Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@03:24:09 GMT

گلایه نماینده اصفهان از روند پروژه بهشت‌آباد

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۷۵۱۵۳۸

گلایه نماینده اصفهان از روند پروژه بهشت‌آباد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: درباره پروژه تونل بهشت آباد گلایه مند هستیم؛ این پروژه قرار بود برای انتقال آب مختص استان اصفهان انجام گیرد، اما استان‌های دیگر در این زمینه فعال تر هستند.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا فولادگر عصر روز گذشته (سه‌شنبه) در نشست خبری، اظهار کرد: بررسی‌های بودجه ۹۶ و برنامه ششم توسعه همزمان شده بود و به همین دلیل بودجه سال ۹۶ به صورت صد درصدی مبتنی بر برنامه ششم توسعه نشد، اما توانستیم بسیاری از احکام برنامه ششم را با بودجه ۹۶ هماهنگ و برایش ردیف تعیین کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در اواخر اسفند سال گذشته، کمیسیون ویژه حمایت از تولید و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ در مجلس رای آورد و مسئولیتش را بر عهده من گذاشتند، بلافاصله در همان اسفند کارهای کمیسیون را آغاز کردیم. برای این کمیسیون چهار کارگروه اشتغال و رفع موانع اشتغال، حمایت از تولید داخل و رفع موانع تولید، بهبود فضای کسب و کار و تداوم نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ در نظر گرفته شد.

فولادگر ادامه داد: مقام معظم رهبری در مراسم افطاری که با مسوولان داشتند، بار دیگر به اصل ۴۴ اشاره کردند، این موضوع جزو خواسته‌های رهبری و مردم از مسوولان است. یکی دیگر از محورهایی که مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار دارد تولید داخل و حمایت از تولید داخل است؛ بنابراین موضوعاتی مانند اشتغال، تولید و بهبود کسب و کار که در کمیسیون ویژه حمایت از تولید و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ مطرح شده، همان موضوعاتی است که همواره مورد توجه مقام معظم رهبری، قوه مجریه و قوه مقننه است.

وی با بیان اینکه جلسات این کمیسیون را مرتبا برگزار کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: در کمیسیون تولید ملی روال بر این قرار است که از دولت و دستگاه‌های اجرایی دعوت می‌کنیم تا جلسات به صورت مستقل از دستگاه‌های اجرایی برگزار نشود. بنابراین یکی از ارکان جلسات کارگروه‌ها بخش دولتی است و بخش خصوصی و نمایندگان مجلس نیز از دیگر ارکان کارگروه‌ها محسوب می‌شوند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خوشبختانه قانون‌ تولید داخل و رفع موانع تولید به صورت کامل بررسی شده است، ادامه داد: در کارگروه اشتغال و کارگروه تولید داخل در جلسات کمیسیون در مرحله اول به قانون‌گذاری نمی پردازیم بلکه زمانی به این سمت حرکت می‌کنیم که به دلیل خلاء قانون نیاز به اصلاح باشد.

باید شاخص‌های بهبود کسب و کار را افزایش دهیم

فولادگر اضافه کرد: در کارگروه بهبود کسب و کار، قانون‌های کسب و کار، اجرا، خلاءها و کمبودهای قانونی بررسی شده است. در چند سال قبل، ایران در فضای کسب و کار از بین ۱۸۳ کشور، رتبه ۱۵۳ را داشت و در حال حاضر به رتبه ۱۲۰ رسیده ایم. کسب این رتبه با اصلاح اطلاعات بوده است و معتقدیم باید بیشتر روی محتوا کار کنیم تا شاخص‌های بهبود کسب و کار را افزایش دهیم.

وی اظهار کرد: در مجلس نیز ۲۲ مولفه در فضای بهبود کسب و کار هر سه ماه یکبار در سراسر کشور، پایش و گزارش ارایه می‌شود. بخش خصوصی (اتاق بازرگانی) نیز اخیرا کار مشابهی را آغاز کرده است و ۲۷ مولفه محیطی کسب و کار را پایش می‌کند. نکته قابل توجه این است که پایش اتاق بازرگانی و مرکز پژوهش‌های مجلس همگرایی‌هایی داشته‌اند. در هر دو پایش، سرمایه در گردش، عدم دسترسی به منابع مالی برای سرمایه در گردش و دسترسی دشوار به تسهیلات بانکی از جمله شاخص‌ها بوده‌اند.

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید در مجلس گفت: در کارگروه اشتغال دیگر به سراغ قوانین نرفتیم بلکه از دولت خواسته‌ایم تا گزارش‌هایی را ارایه کند که برای اشتغال چه کرده‌اند.

فولادگر اضافه کرد: حدود ۳۰ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار هستند. دولت اعلام کرده است که ۱۲.۵ درصد بیکار هستند در حالی که این میزان بر مبنای یک ساعت کار در روز محاسبه شده است، اما اشتغال پایدار و مستمر چیزی حدود ۲۴ درصد است.

وی تاکید کرد: دولت مدعی است که هر سال ۶۰۰ هزار شغل ایجاد کرده است، اما چون تقاضای شغل افزایش یافته است، این میزان شغل نمی‌تواند کارساز باشد. در روزهای نخست تبلیغات انتخاباتی، فضای سنگینی علیه منتقدین ایجاد کردند مبنی بر اینکه شعارها پوپولیستی است اما در روزهای آخر آقای روحانی در صداوسیما بیان کرد که تکلیف ۸ درصد رشد اقتصادی تنها زمانی محقق می شود که سالانه ۹۰۰ هزار شغل ایجاد شود.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن ادامه داد: همچنین آقای نیلی، مشاور اقتصادی رییس جمهور در مجلس برای رشد اقتصادی ۸ درصد ایجاد یک میلیون شغل را اجتناب‌ناپذیر دانست.

چرا اصل ۴۴ قانون اساسی درست اجرا نشده است؟

وی اظهار کرد: طرح حمایت از هنرمندان و استادکاران صنایع دستی چند مصوبه خوب دارد و فرصت مناسبی برای اشتغال زایی فراوان در این حوزه را ایجاد خواهد کرد.

فولادگر با بیان اینکه در اصل ۴۴، کاهش تصدی‌گری دولت و توانمندسازی بخش خصوصی هدف بوده است، اظهار کرد: در کارگروه اصل ۴۴ نیز موانع را شناسایی کرده ایم و به دنبال پاسخ این پرسش بوده ایم که چرا اصل ۴۴ قانون اساسی درست اجرا نشده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی به لایحه اصلاح بخشی از ساختار دولت اشاره کرد و گفت: در این لایحه وزارتخانه‌های بازرگانی، صنایع و معادن، راه و ترابری، مسکن و شهرسازی تشکیل می‌شود و سازمان جوانان نیز از وزارت ورزش جدا خواهد شد. دولت این لایحه را به صورت دو فوریتی وارد مجلس کرد، اما ما مخالف دو فوریتی بودن آن بودیم، اگر موافقت می‌کردیم در واقع دو روزه این لایحه بسیار مهم وارد صحن مجلس می‌شد.

وی افزود: مجلس در حال پیگیری طرحی است که وزارت میراث فرهنگی تشکیل شود تا پاسخگویی به مجلس وجود داشته باشد. همچنین وزارت تعاون، رفاه و کار هم وجود دارد که در لایحه دولت مطرح نشده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شش ماه پس از قانونی که برای ادغام وزارتخانه ها تصویب شد، قرار بر این شد که دولت شرح وظایف بیاورد. در دولت دهم که شرح وظایفی به مجلس ارایه شد دولت یازدهم هم که شاید خودش مخالف این موضوع بود، شرح وظایف به مجلس نیاورد، البته دولت یازدهم برای وزارت تعاون، رفاه و کار شرح وظایف به مجلس ارایه کرد.

فولادگر ادامه داد: ادغام صورت نگرفته بلکه الحاق انجام شده پس نمی‌توان در مورد موضوع این وزارتخانه ها نظری ارایه کرد چرا که شرح وظایف مشخص نیست.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به حوادث تروریستی ۱۷ خرداد ماه در مجلس اشاره کرد و با گرامیداشت یاد شهدای این حادثه گفت: خدا را شاکر هستیم که نیروهای مسلح در سپاه پاسداران اقدام تحسین برانگیزی را انجام دادند که حاوی چند پیام است؛ پیام اول به خود تروریست‌ها بود مبنی بر اینکه هر جایی که باشند با آنان مقابله خواهیم کرد و انتقام خون شهدایمان را از آنان خواهیم گرفت، پیام دوم به حامیان آنان است که بدانند که ما برای تضمین امنیت‌مان مرز نمی شناسیم.

اعمال تحریم های جدید نقض برجام است

فولادگر اضافه کرد: پیام سوم نیز به آمریکا است، آمریکایی ها باید بدانند که اعمال تحریم های جدید نقض صریح برجام است و ما دفاع موشکی و دفاع نظامی را تا هرجا بخواهیم ادامه خواهیم داد.

وی ادامه داد: پرتاب موشک توسط سپاه پاسداران یک پیام داخلی نیز داشت و آن حمایت و احساس غرور و امنیت مردم فارغ از احزاب سیاسی بوده است که انسجام ملی به وجود آورد و اقتدار ملی را به نمایش گذاشت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا مبنی بر این که آیا بودجه‌ای برای احیای زاینده رود اختصاص پیدا کرده است؟ گفت: تاکنون اعتبار مستقلی در برنامه ششم و بودجه سال ۹۶ برای احیای زاینده رود اختصاص پیدا نکرده است. اما برنامه ای برای احیای تالاب های کشور که تالاب گاوخونی یکی از آنها است، وجود داشته است.

وی با بیان اینکه عملیات بانکی بدون ربا در مجلس در حال پیگیری است، خاطرنشان کرد: در بحث صندوق توسعه ملی، برداشت ها از این صندوق ها، وابستگی به نفت را افزایش خواهد داد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: قانون شوراها باید اصلاح شود و شرایط حداقلی برای ورود به شوراها وجود داشته باشد. شوراها باید به سمت تخصص مدیریت شهری حرکت کنند نه اینکه به صورت سیاسی انتخاب شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۵۱۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در رابطه با چای دبش علیرغم اینکه تعدادی از نمایندگان از جمله شخص بنده در مجلس یازدهم خیلی در رابطه با آن صحبت کردیم ولی در نهایت لاپوشانی شد و کار نظارتی روی آن انجام نشد.   به گزارش ایلنا، جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی، درخصوص علت سکوت وعدم واکنش از سوی نمایندگان مجلس نسبت به موضوع آقای صدیقی و اینکه آیا این مساله یکی از نتایج یکدستی قواست که اشتباهات و کم‌کاری‌ها نادیده گرفته می‌شود و در این مساله هم انتقاد و اعتراضی به این مساله مطرح نشد؟ ، گفت: در رابطه با بحث نظارتی مجلس من این انتقاد و ایراد را به مجلس یازدهم وارد می‌دانم و یکی از ایرادات پررنگ مجلس یازدهم این بود که تقریبا مجلس و دولت یکی بودند زمینه‌اش هم این بود که بیش از ۲۰۰ نفر طی نامه‌ای از آقای رییسی که رییس یک قوه دیگر بود دعوت کردند تا کاندیدای ریاست جمهوری شود و بیش از ۲۲۰ نفر از نمایندگان طی نامه‌ای پیروزی در انتخابات را به ایشان تبریک گفتند و خب این باعث شد که مجلس یازدهم در بُعد نظارتی خوب عمل نکند.   وی ادامه داد: بنده هم در این مجلس بودم و این انتقاد شامل همه ما می‌شود اگرچه که ما تلاش کردیم و در بحث‌های نظارتی کار کردیم ولی خب در مجموع شامل همه نمایندگان مجلس یازدهم می‌شود.   عضو فراکسیون مستقلین مجلس خاطرنشان کرد: ما نباید بین افراد در برخوردها اختلاف قائل شویم، کسی که امام جمعه بوده یا استاندار بوده یا وزیر بوده اگر تخلفی مرتکب شده باشد برخورد با این فرد نه‌تنها نباید کمتر از دیگران باشد بلکه باید با شدت بیشتری اتفاق بیفتد چراکه هزینه اشتباه و تخلف چنین افرادی برای نظام و کشور بیشتر است و از سوی دیگر درس درس عبرتی برای دیگران و مسئولین باشد که در آینده ارتکاب به چنین تخلفات یا اشتباهاتی را تکرار نکنند.   محمودزاده تصریح کرد: من واقعا به این موضوع ایراد وارد می‌کنم که موضوع آقای صدیقی خیلی جدی در رسانه‌ها مطرح شد، خودش هم پذیرفت و از مردم عذرخواهی کرد اما تا قبل از عذرخواهی و پذیرفتن خودش هیچ ورودی به این مساله نشد، در حالیکه باید به قوه قضاییه ارسال می‌شد و کمیسیون اصل ۹۰ به این موضوع ورود می‌کرد و این پرونده را به قوه قضاییه معرفی می‌کرد یا تحقیق و تفحص می‌کردند که در این اتفاق از این برخورد‌های نظارتی کوتاهی شد.   عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ابراز داشت: در رابطه با چای دبش هم علیرغم اینکه تعدادی از نمایندگان از جمله شخص بنده در مجلس یازدهم خیلی در رابطه با آن صحبت کردیم ولی در نهایت لاپوشانی شد و کار نظارتی روی آن انجام نشد.   وی عنوان کرد: این‌ها مشکلاتی بوده که در مجلس یازدهم وجود داشته و فکر کنم در مجلس دوازدهم بدتر هم خواهد شد با توجه به اینکه در انتخابات مجلس دوازدهم دایره انتخاب مردم کوچک بود، یعنی رد صلاحیت زیاد بود و بعد از جناح‌های مختلف کمتر حضور داشتند و مشارکت پایین بود. این‌ها باعث می‌شود که دوباره مجلس دوازدهم یک دست‌تر از مجلس یازده شود با دولت و خیلی نزدیک باشند که این یکی از ایرادات مجالس خواهد بود چون در نهایت اگر تخلفاتی در بدنه دولت صورت گیرد چون مجلس و دولت یکی هستند مجبورند که کوتاه آمده و نادیده بگیرند. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فلاحت پیشه : هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران / سرنوشت پول های اختلاس شده هم مشخص نشد روزنامه هم میهن : دولت از شفافیت در باره بدهکاران بانکی می گوید اما حتی یک سطر از دلیل پرداخت 3.7میلیارد دلار به صاحب شرکت چای دبش منتشر نمی کند نماینده مجلس : مردم از چپاول‌های درشت مانند چای دبش نتیجه می‌گیرند که اموال آنان بلاصاحب است

دیگر خبرها

  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • شتاب یک پروژه بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • افزایش ایست‌های بازرسی در تهران؛ نماینده مجلس: این‌ها جزو وظایف عادی فراجا است!
  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس
  • (تصاویر) بهشت اردیبهشت اصفهان
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • بهشت اردیبهشت اصفهان
  • ببینید | اظهارات تکان‌دهنده یک نماینده مجلس؛ بزرگان ما برای درمان مریضی‌شان سریع به اروپا می‌روند اما برای اقتصاد بیمار نه!
  • مسؤولان اصفهان عزمی جدی برای ساماندهی منطقه جوی‌آباد ندارند
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند