Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-18@23:35:37 GMT

فعالیت ۲۳۵ معدن سنگ آهن در کشور

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۷۵۶۷۰۸

فعالیت ۲۳۵ معدن سنگ آهن در کشور

مدیر کل دفتر بهره برداری معادن وزارت صنعت، معدن وتجارت، شمار معادن سنگ آهن فعال و در حال تجهیز کشور را ۲۳۵ فقره اعلام کرد و گفت: در این معادن ۱۴ هزارو ۹۶۲ نفر مشغول می‌باشند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از شاتا؛ «کاوس قاسمی» با اعلام این خبر، افزود: هم اکنون در کشور ۳۶۸ فقره معادن سنگ آهن کشور وجود دارد که دارای پروانه بهره برداری می‌باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه گفت: تعداد معادن سنگ آهن غیرفعال کشور که در سنوات گذشته بطور صرف پروانه بهره برداری اخذ نموده و تاکنون بهره برداری از معدن نداشته اند را ۱۳۳ فقره خواند که برای یک هزارو ۴۶۶ نفر شغل ایجاد کرده است.
قاسمی یادآور شد: تعداد شاغلین کل معادن سنگ آهن اعم از فعال، غیر فعال و در حال تجهیز ۱۶ هزارو ۲۴۸ نفر است.افزایش ۴۸ درصدی تولید طلای موته

میزان تولید شمش طلا در مجتمع طلای موته در ۲ ماه نخست امسال، ۴۸ درصد افزایش یافت.

مجتمع طلای موته طی ماه‌های فروردین و اردیبهشت، ۶۵ کیلوگرم شمش طلا تولید کرد. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۴۴ کیلوگرم بود. همچنین میزان تولید مجتمع مذکور نسبت به برنامه (۳۵ کیلوگرم)، ۸۶ درصد افزایش یافت.
مجتمع طلای موته در ماه اردیبهشت ۳۵ کیلوگرم شمش تولید کرد که نسبت به تولید مدت مشابه سال گذشته (۲۴ کیلوگرم)، ۴۶ درصد رشد نشان می‌دهد.
این مجتمع ۳ برنامه شامل «استفاده از روش‌های استخراج طلا از کانی‌های کم عیار معدن»، «اجرای روش‌های استحصال طلا از سد باطله قدیمی مجتمع» و نیز «جایگزینی روش‌های جدید شمش ریزی طلا با هدف کاهش آلودگی و افزایش کیفیت» در دست اجرا دارد.
بنا به این گزارش مجتمع طلای موته در ۷ کیلو متری شمال غرب روستای موته از توابع شهرستان برخوار و میمه در استان اصفهان واقع است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۵۶۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بر بازار شرط تحقق شعار سال است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: شرط تحقق شعار سال نظارت و بازرسی بر بازار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل صمت کردستان، بختیار خلیقی اظهار کرد: نظارت و بازرسی مدون از سطح بازار بستر حمایت از کالاهای داخلی و رشد تولید را به دنبال دارد.

وی افزود: در تحقق شعار سال، مشارکت مردم نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای دارد و جهش تولید و شاخص‌های اقتصادی تسریع می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳ که توسط مقام معظم رهبری به نام سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است، خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰ سال است که مقام معظم رهبری شعارهای سال را اقتصادی نامگذاری کرده‌اند و همانگونه که فرمودند یکی از مسائل اصلی کشور اقتصاد است و همه ما وظیفه داریم در این رابطه تلاش بیشتری داشته باشیم.

خلیقی اضافه کرد: رسالت تنظیم بازار در راستای تحقق شعار سال به وضوح مشهود است و باید در بحث بازار و کالاهای اساسی و تنظیم بازاری به صورت جدی ورود پیدا کنیم.

وی ادامه داد: در مجموعه صمت کردستان در راستای تحقق شعار سال با تدوین سند راهبردی اهداف، برنامه عملیاتی، مشکلات و الزامات اجرایی ورود پیدا کرده‌ایم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در سال جاری در بعد صنعت رشد تولید هشت درصد، معدن رشد ۱۳ درصد و در حوزه تجارت نیز رشد ۲۳ درصد در هدف کمی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گنجانده شده است.

خلیقی گفت: شفاف‌سازی کالاها، نظارت عالی بر قیمت‌گذاری‌ها و توزیع مناسب کالاهای اساسی مورد نیاز شهروندان از جمله رسالت‌های تنظیم بازار است.

کد خبر 745557

دیگر خبرها

  • بازسازی آسیب‌های معدنکاری با اصلاح قانون معادن
  • اکتشاف سنگ آهن در خواف درسال ۱۴۰۲ حدود۱۱۱ درصد افزایش یافت
  • پیگیری راه اندازی موزه معدن در کرمان
  • تأکید وزیر صمت بر حمایت از صادرکنندگان
  • نظارت بر بازار شرط تحقق شعار سال است
  • افزایش۴۵ درصدی تولید اکسید مولیبدن
  • ۴ مدال طلای فرنگی‌کاران ایران در آسیا
  • افزایش عملکرد زنجیره تولید سرب نخلک
  • استخراج بیش از ۲میلیون تن زغال سنگ کک شو از معادن خراسان جنوبی
  • استخراج ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تُن زغال سنگ از معادن خراسان جنوبی