Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@18:58:50 GMT

دردسرهای محافظه‌کاران شورشی برای ترزا مِی

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۷۵۷۳۶۴

دردسرهای محافظه‌کاران شورشی برای ترزا مِی

تعداد قابل توجهی از محافظه‌کاران مجلس عوام مهیا هستند که در صورت اراده ترزا مِی برای خروج از اتحادیه اروپا علیرغم به دست نیامدن یک توافق، مانع از تحقق برگزیت شوند.

به گزارش مشرق، تعدادی از محافظه‌کاران عضو مجلس عوام انگلیس بر این باورند که می‌توانند فرآیند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را در صورت عدم رسیدن به توافقی با دیگر اعضای این اتحادیه، متوقف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسکای‌نیوز نیز گزارش داد که پیامدهای اقتصادی خروج یکباره و کامل از اتحادیه اروپا در کنار ناکامی محافظه‌کاران در کسب اکثریت مطلق در پارلمان جدید این کشور ممکن است به بازبینی در موضع «عدم توافق بهتر از یک توافق بد است» منجر شود.

اسکای‌نیوز به نقل از یکی از وزرای پیشین کابینه انگلیس گفت، «عدم توافق هم‌اکنون مرده است» و یک مرحله انتقالی 5 تا 10 ساله را درون ناحیه اقتصادی اروپا پیش‌بینی کرد.

حزب تحت هدایت ترزا مِی هشت کرسی از حد نصاب لازم برای کسب اکثریت مطلق مجلس عوام انگلیس کمتر دارد، آن هم در شرایطی با فرا رسیدن مذاکرات حساس برگزیت، نشانه‌های شکاف در حزب وی هویدا شده است.

وی قرار است امروز چهارشنبه برنامه و سیاست‌های خود را در پارلمان انگلیس اعلام کند. تراز مِی برای تصویب طرح‌ها و لوایح مدنظر خود نیازمند حمایت حزب اتحادگرای دموکراتیک ایرلند شمالی است، البته پیش‌بینی می‌شود که این حزب در ازای برخی توافقات، از 10 کرسی خود برای حمایت از ترزا مِی استفاده کند.

بی‌بی‌سی هم گزارش داد که برخی اعضای ارشد حزب محافظه‌کار بر این باورند که می‌توانند مانع این شوند که دولت بدون دستیابی به توافق، کشور را از اتحادیه اروپا خارج کند.

برخی رهبران تجاری از این نگران هستند که اصرار ترزا مِی بر اینکه «عدم توافق بهتر از یک توافق بد است» برای کسب‌وکارهای انگلیسی در اتحادیه اروپا هزینه‌زا باشد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۵۷۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) می‌گوید اتحادیه اروپا ۱۵ میلیون یورو را برای پیش‌گیری و درمان سوءتغذیه در میان زنان، دختران نوجوان و کودکان و بهبود خدمات آب و فاضلاب در افغانستان اختصاص داده است.

یونیسف روز شنبه، ۸ ثور، با نشر خبرنامه‌ای گفته است که با این کمک برنامه ۲۷ ماهه در ۲۲ ولایت کشور اجرا خواهد شد.

قرار است از طریق این برنامه، برای ۸۰ هزار تن آب آشامیدنی و برای ۲۰۶ هزار تن خدمات صحی و به شش‌ هزار دختر نوجوان آموزش‌های مهارتی و حرفه‌ای فراهم شود.

بربنیاد آمار یونیسف، افغانستان با حدود ۲۹ میلیون نیازمند، از جمله ۱۵.۸ میلیون کودک و ۱۱ میلیون زن که به کمک‌های بشری نیاز دارند، یکی از بدترین بحران‌های بشردوستانه در جهان است.

روز گذشته نیز اتحادیه اروپا اعلام کرده بود که برای کمک به مهاجران اخراج شده از ایران و پاکستان،‌ ۱۷ میلیون یورو به سازمان بین‌المللی مهاجرت اختصاص داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • لندن و تجهیز اوکراین برای جنگ بهاره پیش از انتخابات انگلیس
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره توافق آتش بس در غزه
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است
  • بوتسوانا درخواست انگلیس برای توافق ضد مهاجرتی را رد کرد
  • کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان