Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-28@18:43:01 GMT

جوان‌ترین وزیر کشور تاریخ عربستان کیست؟ / عکس

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۷۵۶۱۱۸

جوان‌ترین وزیر کشور تاریخ عربستان کیست؟ / عکس

عبدالعزیز بن سعود که از سوی پادشاه عربستان به سمت وزیر کشور منصوب شده است، جوان‌ترین وزیر کشور در تاریخ این کشور به شمار می‌رود. آفتاب‌‌نیوز : عبدالعزیز بن سعود که از سوی پادشاه عربستان به سمت وزیر کشور منصوب شده است، جوان‌ترین وزیر کشور در تاریخ این کشور به شمار می‌رود.



به گزارش آفتاب نیوز به نقل از رسانه‌های سعودی، سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان امروز چهارشنبه در جدیدترین تصمیمات پادشاهی، عبدالعزیز بن سعود بن نایف بن عبدالعزیز آل سعود را به سمت وزیر کشور به جای عمویش محمد بن نایف منصوب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر کشور جدید عربستان متولد سال 1983 میلادی و 34 سال سن دارد. او کوچکترین وزیر کشور در تاریخ عربستان است. وی متاهل و دارای چهار فرزند به نامهای نایف، احمد، سعود و محمد است.

شاهزاده عبدالعزیز فارغ التحصیل رشته حقوق در دانشگاه الملک سعود است.

این شاهزاده سعودی سال‌ها در بخش خصوصی فعالیت کرد و سلمان بن عبدالعزیز بعد از رسیدن به حکومت در آغاز سال 2015 میلادی، او را به سمت مشاور دربار منصوب کرد.

شاهزاده عبدالعزیز شش ماه در اداره سیاسی دربار کار کرد و سپس کار خود را به عنوان مشاور در دفتر محمد بن سلمان وزیر دفاع این کشور آغاز کرد. وی در ماه می سال گذشته میلادی کار خود را به عنوان مشاور وزیر کشور آغاز کرد.

عبدالعزیز بن سعود زیاد در رسانه‌ها ظاهر نشده است.

«سلمان بن‌عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی در حکمی حکومتی، «محمد بن‌نایف» را از ولایت‌عهدی برکنار و «محمد بن‌سلمان» را که پیشتر جانشین ولیعهد بود، به‌عنوان ولیعهد تعیین کرد.

پادشاه سعودی همچنین محمد بن‌نایف را از تمامی مسئولیت‌هایش از جمله ریاست شورای وزیران و وزارت کشور برکنار و «عبدالعزیز بن‌سعود» را به‌عنوان وزیر کشور جدید معرفی کرد.

طبق حکم ملک سلمان، بن‌سلمان علاوه بر ولیعهدی و معاون نخست‌وزیر، همچنان تصدی وزارت دفاع را به‌عهده خواهد گرفت.

منبع: تسنیم

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۵۶۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظات نفس‌گیر نجات ۴ مرد جوان گرفتار در سیلاب عربستان (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آبگرفتگی خیابان‌های شیراز در پی بارش شدید باران (فیلم) تصاویری از وقوع سیل و بارندگی شدید در کرمان (فیلم) نجات ۱۸ نفر گرفتار در سیل روستای شادکام بافق (فیلم)

دیگر خبرها

  • لحظات نفس‌گیر نجات ۴ مرد جوان گرفتار در سیلاب عربستان (فیلم)
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • وزیر اقتصاد به عربستان می‌رود
  • بهترین پنالتی زن تاریخ فوتبال کیست؟
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • شهید آمریکایی راه مشروطه کیست؟! + فیلم
  • آخرین فرصت عربستانی‌ها به محمد صلاح
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله