Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، سید جواد حسینی در این جلسه گفت: 80 درصد امر پیشگیری از اعتیاد توسط تشکل‌های مردم نهاد اتفاق افتاده است در این راستا تقویت تشکل‌های مردمی یکی از مواردی است که می‌تواند در جامعه منشاء اثر باشد.

وی با تاکید بر راهبرد های ده گانه حوزه سمن ها گفت: افزایش کمی و توسعه کیفی، توسعه قشری، توسعه جغرافیایی، توسعه نظام مند، شبکه سازی، توانمند سازی، ایجاد خانه تشکل های مردمی یا سمن سرا، تدوین نظام نامه همکاری دولت با تشکل های مردمی و نظارت برفعالیت سمن ها از راهبرد های تدوین شده در حوزه سازمان های مردم نهاد می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: 10 راهبرد تدوین شده در حوزه توسعه کمی و کیفی سازمان های مردم نهاد مورد توجه ویژه دستگاه ها قرار گرفته و مبنای عمل آنان در این حوزه باشد

وی افزود: تدوین طرح جامع حمایت و صیانت از بهبود یافتگان اعتیاد و جلوگیری از عود مجدد ایشان از فعالیت های بسیار مفید است که در راستای راهبرد نظام نامه همکاری دولت با تشکل های غیر دولتی و همچنین راهبرد شبکه سازی می باشد.

حسینی تصریح کرد: در استان 8 سمن به طور ویژه در حوزه آسیب های اجتماعی فعال هستند و باید دستگاه های اجرایی که می توانند به این سمن ها با رویکرد بهبود یافتگان اعتیاد و جلوگیری از عود مجدد کمک نمایند، شناسایی شده و ظرفیت های آنان در اختیار سازمان های مردم نهاد قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی طرح ارتقای توانمند سازی زنان روستایی را از طرح های در دست اجرای استان دانست و گفت: در راستای توانمند سازی و حمایت از زنان سرپرست خانوار و زنان روستایی، طرح ارتقای توانمند سازی زنان روستایی در 100 روستای استان اجرایی خواهد شد.

وی در ادامه افزود: دستگاه های اجرایی استان گزارش جامع و کامل فعالیت های خود در حوزه تشکل های مردم نهاد و ظرفیت های قابل واگذاری به تشکل ها را تنظیم نموده تا کتابچه فعالیت های حوزه مشارکت های مردمی در استان تدوین گردد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره به روز جهانی مبارزه با مواد مخدر گفت: جا دارد از شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که برنامه های متنوعی برای این روز پیش بینی کرده اند تشکر ویژه شود.

حسینی افزود: در راستای برگزاری بهتر این روز برنامه های اجرا شده توسط دستگاه ها احصاء شده و سپس ارزیابی نیز از فعالیت های صورت گرفته شده دستگاه ها انجام شود.

وی رویکرد روز جهانی با مواد مخدر را رویکرد فرهنگی دانست و افزود: این روز فرصت مناسبی است تا کلیه دستگاه های اجرایی این نگاه فرهنگی را از طریق دستگاه های اجرایی خود ایجاد نمایند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: صادرات مواد مخدر برای افغانستان حدود دویست میلیارد دلار سود سالانه دارد و 80 درصد ترانزیت مواد مخدر دنیا از طریق کشور افغانستان صورت می گیرد.

حسینی در ادامه گفت: تنوع مواد مخدر امروزه از ده نوع به 700 نوع افزایش یافته است و طی سال های اخیرمصرف مواد مخدر 2.5 برابر افزایش پیدا کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه به ازای کشف هر کیلو مواد مخدر 400 دلار هزینه می شود، گفت: تا کنون در راه مبارزه با مواد مخدر 3700 شهید تقدیم کرده ایم و 11 هزار جانباز درراه مبارزه با موا د مخدر داشته ایم.

وی تصریح کرد: بیش از 38 هزار نفر زندانی مواد مخدر در کشور داریم و 20 میلیون نفر در کشور به نحوی مستقیم با مواد مخدر درگیر هستند

حسینی در ادامه گفت: همه این موارد نشان دهنده این است که هزینه مبارزه با مواد مخدر در سطح مبارزه با عرضه، توزیع و تولید بسیار بالاست و باید در کنار تمام این فعالیت ها نگاه فرهنگی به مبارزه را نیز مد نظر قرار دهیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در پایان گفت: از روز جهانی مبارزه با مواد مخدر باید استفاده فرهنگی شود و جامعه و جمعیت مخاطب را درگیر موضوع کرده و برنامه های پیش بینی شده باید با همین رویکرد فرهنگی طراحی، تدوین و اجرا گردد.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۵۶۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ ۹۱ نفر بر اثر مصرف مواد مخدر در مازندران

پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد: ۹۱ نفر پارسال در این استان براثر عوارض ناشی از مصرف مواد مخدر جان باختند که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ حدود ۲۰درصد افزایش داشته است.

بنا بر این گزارش ۷۳ نفر از قربانیان اعتیاد به مواد مخدر مرد و ما بقی زن هستند و شهرستان‌های ساری با ۱۷، قائمشهر با ۱۱ و نور با ۸ فوتی بیشترین و شهرستان بابل با یک فوتی کمترین آمار مرگ بر اثر سوءمصرف مواد را داشتند.

کارشناسان آسیب‌های اجتماعی می‌گویند حساسیت خانواده به رفتار فرزندان، تغییر رفتار همسر، برخورد درست با این افراد در صورت گرایش آنان به مواد مخدر، آگاه شدن از راه‌های گرایش جوانان به مواد مخدر و آگاهی از علائم و نشانه‌های اولیه و انجام مشاوره‌های درست از طرف خانواده می‌تواند از گرفتار شدن جوانان در دام اعتیاد و به تباهی کشاندن افراد و مرگ جلوگیری کند.

طبق اعلام رسمی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران در دولت سیزدهم ۱۱۱ باند مخوف مواد مخدر در مازندران شناسایی و منهدم شده است

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر: نگاه نهادهای بین‌المللی به حوزه مواد مخدر سیاسی است
  • جلسه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر در شهرستان پیرانشهر
  • مرگ ۹۱ نفر بر اثر مصرف مواد مخدر در مازندران
  • محمدیه به شهر بدون دخانیات تبدیل می‌شود
  • بیش از ۱۳ کیلو مواد مخدر در رشت کشف شد
  • اعتبارات مبارزه با مواد مخدر در خوزستان افزایش یابد
  • برنامه پیشگیری و درمان اعتیاد با رویکرد مردمی سازی
  • بالگرد‌ها به کمک شناسایی کشت و توزیع مواد مخدر می‌آیند
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری متهمان مواد مخدر در خراسان شمالی
  • خراسان شمالی دومین استان کشور در مبارزه با مواد مخدر