Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-27@15:49:36 GMT

اعلام عملکرد «صندوق پس انداز مسکن یکم »

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۷۵۵۸۸۳

اعلام عملکرد «صندوق پس انداز مسکن یکم »

پول‌نیوز - بر مبنای این آمار، از ابتدای شروع فرآیند تسهیلات دهی به متقاضیان خانه اولی خرید مسکن (خرداد ۹۴) تا پایان سال ۹۵،حدود ۷ هزار(۶ هزار و ۹۹۸) فقره تسهیلات به زوج های جوان خانه اولی پرداخت شده است که این تعداد در ماه های ابتدایی سال ۹۶ نیز افزایش داشته است.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، بر این اساس، مدیریت امور و طرح و برنامه بانک مسکن با طبقه بندی کل کشور به سه منطقه جغرافیایی، عملکرد این بانک را در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، شهر تهران و مراکز استان ها و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر به لحاظ پرداخت تسهیلات خرید مسکن به متقاضیان خانه اولی اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به این ترتیب، طی بازه زمانی خرداد ۹۴ تا پایان اسفند ماه ۹۵، در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت مجموعا متقاضیان هزار و ۱۱۴ فقره تسهیلات از محل صندوق پس انداز یکم دریافت کرده اند.

این در حالی است که در شهر تهران، طی همین بازه زمانی، تعداد ۲۱۴۵ فقره تسهیلات خرید مسکن ویژه خانه اولی ها پرداخت شده و این آمار در مراکز استان ها و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر دریافت تسهیلات به میزان ۳ هزار و ۷۳۹ فقره از سوی متقاضیان، گزارش شده است.

بر اساس این آمار، همچنین در مجموع و از ابتدای پرداخت تسهیلات به متقاضیان خانه اولی تا پایان اسفند ماه، حدود ۴۲۴ میلیارد تومان تسهیلات خرید مسکن به سپرده گذاران صندوق پس انداز مسکن یکم پرداخت شده است.این مبلغ در شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۰۰ هزار نفر بیش از ۴۴ میلیارد تومان،در شهر تهران ۱۶۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و در مراکز استان ها و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر بیش از ۲۱۶ میلیارد تومان گزارش شده است.

مدیریت امور و طرح و برنامه بانک مسکن همچنین آمار عملکرد (مانده)حساب صندوق پس انداز مسکن یکم را نیز طی اسفند ماه ۹۵ منتشر کرد.

بر این اساس،در آخرین ماه از سال ۹۵ (اسفند ماه)، جمع کل سپرده های متقاضیان در صندوق پس انداز مسکن یکم به لحاظ تعداد سپرده ها، به ۱۵۴ هزار و ۸۱ فقره رسید که به لحاظ عددی، مانده عددی این صندوق حدود ۳ هزار و ۳۷۶ میلیارد تومان گزارش شده است.بنا بر تفکیک انجام شده به لحاظ جغرافیایی، مانده تعدادی مربوط به عملکرد(مانده) حساب صندوق پس انداز مسکن یکم در اسفند ماه ۹۵،در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۳۲ هزار و ۶۰۰ فقره،در شهر تهران ۴۱ هزار و ۶۲۸ فقره و در مراکز استان ها و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر ۷۹ هزار و ۸۵۳ فقره بوده است که مجموع آن معادل ۱۵۴ هزار و ۸۱ فقره اعلام شده است.

سقف تسهیلات انفرادی خانه اولی ها از محل صندوق پس انداز مسکن یکم در شهر تهران ۸۰ میلیون تومان،در مراکز استانها و شهرهای بزرگ بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۶۰ میلیون تومان و در سایر مناطق شهری معادل ۴۰ میلیون تومان است.این در حالی است که این میزان برای زوجین خانه اولی دو برابر خواهد بود؛ یعنی در شهر تهران ۱۶۰ میلیون تومان،در مراکز استان ها و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر ۱۲۰ میلیون تومان و در شهرهای کوچک ۸۰ میلیون تومان.

همچنین نرخ سود تسهیلات خرید مسکن از محل صندوق پس انداز مسکن یکم معادل ۹.۵درصد،نرخ سود دوران مشارکت (تسهیلات ساخت مسکن خانه اولی ها)۹.۵ درصد و حداقل مدت انتظار اولیه برای دریافت تسهیلات به شرط آن که از ابتدا متقاضیان سقف سپرده را رعایت کرده باشند،۱۲ ماه است؛ همچنین مدت بازپرداخت این تسهیلات حدکثر ۱۲ سال است که متقاضیان می توانند این تسهیلات را با استفاده از روش های ساده و پلکانی سالانه و دوره ای بازپرداخت کنند.

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۵۵۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال چشم‌گیر از صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات مالک آتیه مسکن

امتداد -پذیره نویسی صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات مالک آتیه مسکن با نماد «مالک آتیه» از صبح روز سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه با اخذ مجوز پذیره‌نویسی از سازمان بورس و اوراق بهادار، در بازار سرمایه آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، پذیره‌نویسی «صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات مالک آتیه مسکن» در اولین روز از شروع فعالیت خود فراتر از انتظارات پیش رفت به گونه‌ای که در اولین روز پذیره‌نویسی، با استقبال متقاضیان مواجه شد.

شهاب الدین شمس، مدیرعامل شرکت تامین سرمایه که یکی از شرکتهای زیرمجموعه بانک مسکن است؛ در این خصوص گفت: صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات یکی از ابزارهای نوین مالی در بازار سرمایه کشور است که با استفاده از آن می‌توان با مبالغ کم و سرمایه‌گذاری‌های کوچک، وارد بازار ملک شد و از عواید آن بهره برد. دلیل تشکیل این نوع صندوق علاوه بر کسب بازدهی در یک کلاس دارایی جدید، حفظ ارزش پول برای سرمایه‌گذاران است.

وی همچنین در خصوص مزایای سرمایه گذاری در صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات مالک آتیه مسکن افزود: نقدشوندگی بالا، شفافیت اطلاعات و نظارت مداوم حسابرس‌ و متولی بر صندوق، سرمایه‌گذاری آسان از طریق پنل تمامی کارگزاری‌ها به ‌صورت بر خط، توزیع سود و تقسیم درآمد اجاره و یا سود معاملات املاک‌ بین دارندگان واحدهای سرمایه‌گذاری، معافیت از مالیات و کاهش هزینه نگهداری را از جمله مزایای سرمایه گذاری در این صندوق است.

شایان ذکر است پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات مالک آتیه مسکن تا یازدهم اردیبهشت ماه ادامه دارد.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات وام مسکن را پیگیری کنید
  • پرداخت تسهیلات وام ها را پیگیری کنید
  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • بررسی پرونده صندوق پس انداز کارکنان راه آهن با ۷ هزار شاکی
  • ◄ تاثیر راه‌ آهن حومه و سریع در جوانی جمعیت، تجربیات کره و انگلیس
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها
  • قرارداد بانک مسکن و صندوق توسعه ملی روی کاغذ ماند
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق رشد تولید
  • استقبال چشم‌گیر از صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات مالک آتیه مسکن