Web Analytics Made Easy - Statcounter


کاردار موقت سفارت و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در صوفیه با وزیر فرهنگ جمهوری بلغارستان، دیدار کردند.

به گزارش بی‌باک، در راستای هماهنگ سازی و برنامه ریزی و تقویت روابط فرهنگی با وزارت فرهنگ بلغارستان، دکتر حسن دوطاقی، کاردار موقت سفارت جمهوری اسلامی ایران به همراه محمدعلی کیانی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، در بلغارستان، روز گذشته ۳۰ خرداد با بوییل بانوف وزیر جدید فرهنگ بلغارستان، در محل دفتر وزیر فرهنگ بلغارستان دیدار و گفتگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار حسن دوطاقی کاردار موقت سفارت ایران در بلغارستان، با توجه به ارتقای روابط دوجانبه بین بلغارستان و ایران، بعد از برجام، به روابط اخیر مقامات ایران و بلغارستان و امضای تفاهمنامه و برنامه مبادلات اجرائی فرهنگی سه ساله دو کشور توسط وزیر امور خارجه بلغارستان و وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره و این سفرها را نشان از جهش مثبت روابط در همه زمینه‌ها طی سنوات اخیر و اینکه موضوع فرهنگ بن مایه روابط دوجانبه به حساب می‌آید، تاکید کرد.

وی افزود: ایران می‌تواند در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در سال ۲۰۱۸ از ناشرین بلغاری برای حضور در نمایشگاه مذکور که در ایران برگزار می‌شود دعوت به عمل آورد. در گفتگوها، موضوعات مربوط به وضعیت و چشم انداز توسعه روابط دوجانبه در بخش فرهنگ میان بلغارستان و ایران مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفتند. از جمله موضوعات مورد بحث، برگزاری یکصد و بیستمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک میان دو کشور و هفتادمین سالگرد برقراری همکاری فرهنگی میان ایران و بلغارستان بودند.

دوطاقی در ادامه، با اشاره به برنامه‌های سابق فرهنگی انجام شده در زمینه‌های فیلم، عکس، موسیقی، لباس محلی، سمینارهای علمی و فرهنگی و موارد دیگر در بلغارستان، استقبال از برنامه‌های فرهنگی ایران را نشان از توان و درک بالای مردم بلغارستان و همچنین اشتراکات نژادی و فرهنگی دو کشور اعلام کرد.

کاردار موقت سفارت ابراز امیدواری کرد که از رهگذر این همکاری‌ها، ظرفیت بسیار فرهنگی دو کشور، به حد اعلای خود برسد. رایزن فرهنگی همچنین ارتباط بین موزه‌ها، کتابخانه‌ها، موضوعات مربوط به باستان شناسی، حوزه‌های کودک و نوجوان را به عنوان ظرفیت‌های جدیدی عنوان کرد که می‌تواند در دستور کار قرار گیرد.

کاردار موقت سفارت کشورمان افزود: ایران علاقه‌مند است میهمان ویژه جشنواره بین المللی کتاب صوفیا در دسامبر ۲۰۱۷ باشد. مدیرکل فعالیت‌های بین المللی و منطقه‌ای وزارت فرهنگ، آقای استادیار دکتر ونسیسلاو ولف، تعهد کرد تا موضوع را به اتحادیه کتاب بلغارستان که برگزارکنندگان جشنواره مذکور می‌باشند، منتقل کند.

بوئیل بانوف وزیر فرهنگ جمهوری بلغارستان هم در پاسخ به پیام تبریک وزیر فرهنگ ایران، سلام و درود متقابل خود را به دکتر صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ و تشکر کرد و با اشاره به روابط فرهنگی دو کشور ایران و بلغارستان، اشتراکات فرهنگی دو ملت را به عنوان پایه‌ای محکم در روابط فرهنگی دانست و افزود: نسبت به فعالیت‌های پیشین فرهنگی در این کشور مطلع بوده و مناسبات گذشته را به عنوان نقطه شروعی برای همکاری‌های آینده قلمداد می‌کنند.

وزیر فرهنگ بلغارستان گفت: خوشحالم که روابط درازمدت فرهنگی میان دو کشور نقطه قوی فیمابین به حساب می‌آید و روابط غنی و دیرپای دو ملت را مورد افتخار دانست و هر دو کشور دارای تاریخ غنی فرهنگی هستند و این تاریخ غنی فرهنگی بستر کسترده ای برای توسعه روابط دو کشور در گذشته، حال و آینده است.

وی همچنین با تشریح قدم‌های اولیه خود، ایجاد تسهیلات در برنامه‌های فرهنگی، از قبیل موسیقی، فیلم و تئاتر را مورد اشاره قرار داد.

در دیدار مذکور محمدعلی کیانی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بلغارستان و دکتر ونسیسلا و ولف مدیرکل فعالیت‌های بین المللی و منطقه وزارت فرهنگ بلغارستان نیز حضور داشتند.

در پایان ملاقات به رسم یادبود هدایای از طرف مقام عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله صنایع دستی و هنری اصفهان را به وی تقدیم شد.

در اواخر سال جاری میلادی شروع ریاست دوره‌ای بلغارستان بر اتحادیه ی اروپا می‌باشد. و شهر تاریخی پلودیف نیز بعنوان پایتخت فرهنگی اروپا خواهد بود و این فرصتی برای ارتقاء بیشتر روابط فرهنگی میان دو کشور است.


--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۵۷۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزن فرهنگی جدید ایران در کاراکاس فعالیت خود را آغاز کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی فرامرزی به عنوان رایزن جدید ایران در کاراکاس امروز شنبه هشتم اردیبهشت با حضور سفیر ایران در محل سفارت فعالیت‌های فرهنگی خود را آغاز کرد.

در این مراسم حجت الله سلطانی سفیر ایران در کاراکاس بر اهمیت فعالیت‌های فرهنگی و همکاری با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تاکید کرد.

فرامرزی نیز به تشریح برنامه‌های خود در اداره رایزنی پرداخت و ابراز امیدواری کرد در دوره خود از هیچ تلاشی در جهت ارتقای روابط فرهنگی میان تهران و کاراکاس فروگذار نخواهد کرد.

کد خبر 6090220 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • رایزن فرهنگی جدید ایران در کاراکاس فعالیت خود را آغاز کرد
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • رایزن فرهنگی پشت‌ِ میزنشین نمی‌خواهیم / سرانجام ساخت فیلم سینمایی درباره اقبال لاهوری
  • دیدار وزیر دفاع ایران با همتای بلاروسی
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع ایران: آماده گسترش همکاری های نظامی هستیم
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین به گسترش روابط نظامی با ایران
  • تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است