Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- روزنامه اينترنتي رأي اليوم در مقاله‌اي نوشت با انتصاب محمد بن سلمان به عنوان وليعهد جنگ سرد بر سر قدرت در عربستان سعودي تا اندازه‌اي پايان يافت.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، روزنامه اينترنتي رأي اليوم که از لندن به روز مي شود در مقاله‌اي به قلم فرح مرقه نوشت: اين روزنامه بيش از يکماه قبل به درستي پيش بيني کرده بود که قدرت در عربستان سعودي به فرزندان ملک سلمان بن عبدالعزيز خواهد رسيد و فرزندان عبدالعزيز- براداران ملک سلمان و فرزندانشان- به قدرت نخواهند رسيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون نشانه هاي اين انتقال مشخص شد پس از اينکه ملک سلمان امير محمد بن نايف را از منصبش به عنوان وليعهد کنار زد و محمد بن سلمان را که قبلا جانشين وليعهد بود به جاي وي منصوب کرد.
محمد بن سلمان در اصل زماني که به عنوان رئيس شوراي امنيتي منصوب شد وظايف سلفش را به تدريجي برعهده گرفت و شوراي امنيتي به همين منظور تأسيس شد در حاليکه بن نايف وزارت کشور را بر عهده داشت . در واقع اين شورا در اصل نوعي اختلاف در موضوعات امنيت داخلي ايجاد کرد و طبيعي است که کفه ترازو به نفع بن سلمان سنگيني کردو اين امر در فرمان اخير پادشاه مشخص است. صدور حکمهاي اخير پادشاه که صبح روز چهارشنبه آغاز شد و محمد بن نايف را از مناصبش به عنوان وليعهد و وزير کشور برکنار و به محمد بن سلمان شاهزاده جوان واگذار کرد و وي از امروز به طور تدريجي وظايف پسر عمويش را بر عهده مي گيرد و مجموعه اي از وظايف بي حد و حصر به وي واگذار خواهد شد.
خبر انتصاب محمد بن سلمان به عنوان وليعهد به سرخط خبرها تبديل شد و توجهات را به خود جلب کرد. با برکنار شدن بن نايف از مناصبش جنگ سرد معروف در عربستان سعودي با عنوان « بن نايف در برابر بن سلمان» تا اندازه اي به نفع بن سلمان پايان مي يابد.
در ادامه اين مقاله با اشاره به احکامي که پادشاه عربستان براي تعيين اعضاء خاندان سعودي در مناصب مختلف صادر کرد، آمده است اين تصميمات پادشاه در حالي اتخاذ مي شود که منطقه خليج(فارس) شاهد بحران بزرگي است که با قطع رابطه عربستان سعودي، امارات، بحرين و مصر با قطر به وجود آمده است. همچنين ملک سلمان خواسته است امروز با فرزندش محمد بن سلمان به عنوان وليعهد در کاخ الصفا در مکه مکرمه پس از اقامه نماز تراويح بيعت کنند.
خبرهايي منتشر شده است که بن نايف با جانشين خود بيعت مي کند و اين در حالي است که ناظران مي گويند پادشاه سلطه فرزندانش را در حکومت تثبيت مي کند. برخي ناظران گفتند معاونين وزراء که در حکم اخير پادشاه با رتبه وزير منصوب شدند و برخي از آنها نيز به عنوان مشاور دربار پادشاه منصوب شدند به عنوان پست افتخاري است و براي راضي کردن اين افراد است که بيشترشان از مناصبي بهتر از مناصب کنوني برکنار شدند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۵۸۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور استاندار لرستان بر خودداری از خرید گل و نصب بنر تبریک انتصاب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛دکتر ابوطالب شفقت استاندار جدید لرستان، از دستگاه‌های دولتی و اشخاص حقیقی و حقوقی خواست از چاپ بنر تبریک و ارسال گل به مناسبت این انتصاب خودداری کنند.

ایمان خسروی سرپرست اداره کل حوزه استانداری لرستان گفت:بنا به توصیه استاندار،مدیران و همکاران بخش‌های دولتی و غیردولتی از ارسال هرگونه پیام تبریک، تاج گل و سایر اقدامات مشابه از جمله درج آگهی تبریک به هر شکل در رسانه‌ها و غیر آن  خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • انتصاب رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • این سکانس خلیل و سلمان در سریال نون خ پربازدید شد | ویدئو
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • آخرین فرصت عربستانی‌ها به محمد صلاح
  • (عکس) هزینه ۱۲۵ میلیون تومانی گلزار برای دیدن لبرون جیمز | گلزار در جایگاه VIP و پشت‌سر پادشاه NBA
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • دستور استاندار لرستان بر خودداری از خرید گل و نصب بنر تبریک انتصاب
  • انتصاب مربی جدید تیم تراکتور
  • (ویدئو) ماجرای خواستگاری بازیگر معروف «نون خ» از دختر ترامپ