Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: به ازای هر 10 هزار نفر جمعیت در استان کرمان یک قاضی داریم و به شدت کمبود منابع انسانی داریم.

به گزارش ایسنا،‌ یدالله موحد صبح چهارشنبخ - 31 خرداد ماه - در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان اظهار کرد: 300 قاضی در سطح استان به مردم خدمت می کنند و دادگستری 1200 نفر کارمند در استان کرمان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به ازای هر 10 هزار نفر جمعیت در استان کرمان، یک قاضی داریم و به شدت کمبود منابع انسانی داریم.

موحد تصریح کرد: سال قبل 476 هزار و 291 فقره پرونده در مقاطع مختلف دادگستری استان رسیدگی شده که 10 درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش داشته و در کنار آن 171 هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف استان رسیدگی شده است.

وی بیان کرد: 640 هزار پرونده در سال گذشته در دادگستری استان توسط 300 قاضی رسیدگی شده و به طور متوسط هر نفر قاضی رسیدگی به 2100 پرونده را انجام داده است.

مقام ارشد قضایی استان کرمان اظهار کرد: همچنین در سال قبل بیش از 60 هزار پرونده در نهادهای شبه قضایی مانند هیات‌های حل اختلاف مالیاتی، کمیسیون ماده 100 شهرداری و ... رسیدگی شده که این کمیسیون ها عضو قضایی دارند.

وی افزود: 8 درصد از پرونده‌های جریانی را در سال گذشته نسبت به 94 کاهش داده‌ایم و تعدیل موجودی موجب کاهش اطاله دادرسی می‌شود.

موحد گفت: مشکل اصلی سیستم قضایی اطاله دادرسی است که از بدو تاسیس مردم را اذیت می‌کند و هنوز موفق نشده ایم به وضعیت مطلوبی در کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها دست پیدا کنیم و کمبود منابع انسانی، حجم بالای ورودی پرونده‌ها و منابع مالی از دلایل اطاله دادرسی است.

وی تصریح کرد: بخش قابل توجهی از پرونده‌های ورودی مربوط به دعاوی دولت علیه مردم یا دعاوی مردم علیه دولت است که یک بخش مربوط به مطالبات سیستم بانکی و بخش دیگر مشکل اراضی است و اگر تعارضات حقوقی دولت و مردم کم شود، بار دستگاه قضایی کاهش پیدا می کند.

رییس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: کار ما برنامه محور است و کاهش مراجعات، کاهش ورودی پرونده ها، کاهش اطاله دارسی و کاهش جمعیت کیفری زندان ها از برنامه های سالانه دستگاه قضاست.

وی با اشاره به مشارکت های مردمی در امر قضا افزود: 48 هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف استان به سازش ختم شده و فرهنگ صلح و سازش و داوری می تواند کاهش مراجعات به سیستم قضایی را به دنبال داشته باشد.

موحد تصریح کرد: در زمینه اعاده حقوق بیت المال تقریبا 1700 هکتار اراضی دولتی در استان کرمان با 820 حکم محاکم دادگستری برگشت داده و رفع تصرف شده است.

وی بیان کرد: یکی از برنامه های جدی حوزه قضایی در سطح استان ارتقاء رضایت‌مندی مردم از دستگاه قضایی است که مطالبه مقام معظم رهبری است و در این راستا 3 هزار و 500 نفر ملاقات عمومی داشته‌ایم و هر هفته این کار انجام می‌شود و در سال گذشته در تمام شهرستان‌ها حضور پیدا کرده‌ایم.

رییس کل دادگستری استان کرمان اظهار کرد: تعداد زندانیان ما در مقایسه با دنیا نرم بالاتری دارد و مجرمان مربوط به مواد مدر زمان حبس‌شان طولانی است و نگاه مردم به زندانی مناسب نیست و به این دلیل مشکلات و آسیب هایی برای خانواده آنها به وجود آمده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۵۵۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باز هم یک حکم قضایی خاص در عجب‌ شیر

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، قاضی یاور واحد، قاضی نوع‌دوست عجب‌شیری متهمی را که مهارت کاشی‌کاری داشت، محکوم کرد با تهیه لوازم کاشی‌کاری (کاشی، سیمان و ماسه ) منزل مسکونی ۲ معلول را تحت نظارت اداره بهزیستی عجب‌شیر کاشی‌کاری و تحویل دهد.

دیگر خبرها

  • جلوگیری از اطاله دادرسی از اولویت‌های دستگاه قضا در سال جاری
  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیش از ۱۳۰نفر 
  • اثرگذاری دانشگاه در کاهش آسیب های اجتماعی با تولید مقالات علمی
  • از پرونده چای دبش چه خبر؟
  • باز هم یک حکم قضایی خاص در عجب‌ شیر
  • دستورات محسنی‌اژه‌ای برای صدور رأی در پرونده‌های خاص
  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود