Web Analytics Made Easy - Statcounter

مازندمجلس: بی بی سی در گزارشی به بررسی زندگی محمد بن سلمان ولیعهذد جدید عربستان در 10 سال اخیر پرداخت و نوشت:

تعداد کمی در خارج از عربستان درباره شاهزاده محمد بن سلمان پیش از آنکه پدرش به پادشاهی عربستان برسد چیزی شنیده بودند اما پس از آن و در سال 2015 محمد بن سلمان 31 ساله به پرنفوذترین شخصیت عربستان تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محمد بن سلمان اکنون به سمت ولیعهدی پادشاه عربستان رسیده است و جانشین پسرعمویش محمد بن نایف شد، اقدامی که انتظار آن می رفت و می تواند مسیر این کشور برای چند دهه آینده را شکل دهد.

محمد بن سلمان در 31 آگوست سال 1985 به دنیا آمد و جوانترین پسر سومین زن سلمان بن عبدالعزیز به شمار می رود. وی پس از آنکه از دانشگاه ملک سعود در ریاض پایتخت عربستان فارغ التحصیل شد وارد بدنه دولت شد. در سال 2009 به عنوان مشاور ویژه پدرش انتخاب شد. ملک سلمان در آن زمان حاکم ریاض بود.

محمد بن سلمان در مراسم رونمایی از سند چشم انداز 2030 برای ایجاد تغییرات گسترده اجتماعی و اقتصادی در عربستان


حضور محمد سلمان در قدرت از سال 2013 آغاز شد زمانی که وی به عنوان رئیس دادگاه شاهزادگان عربستان انتخاب شد، سمتی که هم رده وزیر در این کشور است. سال گذشته سلمان پس از مرگ نایف بن عبدالعزیز پدر محمد بن نایف محمد به  ولیعهدی انتخاب شد.

در ژانویه سال 2015 ملک عبدلله بن عبدالعزیز درگذشت و سلمان در سن 79 سالگی به پادشاهی سعودی رسید.

وی بلافاصله 2 تصمیم گرفت که ناظران را متعجب کرد، وی پسرش را وزیر دفاع کرد و محمد بن نایف نیز به ولیعهدی رسید.

یکی از نخستین اقدامات محمد بن سلمان به عنوان وزیر دفاع عربستان اقدام نظامی علیه یمن در سال 2015 میلادی بود که به همراه دیگر کشورهای عربی پس از کودتای حوثی ها علیه منصور هادی رئیسجمهور یمن به این کشور لشکر کشی کرد.

اقدام نظامی عربستان علیه یمن با پیشرفت های اندکی در 2 سال گذشته همراه بود و عربستان سعودی به همراه متحدانش به نقض حقوق بشر و ایجاد بحران انسانی در فقیرترین کشور جهان عرب متهم شدند.

در آوریل 2015 ملک سلمان تغییرات جالب دیگری در پروسه به قدرت رسیدن در عربستان ایجاد کرد و محمد بن نایف را به عنوان ولیعهد خود و پسرش را به سمت ولی ولیعهد انتخاب کرد.

از آن زمان محمد بن سلمان از برنامه گسترده خود برای تغییرات اقتصادی و اجتماعی در عربستان با عنوان سند چشم انداز 2030 رونمایی کرد.محمد بن سلمان همچنین نماینده ملک سلمان در سفرهای خارجی بود و به پکن، مسکو و واشنگتن سفر و در کاخ سفید با دونالد ترامپ دیدار و گفت وگو کرد.


منبع: مازند مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mazandmajles.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مازند مجلس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۵۸۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این سکانس خلیل و سلمان در سریال نون خ پربازدید شد | ویدئو

به گزارش همشهری آنلاین، سکانسی از سوگواری خلیل (حمیدرضا آذرنگ) و سلمان (کاظم نوربخش) در سریال نون خ ۵ ساخته سعید آفاخانی پربازدید شد.

کد خبر 847517 برچسب‌ها خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران فیلم و سریال ایرانی

دیگر خبرها

  • آخرین گل ژاوی با پیراهن بارسلونا (لالیگا - 28 آوریل، 2015) / فیلم
  • کمک 500 میلیارد دلاری چین به پروژه شهر هوشمند نئوم
  • موسیقی لرستان در تالار وحدت طنین انداز می‌شود
  • این سکانس خلیل و سلمان در سریال نون خ پربازدید شد | ویدئو
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • ویدیو/ هوش مصنوعی مس می‌خورد؟
  • بالاترین نرخ بیکاری در آلمان از سال ۲۰۱۵
  • آخرین فرصت عربستانی‌ها به محمد صلاح
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله