Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- پس از گزارش‌های اخیر مبنی بر همدستی یک نماینده سنا با مهاجمان انتحاری، نماینده مردم قندهار در پارلمان افغانستان گفت که برادر رئیس سنای افغانستان با عاملان انتحاری همکاری می‌کرده است. به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان، نماینده قندهار در پارلمان افغانستان اعلام کرد که برادر «فضل‌الهادی مسلمیار» رئیس سنای افغانستان راهنمای مهاجمان انتحاری در حمله به ساختمان کابل بانک در شهر جلال‌آباد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود این مهاجمان از سوی برادر مسلمیار نگهداری می‌شدند و سازمان امنیت ملی افغانستان نیز از این موضوع آگاه است، اما به دلیل فشارهای رئیس سنای افغانستان نتوانسته‌‌ اقدامی انجام دهند و مجبور به کتمان این موضوع شده‌اند.

از سوی دیگر، روز گذشته نیز «نیلوفر ابراهیمی» نماینده بدخشان در پارلمان افغانستان اعلام کرد که یکی از نمایندگان پارلمان و یکی از نمایندگان سنا تلاش دارند تا عاملان انتحاری را به داخل صحن این مجلس منتقل کنند که از سوی عبدالرئوف ابراهیمی رئیس پارلمان نیز این موضوع تایید شد.

«فضل‌الهادی مسلمیار» رئیس سنای افغانستان نیز در واکنش به این موضوع اظهارات اخیر نمایندگان افغان در مورد همکاری برادرش با مهاجمان انتحاری را به شدت رد کرده است.

وی درباره اظهارات نمایندگان پارلمان گفت که هدف توطئه سیاسی قرار گرفته است و حکومت باید این موضوع را بررسی کند زیرا پیگیری این موضوعات مسؤلیت امنیت ملی و حکومت افغانستان است.

این در حالی است که چند روز قبل نیز یک جنگجوی داعشی که از سوی طالبان اسیر شده بود در ویدئویی اعتراف کرد که این گروه از سوی فضل‌الهادی مسلمیار حمایت مالی و تجهیزاتی می‌شود.

وی مدعی شده بود که چند بار به دیدار مسلمیار رئیس سنای افغانستان به دفتر کاری‌اش‌ در جلال‌آباد رفته بود.

از سوی دیگر «ظاهر قدیر» نماینده مردم ننگرهار در پارلمان افغانستان نیز تصریح کرد مسلمیار رئیس سنای افغانستان به دلیل اتهامات تروریستی در فهرست سیاه آمریکا قرار دارد.

با این حال مقامات امنیتی افغان تا کنون در این مورد اظهار نظری نکرده‌اند.

از سوی دیگر برخی نیز می‌گویند که پشت پرده حملات انتحاری در کابل و گروه داعش مسلمیار رئیس سنا، «معصوم ستانکزی» رئیس امنیت ملی و حنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان قرار دارند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۵۴۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است / عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن

مدیرعامل کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان گفت: دومین قطار ترانزیتی افغانستان بعد از تخصیص لکوموتیو کنسرسیوم برای خروج از کشورT امکان حرکت دارد که در ادامه مشروط به همکاری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از ایراف، اداره راه‌آهن افغانستان در شبکه ایکس اعلام کرده است که، دومین قطار ترانزیتی افغانستان از مسیر ایران به مقصد ترکیه آماده‌ی حرکت است.

این اداره با اشاره به همکاری کشورهای همسایه افغانستان آورده است: ما علاوه‌بر انتقال کالاها، قلب‌ها را نیز به یکدیگر متصل می‌کنیم.

این در حالی است که، اولین قطار ترانزیتی افغانستان به مقصد ترکیه در ایستگاه شمتیغ متوقف شده است.

در خصوص این موضوع «مصطفی رضایی» مدیرعامل کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان به ایراف گفت: پس از این‌که اولین قطار ترانزیتی افغانستان به ترکیه به دلیل ناهماهنگی شرکت راه‌آهن دو هفته در مرز شرقی کشور گرفتار شد، بر اساس دستور دفتر رئیس‌جمهور، وزیر راه و شهرسازی به موضوع ورود کرد.

وی افزود: همچنین نامه تعیین‌کننده نماینده ویژه وزارت راه و شهرسازی برای آغاز بهره‌برداری تجاری از محور ریلی خواف - هرات با پیگیری‌هایی که نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان و استاندار خراسان رضوی انجام دادند، تعیین تکلیف صورت گرفت.

رضایی در ادامه توضیح داد: از این‌رو در روزهای جاری این قطار از نقطه صفر مرزی حرکتش را به سمت مرزهای غربی کشور برای خروج به سمت ترکیه آغاز خواهد کرد.

مدیرعامل کنسرسیوم توسعه ریلی در خصوص قطارهای ترانزیتی بعدی از افغانستان که وارد ایران می‌شود، مطرح کرد: بعد از تخصیص لکوموتیو کنسرسیوم برای خروج از کشور امکان حرکت قطارها است که در ادامه مشروط به همکاری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی انجام خواهد شد.

رضایی در نهایت خبر داد که در روزهای آتی دومین قطار ترانزیتی هم وارد کشور خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی
  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است؛ عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا
  • همکاری‌ چین در زمینه‌های اقتصادی تجاری با افغانستان
  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است / عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن
  • از سرمایه گذاری پکن در افغانستان حمایت می کنیم
  • همکاری شرکت هواپیمای اتحاد امارات با کام‌ایر افغانستان
  • کمک ۲۰ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • مطالبات پارلمان کودک مورد پیگیری قرار می گیرد
  • بازخوانی یک جنایت