نفع پسرش محمد بن‌سلمان از قدرت کناره‌گیری کند و راه را برای به قدرت رسیدن و پادشاهی وی بر این کشور فراهم کند.

انتهای پیام/

R1016168/P36447/S8,90/CT4

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۵۱۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود

وزیر خارجه آمریکا دوشنبه و سه‌شنبه آینده به عربستان سعودی سفر و در مورد تلاش‌های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه رایزنی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ / دلار‌های نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • (ویدئو) ماجرای خواستگاری بازیگر معروف «نون خ» از دختر ترامپ