Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: بافت تاریخی شیراز برای نخستین بار در قالب طرحی با کمک ایتالیایی‌ها مرمت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به‌نقل از روابط‌عمومی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس، مصیب امیری اظهار داشت: طرح جامع حفاظت شهری در بافت تاریخی شیراز با حمایت وزارت راه‌وشهرسازی، شرکت عمران و بهسازی، سازمان میراث‌فرهنگی و پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و با همکاری یک گروه ایتالیایی به سرپرستی پروفسور یوکا یوکیلتو،آذر سهیل وکارلو چزاری در پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی شیراز در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: این طرح برای نخستین‌بار است که در کشور اجرا می‌شود و در مرحله اول این طرح، بیش از 6 هزار و 700 بنا از مجموع حدود 12 هزار بنای بافت 357 هکتاری شبرازمستندنگاری شده است.

امیری افزود: در حال حاضر برداشتاطلاعات از تک تک بناها در زمینه‌های ویژگی‌هایمعماری، وضعیت فیزیکی و کالبدی ووضعیت اجتماعی آغاز شده و با پیشرفت فیزیکی 60 درصدی این بخش انتظار می‌رود تا 2 ماه آینده این طرح پایان یافته و طرح پیشنهادی گروه ایتالیایی با جزئیات لازم تا شش ماه آینده ارائه و اجرایی شود.

مدیر کل میراث فرهنگی فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملکرد حوزه میراث فرهنگی بیان کرد: درسال گذشته 16 بنای تاریخی مورد مرمت و حفاظت قرار گرفت.

انتهای پیام/

R41382/P41362/S6,61/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۵۲۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاروانسرای ینگی‌امام به بخش خصوصی واگذار می‌شود

ایسنا/البرز مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز از پیگیری واگذاری کاروانسرای ینگی امام به بخش خصوصی و همچنین ایجاد پایگاه میراث ملی این کارونسرا در سال ۱۴۰۳خبر داد.

به گزارش ایسنا، رحیم خاکی روز شنبه هشتم اردیبهشت اظهار کرد: کاروانسرای ینگی امام یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب استان البرز است که سال گذشته همراه با ۵۳ کاروانسرای دیگر در پرونده کاروانسرا های ایرانی به ثبت جهانی رسید.

 
به گفته مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز با اشاره به اینکه شرایط بنای کاروانسرا اکنون به گونه‌ای است که به مرمت نیاز دارد و باید هر چه سریعتر برای این موضوع اقدام شود.
 
او با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ الی ۲۰۰ میلیارد تومان برای مرمت کامل این بنا نیاز است، گفت: اعتبارات ناچیری هر ساله برای مرمت بخش هایی از این بنا در نظر گرفته می شود که جوابگوی نیاز مرمتی آن نیست، بنابراین اولویت واگذاری این بنا به بخش خصوصی است تا یکبار به صورت کامل مرمت بنا صورت گیرد.
 
به گفته او کاروانسرای ینگی امام  از لحاظ موقعیت قرارگیری و دسترسی یکی از بهترین گزینه‌ها برای تبدیل به اقامتگاه و یا گذر فرهنگی به عنوان محلی برای برگزاری رویدادها، نمایشگاه‌ها و بازارچه صنایع دستی و فرهنگی است که در راستای حمایت از تولید ملی نیز قرار می گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مرمت کاروانسرای ینگی‌امام ۲۰۰ میلیارد تومان می‌خواهد
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • کاروانسرای ینگی‌امام به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز با میراث فرهنگی
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز
  • تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای توسعه بافت تاریخی بوشهر
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • بررسی کاربرد فناوری‌های نوین درجلوگیری از آسیب‌های طبیعی به بنا‌های تاریخی