Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا عدالتخواه روز چهارشنبه در نشستی خبری که به مناسبت آغاز هفته قوه قضائیه در سرسرای جلسات دادگستری کرمانشاه برگزار شد، از برخورد شدید و قاطعانه با نیروهای تروریستی در استان و افرادی که قصد همکاری با آن ها را دارند، خبر داد.
وی گفت: افرادی که به اشکال مختلف با دادن منزل، زمین، مکان و امکانات مختلف به گروهک های تروریستی کمک می کنند، بدانند که عواقب بسیار سختی در انتظارشان است و مفسد فی الارض شناخته می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عدالتخواه یادآوری کرد: یک روز پس از حادثه تروریستی تهران که به شهادت جمعی و مجروح شدن عده ای دیگر از هموطنان بی گناهمان انجامید، تعدادی از عناصر وابسته به گروهک تروریستی داعش در سطح استان شناسایی و در سریع ترین زمان ممکن نیز دستگیر شدند.
وی تاکید کرد: فضای استان کرمانشاه برای گروه های تروریستی و عوامل آن ها بسیار ناامن است و خادمان مردم در دستگاه های امنیتی و قضایی شدیدترین برخوردها را با آن ها به عمل خواهند آورد.

**کاهش جرائم در استان کرمانشاه
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در ادامه از کاهش جرائم در استان خبر داد و افزود: در حالی که سال 93 کل جرائم به ثبت رسده در محاکم قضایی استان 117 هزار مورد بود این تعداد در سال 94 به 98 هزار جرم و در سال گذشته نیز به 92 هزار مورد رسید.
عدالتخواه یادآوری کرد: یکی از برنامه های ما رساندن تعداد جرائم به 80 هزار تا پایان سال جاری به کمک کارهای پیشگیرانه و دادن هشدارهای لازم به مردم و در عین حال صبوری آن ها در مواجهه با مشکلات مختلف است که امیدوارم به آن دست یابیم.

** جذب 80 قاضی جوان در سه سال گذشته
وی در ادامه جذب قاضی جوان و با دانش طی سه سال گذشته را یکی دیگر از اقدام های صورت گرفته در دستگاه قضایی عنوان کرد و گفت: از سال 93 تا پایان سال گذشته و با رایزنی های صورت گرفته موفق به جذب 80 قاضی جوان شدیم.
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: جذب 30 قاضی دیگر تا پایان سال جاری را نیز در دستور کار داریم تا تعداد قضات جذب شده در چهار سال اخیر به 110 تن برسد.
عدالتخواه همچنین از ارجاع قضات جوان و در عین حال باتجربه که بین 15 تا 20 سال سابقه کار دارند به دادگاه های تجدید نظر خبر داد و گفت: با انجام این کار شاهد بهتر شدن کیفیت کار و آراء صادره بوده ایم.

** ورود دستگاه قضایی به موضوع مکتب فرش، گلیم و گبه از اتفاقات بسیار بدی جلوگیری کرد
وی در ادامه به موضوع پرونده متهم فرش، گلیم و گبه کرمانشاهان که سال گذشته دستگیر شد، اشاره و با تاکید بر اینکه ورود دستگاه قضایی به این موضوع باعث شد از اتفاقات بسیار بدی جلوگیری شود، گفت: اگر متهم پرونده از کشور خارج می شد سرمایه مردم نیز به باد رفته بود.
رئیس دستگاه قضایی استان یادآوری کرد: متهم با پول های مردم کارهایی انجام داده بود که می توان حتی اسم آن را جنایت گذاشت، به عنوان نمونه وی با همین پول ها مقدار زیادی زمین در کویری خشک و بی آب و علف در یکی از شهرها خریداری کرده بود.
عدالتخواه گفت: خریداری تعدادی بسیار زیادی فرش و چندین راس اسب با قیمت های هنگفت و بالاتر از قیمت واقعی، یکی دیگر از کارهایی بود که متهم پرونده فرش، گلیم و گبه کرمانشاهان صورت داده بود.
وی خاطرنشان کرد: این فرد ماهانه بین 300 تا 400 میلیارد ریال از مردم پول می گرفت و در مقابل ماهی 110 تا 120 میلیارد ریال به عنوان سود میان سپرده گذاران توزیع می کرد و توانسته بود با خلاقیت و شیوه ای خاص آن ها را از خود راضی نگاه دارد.
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه تاکید کرد: از زمان دستگیری این فرد روزی نبوده که جلسه برای رسیدگی سریعتر به پرونده در دستگاه قضایی تشکیل نشود و در این مدت شبانه روز در حال تلاش بوده ایم تا بتوانیم هرچه سریعتر سروسامانی به کار ببخشیم.
عداتخواه گفت: آنچه که کار رسیدگی به پرونده را مقداری دشوار می کند، سخت بودن فروش اموال خریداری شده توسط پول مردم از سوی متهم پرونده است چرا که همانگونه هم که اعلام شد وی هرآنچه را که به آن علاقه مند بوده با قیمتی بیشتر خریداری کرده است و در نتیجه الان برای فروش آن مشکل داریم.
وی تصریح کرد: البته با کمک تولیت آستان قدس رضوی تمامی فرش های خریداری شده متعلق به این تولیت که در تهران دفتر فروش دارند به آن ها پس فرستاده شد و قیمت آن ها که به حدود 20 میلیارد ریال می رسد در حال حواله شده به استان است.
رئیس دستگاه قضایی کرمانشاه در ادامه از جذب 70 وکیل برای پیگیری شکایات سپرده گذاران پرونده فرش، گلیم و گبه کرمانشاهان خبر داد و گفت: 39 نفر از سوی مرکز مشاوران قوه قضائیه و 31 نفر نیز از سوی کانون وکلای استان به صورت کاملا رایگان حقوق مردم را پیگیری می کنند.
عدالتخواه ادامه داد: در آینده از سپرده گذاران مکتب فرش، گلیم و گبه کرمانشاهان به ترتیب حروف الفبا دعوت به عمل می آید تا در دادسرا حضور یافته و براساس مدارکی که در اختیار دارند اقامه دعوا کنند و کار محاکمه متهم وارد مرحله جدیدی شود.
وی همچنین با رد شایعاتی مبنی بر پرداخت طلب برخی از مال باختگان مکتب فرش، گلیم و گبه کرمانشاهان، گفت: تاکنون هیچ مبلغی به کسی پرداخت نشده است و بهتر است سپرده گذاران همچنان صبر کنند تا دستگاه قضایی در آرامش پرونده را پیگیری کند.
عدالتخواه در پایان این بخش از سخنانش گفت: بازهم تاکید می کنم اگر دستگاه قضایی به موقع وارد ماجرا نمی شد متهم پرونده با پاسپورت جعلی و هویت افغانستانی که برای خود ایجاد کرده بود از کشور خارج و اموال مردم به طور کلی به یغما می رفت.

** میانگین رسیدگی به پرونده های قضایی در استان کمتر از سه ماه است
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه همچنین به مدت زمان رسیدگی به پرونده های قضایی در استان اشاره و با بیان اینکه این مدت به طور میانگین کمتر از سه ماه است، گفت: در این خصوص جزو استان های پیشرو کشور هستیم.
وی یادآوری کرد: در برخی پرونده های ویژه نیز سرعت عمل دستگاه قضایی بسیار بالاتر از استان های مختلف کشور است که نمونه آن در اجرای حکم قاتلان 2 دختر خردسالی که در شهرستان سنقر و کلیایی و اطراف تهران به قتل رسیدند به چشم آمد.
عداتخواه افزود: قاتل دختر خردسال شهرستان سنقر و کلیایی در حدود 40 روز پس از انجام جرم در ملاء عام و در مکان وقوع حادثه به دار مجازات آویخته شد در حالی که پرونده دختر خردسالی که در یکی شهرهای اطراف تهران به قتل رسید هنوز در جریان است.
رئیس کل دادگستری کرمانشاه همچنین از صدور حکم پسر جوانی که چندی پیش در شهرستان اسلام آبادغرب دست به قتل دختری جوان زده بود و مادر وی را نیز مجروح کرده بود خبر داد و گفت: این حکم نیز در آینده اجرایی خواهد شد.
وی در ادامه به ایجاد سیستم ابلاغ الکترونیکی در کشور و به طبع آن در کرمانشاه نیز اشاره و اظهار کرد: در استان 40 درصد ابلاغیه ها الکترونیکی انجام می شود و 60 درصد باقیمانده نیز به زودی الکترونیکی خواهد شد.
عدالتخواه گفت: با این کار و طی یکسالی که این سیستم در کشور اجرا شده، حدود 320 میلیارد ریال در مصارف صرفه جویی شده است.

** 55 قتل عمد در استان کرمانشاه به سازش کشیده شده است
رئیس دستگاه قضایی استان کرمانشاه در ادامه گزارش خود به اقدام های صورت گرفته در ستاد تالیف قلوب استان اشاره و اظهار داشت: این ستاد از ابتدای فعالیت خود تاکنون 55 قتل غیرعمد را با سازش کشانده و در آن خانواده مقتول از قصاص قاتل عزیز خود صرف نظر کرده اند.
وی تصریح کرد: بیش از یکصد فقره قتل دیگر نیز به این ستاد برای صلح و گذشت خانواده های مقتولان ارجاع شده و کار در حال مذاکره برای سازش است.

** صدور 145 هزار ساعت حکم مجازات جایگزین حبس در کرمانشاه
عدالتخواه در ادامه از رتبه اول کرمانشاه در مجازات جایگزین حبس بین استان های کشور خبر داد و گفت: از سال 93 تاکنون 145 هزار ساعت حکم مجازات حبس در کرمانشاه صادر شده است.
رئیس کل دادگستری کرمانشاه تصریح کرد: این احکام برای جرائم خرد و غیرخشن که عموما انجام دهندگان آن را نوجوانان و جوانان تشکیل می دهند، صادر شده تا بدین وسیله از زندان رفتن آن ها جلوگیری شود.
وی با بیان اینکه هر زندانی ماهانه بین پنج تا 6 میلیون ریال هزینه بر دوش دستگاه قضایی می گذارد، گفت: در احکام مجازات جایگزین حبس، افراد مجرم به ارائه خدمات عام المنفعه در اماکن عمومی نظیر بیمارستان ها، شهرداری ها و نهادهای مرتبط با محیط زیست محکوم می شوند.

** در انتخابات اخیر کمترین تخلفات را داشتیم
عدالتخواه همچنین به انتخابات برگزار شده در تاریخ 29 اردیبهشت نیز اشاره کرد و گفت: در این انتخابات کمترین تخلفات را نسبت به سایر استان ها داشتیم هرچند مواردی نیز گزارش شد که در حال پیگیری هستیم.
رئیس کل دادگستری کرمانشاه ادامه داد: در انتخابات شوراها حتی در سطح فرمانداران نیز تخلفاتی گزارش شد که پرونده هنوز در دست بررسی است و هنوز هیچ تخلفی اثبات نشده است.

** آماده برخورد با هرگونه ناامنی در استان هستیم
وی در ادامه و با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی آماده برخورد با هرگونه ناامنی و مخلان نظم و امنیت جامعه است، گفت: در دو سه ماه اخیر شاهد نزاع های خیابانی و حتی نزاع در محیط بیمارستان بوده ایم که با قاطعیت پاسخ داده شده است.
عدالتخواه در پایان گفت: به جز اعمال مجازات برای افراد شرور، آن ها را وادار کردیم در همان بیمارستانی که به ایجاد ناامنی پرداخته بودند به نظافت بپردازند.

** صدور 777 حکم طلاق در سه ماه ابتدایی سال
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه همچنین اشاره ای نیز به صدور حکم طلاق در استان داشت و گفت: طی سه ماهی که از سال جاری می گذرد 777 حکم طلاق در استان صادر شده است.
وی با بیان اینکه در سال گذشته پنج هزار و 166 حکم طلاق در استان صادر شده، گفت: طی سال 94 نیز پنج هزار و 242 ازدواج به طلاق ختم شده است.
عدالتخواه با بیان اینکه متاسفانه در کرمانشاه آمار طلاق بالاست، گفت: علت عمده این موضوع نیز کم شدن گذشت زوجین و ازدواج بدون دقت و از روی احساس یا تعصبات فامیلی بوده است.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه ttp://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۵۶۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرای دفاع عضو شانگهای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند

به گزارش همشهری آنلاین، وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری های شانگهای در بیست و یکمین اجلاس خود در آستانه پایتخت قزاقستان ضمن اعلام استقبال از حضور وزیر دفاع کشورمان به عنوان عضو اصلی این سازمان، به صورت یکپارچه و اجماعی حملات تروریستی اخیر در روسیه‌، سوریه، پاکستان و همچنین حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را در بیانیه پایانی محکوم و با خانواده قربانیان این حملات تروریستی ابراز همدردی کردند.

وزرای دفاع سازمان همکاری های شانگهای همچنین نسبت به رشد تروریسم بین المللی و تهدیدات جدید آن اعلام نگرانی کردند و بر تقویت روابط دفاعی کشورهای عضو شانگهای تاکید کردند.

کد خبر 847247 منبع: فارس برچسب‌ها ایران و اسرائیل اسرائیل خبر ویژه سازمان شانگهای

دیگر خبرها

  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی
  • وکیل توماج صالحی : موکلم از فساد فی الارض تبرئه شده و شامل عفو رهبری می‌شد
  • حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی است
  • وزرای دفاع عضو شانگهای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند
  • محکومیت حمله رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • محکومیت حمله رژیم رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • تشکر از داوطلبان آزمون سراسری برای رعایت دستورالعمل‌ها
  • شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف اولین روز کنکور
  • شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف آزمون‌های سراسری روز 6 اردیبهشت
  • آمادگی کامل سمرقند برای هرگونه همکاری در برگزاری هفته فرهنگی اصفهان