Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@02:32:59 GMT

۸۰ متر مکعب پساب وارد تصفیه خانه شهر ماهنشان می‎شود

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۷۵۱۸۶۹

۸۰ متر مکعب پساب وارد تصفیه خانه شهر ماهنشان می‎شود

زنجان-مدیر عامل شرکت آبفای استان زنجان گفت: در حال حاضر فقط ۸۰ متر مکعب پساب وارد تصفیه خانه شهر ماهنشان می‎شود وتصفیه خانه با این ظرفیت نمی‎تواند کار کند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا جزء قاسمی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه مردم شهرستان ماهنشان از تصفیه‎خانه شهر ماهنشان استقبال نمی کنند، افزود:با وجود پیگیری‎ها و مشوق‎هایی که شرکت آب و فاضلاب شهری استان داشت، مردم شهر ماهنشان همکاری برای اتصال به شبکه فاضلاب ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: در حال حاضر فقط ۸۰ متر مکعب پساب وارد تصفیه خانه شهر ماهنشان می‎شود وتصفیه خانه با این ظرفیت نمی‎تواند کار کند و باید در طول شبانه روز، حدود ۵۰۰ متر مکعب پساب وارد این تصفیه خانه شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان گفت: این تصفیه خانه بسیار مجهز بوده اما حتی ادارات شهرستان ماهنشان هم به شبکه فاضلاب متصل نشده‎اند.

جزء قاسمی تاکید کرد: استفاده از آب برای بالا رفتن حجم پساب، یکی از راهکارهای فعال شدن تصفیه خانه ماهنشان است و اما این روش‎ها موقت است و تنها ۴۰۰ فقره انشعاب در شهر ماهنشان نصب شده و ۲۲۰ فقره از این انشعابات هم از شبکه فاضلاب استفاده می‎‏کنند.

وی افزود: متاسفانه در استان زنجان هم استقبال از وصل انشعاب فاضلاب شهری هم آن طور که باید خوب نیست.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان تصریح کرد: اطلاع رسانی‌های لازم برای اتصال به شبکه فاضلاب در شهر ماهنشان صورت گرفته وانشعاب آب و فاضلاب ملزوم یکدیگر هستند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان گفت:۷۱۰ هزار نفر در ۲۱ شهر استان زنجان تحت پوشش این شرکت هستند و عمده تامین آب شرب مورد نیاز این افراد از طریق سفره‎های زیرزمینی صورت می‎گیرد.

جزء قاسمی یادآورشد: استان زنجان دارای پنج آزمایشگاه شامل آزمایشگاه مرکزی کنترل کیفیت آب استان، میکروبی ابهر، میکروبی خدابنده، آزمایشگاه فاضلاب ماهنشان و آزمایشگاه تصفیه خانه فاضلاب زنجان است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۵۱۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید علمی دانش آموزان از تصفیه خانه آب ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،این دانش آموزان دانش آموزان در قالب یک تور علمی، از تصفیه خانه آب شهر ارومیه بازدید و با روند و مراحل تصفیه آب شرب آشنا شدند.   این بازدید در راستای فعالیت‌های آموزشی و با هدف آشنایی دانش آموزان از تأسیسات و فرآیند تصفیه آب انجام شد.   در این بازدید کارشناسان تصفیه خانه آب ارومیه چگونگی روند تصفیه آب مصرفی را برای دانش آموزان شرح دادند.

دیگر خبرها

  • تعریف ۷۵ پروژه در قالب ۵۲ تصفیه‌خانه برای ۹.۳ میلیون نفر
  • آزادسازی آب شرب از صنایع آذربایجان شرقی
  • حمایت آبفای کشور از پروژه های اولویت دار ایلام در حوزه آبرسانی
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • حفر و تجهیز ۳۷ حلقه چاه آب شرب طی سال گذشته در همدان
  • روایت ۲۰۰۰ نفری که بعد از چند دهه صاحب «آب» شدند
  • رودخانه دز، پنهان زیر پوست فاضلاب‌های شهری
  • بازدید علمی دانش آموزان از تصفیه خانه آب ارومیه
  • عملکرد فیلتر ممبران در دستگاه تصفیه آب
  • ۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد