Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@23:49:27 GMT

۱۷۰ هزار سرنگ بین معتادان کارتن خواب در قزوین توزیع شد

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۷۵۱۱۹۲

۱۷۰ هزار سرنگ بین معتادان کارتن خواب در قزوین توزیع شد

قزوین- مدیرکل بهزیستی استان قزوین از توزیع بیش از ۱۷۰ هزار سرنگ و سر سوزن به معتادان کارتن خواب در سال گذشته خبر داد.

علیرضا وارثی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بیش از ۱۷۰ هزار سرنگ و سر سوزن بین معتادین کارتن خواب در سال گذشته توزیع شده است اظهار کرد: در راستای کاهش آسیب اعتیاد سرنگ های آلوده توسط تیم های سیار کاهش آسیب بهزیستی و همکاری مرکز بهداشت شهید بلندیان با امکانات مخصوص امحاء می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به اینکه اکثر مصرف کنندگان به روش تزریقی، از وسائل مشترکی استفاده می کنند و به همین دلیل هم در معرض خطر بیماری های ایدز و هپاتیت قراردارند بر لزوم توزیع سرنگ و سرسوزن و آموزش های لازم بین معتادین کارتن خواب تاکید کرد.

وارثی با بیان اینکه در سال جاری تیم های سیار کاهش آسیب در استان دوبرابرسال گذشته افزایش خواهد داشت خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۱ تیم سیار کاهش آسیب در استان فعال و سه تیم نیز در حال راه اندازی است.

وی با تاکید بر ضرورت امحاء سرهنگ های آلوده در سطح شهر اضافه کرد : اکثرمعتادین کارتن خواب وسایل استریل و ضد عفونی در اختیار نداشته و در اماکن غیر بهداشتی اقدام به تزریق مواد می کنند که این سرهنگ های آلوده در سطح شهر خطر بزرگی برای سلامت شهروندان خواهد بود.

مدیرکل بهزیستی استان اظهار کرد : در راستای پیشگیری از ابتلاء مصرف کنندگان تزریقی مواد مخدر به بیماری های عفونی واگیردار، به همت اداره بهزیستی شهرستان قزوین و با همکاری مرکز بهداشت شهید بلندیان در سال جاری سرهنگ های آلوده توسط تیم های سیار کاهش آسیب بهزیستی از طریق ظرف های مخصوص حمل سرنگ های آلوده که توسط مرکز شهید بلندیان در اختیار تیم ها قرار می گیرید در سطح شهرستان قزوین جمع آوری می شود که امیدواریم در طی سال جاری این طرح با همکاری مراکز بهداشت سایر شهرستان ها، کل استان را پوشش دهد.

وارثی در خصوص فعالیت های تیم سیار کاهش آسیب اضافه کرد: تیم امدادرسان سیار در مرحل اول به معتادان پرخطر خدمات اولیه کاهش آسیب از قبیل ارائه بسته های بهداشتی شامل سرنگ، سر سوزن، پد الکلی و آموزش رفتار کم خطر را ارائه نموده و معتادان پرخطر را به مراکز خدماتی دیگر مانند مراکز گذری، مراکز درمان و بازتوانی، مراکز مشاوره، مرتبط می سازند.

وی در پایان عنوان کرد: تیم های های سیار کاهش آسیب با هدف ارتقاء کیفیت زندگی مصرف‌کنندگان مواد بی‌خانمان و دارای رفتارهای پرخطر اقدام به کاهش عوارض ناشی از مصرف مواد در معتادان کرده و زمینه بازگشت به خانواده و جامعه را برای مصرف‌کنندگان موادایجاد می کند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۵۱۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،     مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی گفت: برنامه پیشگیری از تنبلی چشم سال گذشته در بین ۱۶۲ هزار و ۶۸۲ نفر از کودکان ۳ تا ۶ استان اجرا شد.

پروین محمدپوری، با اشاره به برنامه های اجرایی معاونت پیشگیری بهزیستی استان در سال گذشته افزود: در این مدت پنج هزار و ۱۲۳ تماس با دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی بهزیستی برای مشاوره تلفنی با خط ۱۴۸۰ انجام و همچنین طرح آگاه‌سازی با تأکید ویژه بر خود مراقبتی برای یکهزار و ۳۳۱ نفر از دختران و زنان استان از سوی دفتر پیشگیری از آسیبهای اجتماعی اجرا شد.

محمدپوری، با بیان اینکه مأموریت اصلی دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی، توانمندسازی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی است،گفت: ارائه خدمات تخصصی به موقع به گروههای هدف، مطالعه و تحلیل وضعیت موجود آسیبهای اجتماعی، ارائه راهکار لازم به نهادهای مربوطه و شناسایی مناطق آسیب زا در انجام مداخلات لازم را از اهداف دفتر آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی اعلام کرد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی، با اشاره به فعالیت اورژانس اجتماعی استان در سال گذشته هم گفت: در این مدت ۹ هزار و ۶۵۳ تماس شامل اختلالات حاد خانوادگی، کودک آزاری، سالمند آزاری، همسرآزاری و معلول آزاری با اورژانس اجتماعی استان برقرار شده که از این تعداد سه هزار مورد پذیرش مداخله انجام و پنج هزار نفر از خدمات سیار بهره مند شدند.

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی /جزییات این طرح چیست؟
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • مزایای بیمارستان سیار در موقعیت های بحرانی و اضطراری
  • جزییات ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی | جزییات این طرح چیست؟
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر
  • طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیلزده زرآباد آغاز شد
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل زده
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی