Web Analytics Made Easy - Statcounter

بی‌بی‌سی گزارش داده اسنادی به دست آورده که نشان می‌دهد دولت انگلیس از درخطر بودن جان مسلمانان در برج گرنفل خبر داشته اما بنا به دلایلی از رفع این خطر چشم‌پوشی کرده است.

چهارشنبه گذشته برج 24 طبقه و مسلمان‌نشین گرنفل در لندن آتش گرفت و به مدت 30 ساعت در آتش  سوخت. تا کنون مرگ 79 تن از ساکنان آن اعلام شده،  به دلیل احتمال ریزش هنوز آتش‌نشانان نمی‌توانند وارد خرابه ساختمان شوند تا اجساد دیگر ساکنان را پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پلیس لندن هشدار داده به دلیل شدت آتش‌سوزی ممکن است هیچ وقت نتواند اجساد قربانیان را شناسایی کنند. این حادثه به دلیل بالا بودن تلفات آن به نماد مخالفت با شهرداری لندن و دولت انگلیس نیز تبدیل شد.
با گذشت یک هفته از این فاجعه هر روز اعتراضات به دولت ترزا می در مدیریت این بحران بیشتر می‌شود. در همین راستا شبکه خبری بی‌بی‌سی نیز در گزارشی نوشته به اسنادی دست پیدا کرده که نشان می‌دهد دولت در حفظ ایمنی ساکنان این برج کوتاهی کرده است. بر اساس این گزارش  نامه‌هایی فاش شده‌ که بر اساس آن معلوم می‌شود چهار وزیر دولت انگلیس به طور جداگانه، درباره وقوع آتش‌سوزی در چند برج از جمله «گرنفل» هشدار دریافت کرده بودند. بر اساس این نامه‌ها مشخص می‌شود سال‌هاست که کارشناسان نگران امنیت برج‌ها در انگلیس بوده‌اند اما دولت به دلایلی به این هشدارها توجه نکرده است.
بی‌بی‌سی نوشته: «همچنین بعد از یک آتش‌سوزی مرگبار در جنوب لندن که سال 2009 به وقوع پیوست، پیشنهادهایی به وزرای دولت برای حفظ جان مردم ساکن این برج‌ها داده شد اما مسئولان از اجرای آن چشم‌پوشی کرده و با وجود وعده دولت برای بازنگری مقررات آتش‌نشانی در سال 2013 چینن اقداماتی تاکنون عملی نشده است.»
بی‌بی‌سی ادامه داده «نامه‌های متعددی به وزرای دولت انگلیس فرستاده شده و درباره تراژدی‌های دیگر هشدار داده شده بود اما چهار وزیر کابینه که این نامه‌ها را دریافت کردند، برای بهبود مقررات اقدامی نکرده‌اند.»
 گفتنی است مسلمانان در انگلیس شهروند درجه 2 حساب می‌شوند، بنابراین هیچ بعید نیست ساکنان این برج قربانی تمایلات نژادپرستانه دولت انگلیس شده باشند!
یکی از ساکنان ساختمان‌های اطراف برج «گرنفل» نیز گفت،42 جسد شامل کودکان و افراد مسن در یکی از اتاق‌های برج بر روی هم انباشته شده‌اند.
این فرد همچنین گفته که آتش‌نشانان نمی‌توانند این اطلاعات را در اختیار عموم بگذارند چراکه ممکن است اخراج یا تنبیه شوند.
سخنگوی پلیس لندن نیز گفت‌، درباره ادعای 42 جسد هیچ اظهارنظری نمی‌کند، ولی (نیروها) به تحقیقات و جست‌وجوها ادامه می‌دهند.
بعد از این حادثه یک خواننده پاپ در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی ضمن انتقاد از مسئولان انگلیسی گفته بود مقامات و رسانه‌ها تعداد تلفات را مخفی کرده و همه واقعیت را بیان نمی‌کنند.
بامداد چهارشنبه گذشته برجی 24 طبقه در لندن آتش گرفت و به مدت30 ساعت در آتش سوخت.

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۵۱۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گواردیولا: منچسترسیتی و آرسنال از وضعیت لیورپول در امان نیستند

گواردیولا با توجه به بازی‌های باقی مانده که از نگاه او دشوار هستند، به بازیکنان هشدار داد که منچسترسیتی نیز می‌تواند مثل لیورپول بخورد 

طرفداری | منچسترسیتی در یکی از بازی‌های معوقه خود به پیروزی دست یافت تا با یک بازی کمتر به یک امتیازی آرسنال برسد. 

شاگردان پپ گواردیولا در ورزشگاه آمکس کار چندان سختی برای پیروزی مقابل برایتون نداشتند و در پایان با گل‌های کوین دی بروین، فیل فودن و خولیان آلوارز به برتری 4-0 دست یافتند. سیتیزن‌ها که اکنون در بهترین فرمشان قرار گرفته‌اند، تنها 5 پیروزی برای دست‌یابی به چهارمین جام پیاپی خود در لیگ برتر فاصله دارند. گواردیولا در اولین واکنش مقابل دوربین اسکای قرار گرفت.

امشب با این پیروزی یک عرضه اندام داشتید. چه‌قدر پیام شما برای رقبا مهم بود؟ عرضه اندام ما 3 امتیاز بود! این تنها پیام بازی بود. ما دو صبح باید خانه باشیم و فردا به ناتینگهام سفر کنیم. پیام بازی همین بود، ما پیروز شدیم و باید ببینیم چه کاری می‌توانیم برای قهرمانی انجام دهیم.  همیشه به این نکته اشاره می‌کنید که «می‌دانید چه کاری انجام دهید». این دانش چه‌قدر برای کورس مهم است؟ 

ما قبل در چنین موقعیتی حضور داشته‌ایم اما به معنای پیروزی نیست. برای این که یک اتفاق انجام بگیرد، ما باید یه کاری انجام بدیم. برایتون تسلیم نمی‌شود، در نیمه دوم دیدید. اما در نیمه اول بازی‌خوانی کردیم، فضای خالی پیدا کردیم و در زمان درستی به گل رسیدیم. لحظاتی ما آن‌ها را مجازات کردیم. 

امروز اختلاف تفاضل گل با آرسنال را تک رقمی کردید. به آن‌ها می‌رسید؟  

رسیدن به آن‌ها سخت است. فاصله زیادی وجود دارد. آن‌ها گل‌های زیادی می‌زنند و گل چندانی دریافت نمی‌کنند. باید ادامه دهیم، فارست می‌خواهد زنده بماند. خارج از خانه با فولام و اسپرز بازی داریم. بازی مقابل اسپرز همیشه سخت است.  

کوین دی بروین اولین بار ضربه سر گلزنی کرد. نظرتان چیست؟ 

اگر او می‌خواهد گل‌های بیشتری با سر به ثمر برساند، ما استقبال می‌کنیم. 

فیل فودن هم به گل شماره 55 خود رسید. او تحت هدایت شما پیشرفت کرده است. فودن کاندید بازیکن سال خواهد بود؟ 

بله، البته. اما او فقط جام قهرمانی لیگ برتر را می‌خواهد. او در گل‌های زیادی مشارکت دارد و در این سن، جام‌های زیادی کسب کرده است. نسبت به چند بازی گذشته کمی بهتر بازی کرد. سرعت بیشتری داشت و آرام‌تر بود.  

در مورد کورس قهرمانی، هنوز هم سه تیم حاضر هستند؟ 

بله. اتقاقات زیادی می‌تواند رخ دهد. کورس قهرمانی تنها بین ما و آرسنال نیست. اتفاقی که برای لیورپول افتاد، دو شکست متوالی، می‌تواند برای ما و آرسنال هم رخ دهد. هیچکس امن نیست. احترام من به لیورپول از همیشه بیشتر شده است. هفته آینده با ناتینگهام فارست بازی داریم، این تیم برای زنده‌ماندن بازی می‌کند. در حال حاضر مهم‌ترین مسئله این است که ما در کورس حضور داریم و بازی‌های زیادی باقی مانده است. فقط می‌توانیم بابت این پیروزی خوشحال باشیم چون از برنامه سختی به اینجا رسیدیم. 

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • دولت انگلیس بخشی از محور نسل‌کشی در غزه است
  • ابراز خشم و انزجار از رژیم صهیونیستی و حامیانش در لندن
  • تظاهرات حامیان فلسطین در لندن + تصاویر
  • خروش مردم انگلیس در حمایت از فلسطین
  • درخواست رانندگان برای رسیدگی به جاده باریک و خطرناک نشتیفان - قائن + فیلم
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • اعتراض دانشجویان حامی فلسطین در شهر‌های انگلیس
  • گواردیولا: منچسترسیتی و آرسنال از وضعیت لیورپول در امان نیستند
  • تلاش فعالان مدنی در انگلیس علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی
  • واکنش انگلیس به کشف گورهای دسته‌جمعی در نوار غزه: تحقیقات اسرائیل کفایت می‌کند