Web Analytics Made Easy - Statcounter

زندگی>سلامت - همشهری آنلاین:
دبیر اجرایی سومین سمینار تومورهای سر و گردن، گرفتگی صدا را شایع‌ترین علت تومور حنجره دانست و گفت: به افرادی سیگاری توصیه می‌شود گرفتگی‌های بی‌علت و طولانی مدت صدا را جدی تلقی کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر حسین یحیی زاده در آستانه برگزاری سومین سمینار ملی تومورهای سر و گردن، اظهار کرد: سرطان حنجره از شایع‌ترین سرطان‌های ناحیه سر و گردن است اما آمار دقیقی از مبتلایان به این بیماری در کشور وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر اجرایی سومین سمینار تومورهای سر و گردن، افزود: استعمال دخانیات از شایع‌ترین علل بروز سرطان حنجره است به گونه‌ای که ۹۸درصد مبتلایان دارای سابقه استعمال مواد دخانی هستند.

وی درباره علایم بروز این سرطان، یادآور شد: گرفتگی صدا از شایعترین علل سرطان حنجره است اما نمی‌توان هر گرفتگی صدا را علامت بروز این سرطان دانست.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان بیمارستان میلاد در ادامه تصریح کرد: اگر فرد سیگاری به مدت ۲ هفته بدون علت دچار گرفتگی صدا شد باید برای بررسی بیشتر علت به پزشک مراجعه کند.

یحیی‌زاده در بخش دیگری از سخنانش با توجه به برگزاری سومین سمینار تومورهای سر و گردن، یادآور شد: متخصصان گوش،حلق و بینی، جراحان سر و گردن، متخصصان رشته رادیوتراپی انکولوژی ، پاتولوژیست‌ها و رادیولوژیست‌ها از گروه هدف این گردهمایی علمی هستند.

سومین سمینار تومورهای سروگردن ۱۹تا ۲۰ مرداد ۹۶ در سالن همایش‌های بیمارستان میلاد برگزار می‌شود.

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۵۷۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) سیل و آب‌گرفتگی در خیابان‌های آنکارا

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • یازدهمین سمینار آنالیز هارمونیک و کاربردها در سنندج آغاز شد
  • سیگار نابودگر ظاهر و زندگی افراد؛ از آسیب‌های پوستی تا تهدید سلامتی
  • درخواست کیهان برای حمایت از «طرح نور»: با ۱۱۰ تماس بگیرید!
  • سیل و آب‌گرفتگی در خیابان‌های آنکارا + فیلم
  • (ویدئو) سیل و آب‌گرفتگی در خیابان‌های آنکارا
  • سیگار چه تاثیری بر چهره و بدن افراد می گذارد؟
  • پیری زودرس و سرطان؛ سیگار همه چیز را نابود می‌کند
  • تصویب سند اجرایی تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • تکالیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • برق کمتر مصرف کنید خودرو جایزه بگیرید