Web Analytics Made Easy - Statcounter

پادشاه عربستان سعودی چند روز پیش با ایجاد تغییراتی در نظام حکومتی این کشور، عملا نقش محمد بن نایف را کمرنگ‌تر و جایگاه محمد بن سلمان را تقویت کرد.

سرویس بین‌الملل فردا: سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی، در اقدامی فوری «محمد بن نایف»، ولیعهد و وزیر کشور عربستان سعودی، از مقام خود برکنار کرد و محمد بن سلمان (وزیر دفاع این کشور) را به عنوان ولیعهد جدید عربستان منصوب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درباره این اقدام پادشاه سعودی باید بدانیم:

۱- طبق حکم ملک سلمان، محمد بن‌نایف از تمامی مسؤولیت‌هایش از جمله ریاست شورای وزیران و وزارت کشور برکنار و «عبدالعزیز بن‌سعود» را به عنوان وزیر کشور جدید معرفی شد. طبق حکم ملک سلمان، محمد بن‌ سلمان علاوه بر ولیعهدی و معاون نخست‌وزیر، همچنان تصدی وزارت دفاع را بر عهده خواهد گرفت.

۲- پادشاه عربستان در پی رای‌گیری در هیئت بیعت، ولیعهد قبلی این کشور را برکنار و پسرش را ولیعهد کرد؛ اقدامی که از قبل هم قابل پیش‌بینی بود. در رای گیری هیئت بیعت، محمد بن سلمان از ۳۴ رای با ۳۱ رای به پست ولیعهدی رسیده است.

۳- با دستور جدید پادشاه سعودی، بند «ب» در ماده پنج اساسنامه حکومتی عربستان نادیده گرفته شده است. ماده پنجم مانیفست سلطنتی خاندان سعودی دارای پنچ بند است که در بند دوم یا بند «ب» آمده است که منصب پادشاهی عربستان تا پیش از فوت تمامی فرزندان پسر عبدالعزیز بن عبدالرحمان فیصل آل سعود، بنیانگذار پادشاهی سعودی از برادر بزرگتر به برادر کوچکتر به ارث می‌رسد. لذا این برای اولین بار است که قدرت از پدر به پسر به ارث می‌رسد.

۴- پادشاه عربستان درخواست کرده است که امشب در مکه مکرمه و بعد از نماز تراویح، با ولیعهد جدید بیعت عمومی شود.

۵- دو روز قبل «حمد المزروعی» معروف‌ترین وبلاگ‌نویس و فعال اماراتی نزدیک به محمد بن‌زاید، ولیعهد ابوظبی، در یک توئیت نوشته بود: «محمد بن سلمان پادشاه آینده عربستان است.» پادشاه عربستان سعودی چند روز پیش با ایجاد تغییراتی در نظام حکومتی این کشور، عملا نقش محمد بن نایف را کمرنگ‌تر و جایگاه محمد بن سلمان را تقویت کرد.

۶- «مجتهد» که ظاهراً شاهزاده‌ای فراری و در عمل افشاگر خاندان آل سعود محسوب می‌شود، در حساب توئیتری خود نوشت: «ملک سلمان بزودی به نفع پسرش محمد از قدرت کناره گیری می‌کند.»

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۵۱۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی

وزیر خارجه آمریکا دوشنبه و سه‌شنبه آینده به عربستان سعودی سفر و در مورد تلاش‌های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه رایزنی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ / دلار‌های نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • نخست وزیر اسپانیا در فکر کناره گیری از قدرت