Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، شبهاتی در روند انتخابات اخیر شورای اسلامی شهر بندرعباس به‌وجود آمد که موجب اعتراض و شکایت بیش از 60 تن از کاندیداهای این دوره از انتخابات شد که احراز این موضوع موجب شده است هیأت نظارت هرمزگان دستور بازگشایی تمامی صندوق‌ها را نیز صادر کند، به‌همین منظور حزب مؤتلفه اسلامی شاخه هرمزگان ضمن درخواست بازشماری تمامی صندوق‌های رأی به حمایت از کاندیداهای معترض بیانیه‌ای را صادر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن بیانیه حزب مؤتلفه اسلامی شاخه هرمزگان بدین شرح است:

بسمه‌تعالی
به فرموده امام خامنه‌ای حفظه‌الله: انتخابات حقّ‌النّاس است.

انتخابات ما مظهر مردم‌سالاری دینی و میراث گران‌بهای انقلاب اسلامی است که با مبارزات حق‌طلبانه ملت رشید ایران و رهبری داهیانه امام امت در کشور نهادینه شده است و نماد مشارکت مردم در همه امور بوده است و وظیفه همگان حفظ حق در انتخابات است.

در انتخابات اخیر ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا نیز مردم با حضور گسترده و حماسه‌آفرین خود بار دیگر برگ زرینی را به افتخارات نظام جمهوری اسلامی افزودند.

اما انتخابات شورای اسلامی شهر بندرعباس با برخی شائبه‌ها همراه شده به‌طوری که در اذهان عمومی و کاندیداها شبهاتی را به وجود آورده و موجبات اعتراض فراگیر مردمی و درخواست بررسی و بازشماری آرای صندوق‌ها توسط تعداد کثیری از کاندیداها شده است.

فلذا حزب موتلفه اسلامی استان هرمزگان با قدردانی از مردم بابت مورد وثوق قرار دادن تعدادی از کاندیداهای مورد حمایت حزب، همراه با امت ضمن تبریک به تمام منتخبین و آرزوی موفقیت در خدمتگزاری آنان، مواردی را به شرح ذیل اعلام می‌دارد.

1- در روند تبلیغات انتخاباتی برخی هنجارشکنی‌ها به وضوح رخ داد که جا داشت مسؤولان امر در آن زمان مسؤولانه با قاطعیت برخورد می‌کردند و اجرای صحیح قانون را جهت جلوگیری از تضییع حق دیگران، از کاندیداها و ستادهای انتخاباتی مطالبه می‌نمودند.

2- ضمن تشکر از مسؤولان امر انتخابات در هیأت اجرایی و هیأت نظارت بابت زحماتی که در این راه متقبل شده‌اند با توجه به اینکه در بازشماری اولیه صندوق‌های آرا بنا بر نقل مسؤولین خطای سهوی یا عمدی مشاهده گردیده به طوری که باعث تغییر جایگاه منتخبین و دیگر کاندیداها شده است و این خود نشان از عدم رعایت حق امانت‌داری در انتخابات و حق‌الناس است که در کلام مقام معظم رهبری بارها به رعایت آن تأکید شده است.

یکی از ابعاد دیگر حقّ‌النّاس بودن، حفظ امانت است؛ آن کسانی که آرا را در اختیار دارند، آن کسانی که آرا را می‌شمارند، آن کسانی که ثبت می‌کنند و گزارش می‌کنند، آن کسانی که جمع می‌بندند و خلاصه آن کسانی که اداره‌ صندوق‌ها به عهده‌ آنهاست، باید کمال امانت را رعایت کنند؛ یعنی در این زمینه‌ها اندک‌ تخلّفی، خیانت در امانت است.

کسی که پای صندوق نشسته است باید این حقّ‌النّاس را رعایت کند که مثلاً فرض کنید آرا را عوضی نخواند یا کم و زیاد نکند؛ این یکی از مصادیق رعایت حقّ‌النّاس است.

لذا جا دارد مسؤولان امر جهت تنویر افکار عمومی و رفع شبهات مطرح شده نسبت به بازشماری تمامی صندوق‌های آرا شورای شهر بندرعباس اقدام کنند تا خدای نکرده حق احدی تضییع نگردد و اگر در صندوق‌های آرا کسانی تعمداً جانب امانت‌داری و حق‌الناس را رعایت نکرده‌اند باید مسؤولین صندوق پاسخ‌گو باشند و برخورد قانونی با آنها صورت گیرد.

3- از کاندیداهای محترم شورای شهر خواهشمند است به مسؤولین امر اعتماد نمایند، یک بعد دیگر از حق‌الناس بودن پذیرش نتیجه قانونی انتخابات است. یعنی وقتی که به یک نتیجه‌ای رسید و مراکز قانونی تصدیق کردند، پذیرش این نتیجه رعایت حق‌الناس است.
به زعم ما آنچه اهمیت دارد آبروی نظام مردم‌سالار دینی است و نه مصلحت افراد و اگر دوستان خود را وفادار به امانت‌داری مردم و متعهد به نظام جمهوری اسلامی می‌دانند با پذیرش قصور، خود پیشگام باشند و با بازشماری تمام صندوق‌های آرای شورای شهر بندرعباس از تضییع حق احدی از انتخاب‌کنندگان و انتخاب‌شوندگان جلوگیری کنند.

انتهای پیام/ی

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۵۴۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲ حوزه انتخابیه اصفهان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ نتیجه انتخابات ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی در سمیرم و لنجان با رقابت تنگاتنگ نامزد‌ها به دور دوم کشیده شد.


در حوزه انتخابیه سمیرم، سید محمد موسوی و رحیم کریمی و در حوزه انتخابیه لنجان نیز حسین رجایی و اکبر پولادی برای راهیابی به مجلس در دور دوم به رقابت خواهند پرداخت.


مهلت قانونی تبلیغات انتخاباتی نامزد‌ها در حوزه‌هایی که نتیجه به دور دوم موکول شده (از ساعت ۰۰:۰۰ روز پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ تا ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه ۱۴۰۲/۰۲/۲۰) خواهد بود.


دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی جمعه ۲۱ اردیبهشت بطور همزمان در ۲۱ حوزه انتخابیه کشور با رقابت برای ۴۴ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • جدول پخش برنامه‌های انتخاباتی شبکه تهران 
  • جدول پخش برنامه‌های انتخاباتی شبکه تهران
  • تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی/ برگزاری دو مانور انتخاباتی
  • تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی / چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟
  • اسلامی: شبیه‌سازی انتخابات الکترونیک یکشنبه در استان تهران برگزار می‌شود
  • تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی/چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟
  • لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد | انتخابات در این ۸ حوزه تمام الکترونیکی برگزار می‌شود
  • شوک به شانا در دومین روز تبلیغات انتخابات /۱۱ کاندیدای مشترک شورای وحدت و امنا/ توافق سه گانه بر روی دو کاندیدا
  • آغاز تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲ حوزه انتخابیه اصفهان
  • آغاز تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در گنبدکاووس