Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@19:02:32 GMT

۱۶ بازرسی برنامه ای از ادارات فارس در حال انجام است

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۷۵۸۶۸۷

۱۶ بازرسی برنامه ای از ادارات فارس در حال انجام است

شیراز- بازرس کل استان فارس با اعلام اینکه ۱۶ بازرسی برنامه ای از ادارات استان در حال انجام است، گفت: این سازمان در مبارزه با مفاسد اقتصادی و حمایت از تولید و سرمایه گذاری نقش مهمی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم اکرمی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه با گرامیداشت یاد و خاطره دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران و تبریک هفته قوه قضائیه بیان کرد: سازمان بازرسی کل کشور در اجرای اصل ۱۷۰چهارم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به منظور نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین در دستگاه های اداری و زیر نظر ریاست قوه قضاییه تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اختصاص یک اصل از اصول قانون اساسی به نظارت و بازرسی نشان دهنده اهمیت این سازمان دانست و افزود: مهمترین وظایف سازمان بازرسی کل کشور به عنوان عالی ترین مرجع ناظر بر سازمانها و واحدها و تشکیلات اداری مشمول بازرسی، آن است که با استفاده از امکانات و منابع موجود بر روند اداره امور و به ویژه نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین نظارت داشته باشد.

بازرس کل استان فارس تاکید کرد: منطقه ۳ سازمان و بازرسی کل استان فارس که از مناطق و استان های مهم کشور محسوب می شود در اجرای برنامه­ های بازرسی شامل بازرسی های مستمر استانی و سراسری و بازرسی ­های فوق العاده و موردی از مناطق و استان های فعال کشور است که به صورت مداوم و علیرغم کمبود منابع نسبت به بازرسی و نظارت بر دستگاه­ های اجرایی انجام وظیفه می کند.

اکرمی افزود: در سال ۱۳۹۵ در منطقه ۳ (شامل استان های فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و هرمزگان) تعداد ۱۸۸ بازرسی برنامه ­ای مصوب شده که تمامی برنامه ها اجرا شد، تعداد ۹۷۳ پرونده موردی هم حسب شکایات و اعلامات تشکیل شده که در حال پیگیری است و از این تعداد بازرسی های موردی ۲۹۱ پرونده مربوط به استان فارس است.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۶ نیز در منطقه سه تعداد ۱۹۳ برنامه مصوب شده که در حال حاضر قریب به ۷۰ برنامه در حال اجراست که با توجه به زمان بندی مناسب در موعد مقرر انجام خواهد شد.

بازرس کل استان فارس با اشاره به اینکه در این استان تعداد ۱۶ مورد بازرسی برنامه ای در حال اجراست، تاکید کرد: بازرسان با استقرار در دستگاه های اجرایی از جمله ادارات کل آموزش پرورش، راه آهن، بهزیستی، تامین اجتماعی ، علوم پزشکی ، کمیته امداد، آب و فاضلاب و ادارات ثبت اسناد و املاک نواحی ۴ گانه شیراز و تعدادی از شهرداری های مناطق و سرپرستی بانک ها و بیمه ها مشغول انجام وظیفه هستند.

وی با اشاره به نقش مهم این سازمان در مبارزه با مفاسد اقتصادی و حمایت از تولید و سرمایه گذاری افزود: یکی از موارد مورد اهتمام سازمان بازرسی کل کشورخشکاندن ریشه فساد مالی و اقتصادی است که این امر در گرو برخورد قاطع این سازمان با مجرمین و سوء جریانات است.

اکرمی همچنین از شناسایی نقاط آسیب زا خبرداد و بیان کرد: در استان فارس نیز به منظور گسترش چتر نظارتی و نظارت بر گلوگاه های وقوع تخلف و جرایم و مجامع تصمیم ساز، بازرسی کل استان فارس از دو هزار و ۵۴۴ کمیسیون معاملات دولتی برگزار شده بازرسان در یک هزار و ۸۷۸ کمیسیون حضور یافته و بر روند برگزاری مناقصه ها و مزایده ها نظارت کرده که در نهایت مواردی با توجه به رعایت نکردن تشریفات قانونی و در نظر نگرفتن صرفه و صلاح بیت المال با نظر بازرسی کل استان تجدید شده است.

وی از وظایف اصلی سازمان بازرسی «امر نظارت» با رویکرد پیشگیری از وقوع جرم دانست و گفت: این موضوع به عنوان مهمترین هدف سازمان بازرسی کل کشور به منظور کمک به دستگاه هاست در دستور کار است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۵۸۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور

معاون برنامه‌ریزی اداره کل داروی سازمان غذا و دارو با اشاره به راه‌اندازی سامانه برخط اعلام کمبودهای کشوری گفت: با راه‌اندازی این سامانه اطلاعات دقیق کمبودهای دارویی معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور در دسترس قرار می‌گیرد.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان غذا و دارو، ناصر هیراد با بیان به اینکه در گذشته افراد مختلف و حتی غیرمتخصص در خصوص کمبودهای دارویی اظهار نظر کرده و ارقام مختلفی را در مورد آن اعلام می‌کردند، اظهار کرد: از سال گذشته مسیرهای مختلفی برای احصای کمبودهای دارویی تعریف شده است که آمار جامعی را در اختیار سازمان غذا و دارو قرار می‌دهد.

وی گفت: لازم به ذکر است در منابع مختلف تعاریف متعددی برای کمبودهای دارویی ذکر شده است که اعلام اعداد متناقض خود گواه موضوع است، بدیهی است سازمان غذا و دارو مرجع رسمی اعلام کمبودهای دارویی است.

وی افزود: بررسی عملکرد شرکت‌های پخش از لحاظ نحوه توزیع و اعمال اقدامات اصلاحی به صورت مستمر در حال انجام بوده و طرح سامانه‌ای شدن برنامه توزیع داروها و توسعه سامانه اعلام کمبودهای دانشگاه از طریق اضافه شدن موجودی شرکت‌های پخش دارو در دست اقدام است، پایش کمبودهای دارویی و زنجیره تأمین به صورت ویژه با دو روش شناسه‌گذاری و رصد کمبود معاونت‌ها بر اساس مبتنی بودن شواهد نیز انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده ضمن پایش بهتر کمبودها، امکان برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای جبران آن وجود دارد، همچنین معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور با دسترسی به این سامانه می‌توانند از میزان موجودی دارو اطلاع یافته و نسبت به پیگیری و رفع مشکل حوزه خود اقدام کنند.

کد خبر 748678

دیگر خبرها

  • تغییر نام استقلال کِی و طی چه مراحلی انجام می‌شود؟
  • پلمب ۱۰ داروخانه گیاه پزشکی متخلف در داراب
  • سازمان برنامه مکلف به نظارت برنحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • سازمان برنامه موظف به نظارت جدی بر نحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • نزدیک به ۷۰۰ همت برنامه سرمایه‌گذاری در استان فارس تعریف شده است
  • ساحل بندر دیلم پاکسازی شد
  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • جزئیات اجرای استاندارد «برچسب انرژی ساختمان» در ادارات
  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور