Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@13:15:58 GMT

زمان کشف قاچاق در گمرکات خراسان رضوی به 30 ثانیه رسید

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۷۵۸۴۳۶

زمان کشف قاچاق در گمرکات خراسان رضوی به 30 ثانیه رسید

امید جهانخواه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رصد لحظه ای کالاهای وارداتی و صادراتی و امکان استعلام وضعیت آنها از گمرک موجب افزایش توانایی سازمان های بازرسی کننده و ناظر برای کشف قاچاق شده است.
وی بیان کرد: در دولت یازدهم اجرای سامانه جامع امور گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی در گمرکات استان تکمیل شد که در کنار بهره گیری از هوش مصنوعی عملیات مبارزه با قاچاق در خراسان رضوی وارد مرحله جدیدی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: جدا از سامانه جامع امور گمرکی و پنجره واحد گمرک، گمرکات استان تجهیزات خوبی را در چهار سال گذشته به خدمت گرفته اند که از جمله آنها مجموعه ایکس ری های (چمدانی - کامیونی) و همچنین سگ های موادیاب به عنوان ابزارهای کنترلی در گمرکات تابعه ستاد نظارت بر گمرکات خراسان رضوی است.
وی بیان کرد: این ابزارهای کنترلی شرایط مطلوبی را رقم زده است به گونه ای که ترانزیت کالا سرعت گرفته و کارها آسان تر شده و در حوزه مقابله با قاچاق مواد مخدر آثار قابل ملاحظه ای داشته است.
جهانخواه اظهار کرد: اکنون پنج گمرک در لطف آباد، سرخس، باجگیران، دوغارون و مشهد در استان مجهز به دستگاه ایکس ری می باشند که این دستگاه ها از نوع ایکس ری کامیونی و ایکس ری چمدانی است و با وجود آنها دیگر نیازی به بازدید فیزیکی از ورود و خروج کالا نیست و تصویر کالاها از طریق این دستگاه اسکن شده و محتویات هر بسته قابل مشاهده است.
وی با اشاره به آمار کشفیات مواد مخدر در گمرکات خراسان رضوی گفت: کل کشفیات سال گذشته در حوزه مواد مخدر 61 هزار و 793 کیلوگرم انواع مواد مخدر و مقادیر مواد پیش ساز آن است
استان خراسان رضوی پنج گمرک در لطف آباد، سرخس، باجگیران، دوغارون و مشهد و 2 بازارچه مرزی در تایباد در مرز افغانستان و باجگیران در مرز ترکمنستان دارد.
کشورهای هدف صادراتی خراسان رضوی به ترتیب افغانستان، ترکمنستان، تاجیکستان و کشورهای آسیای میانه هستند و سیمان، مواد غذایی و زعفران عمده ترین کالاهای صادراتی این استان را تشکیل می دهد.
7489/6012 خبرنگار: میترا عبداللهی **‌انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۵۸۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد

فرمانده انتظامی خراسان رضوی از کشف ۲۴۷ کیلوگرم حشیش در مشهد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی پلیس، سردار سرتیپ پاسدار محمدکاظم تقوی اظهار کرد: تیم‌های مرکز عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در اقدامی اطلاعاتی، یک محموله مواد مخدر را ردزنی و پس از کنترل و مراقبت‌های پوششی در اقدامی غافلگیرانه خودرو پژو ۴۰۵ حامل مواد افیونی را در یکی از خیابان‌های شهر مشهد متوقف کردند.

وی افزود: در این عملیات مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در بازرسی از خودرو موردنظر ۵۰ کیلوگرم حشیش کشف و یک متهم زن و یک متهم مرد تبعه خارجی را نیز دستگیر کردند.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه با اشاره به بازرسی از مخفیگاه متهمان در بلوار توس، ۱۹۷ کیلوگرم حشیش را کشف کردند، تصریح کرد: در مجموع در این عملیات مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان ۲۴۷ کیلو گرم حشیش را کشف و دو متهم دستگیرشده به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

کد خبر 748535

دیگر خبرها

  • کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرک پرویزخان
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • «اسنوس» مواد مخدر جدید فوتبالیست‌های لیگ برتر
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • جریمه بیش از ۵ میلیارد ریالی، فرجام قاچاق لوازم یدکی خودرو در تایباد
  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه
  • ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند
  • ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز دوغارون